Na jednym z zagranicznych blogów, poruszających tematy reklamy internetowej i pozycjonowania, pojawił się kiedyś artykuł, którego autor próbował rozwiązać zagadkę algorytmu Google.
GoogScore= (użyteczność słów kluczowych * 0.3) + (siła domeny * 0.25) + (punkty za linki przychodzące * 0.25) + (dane od użytkowników * 0.1) + (punkty za zawartość strony * 0.1) + (dodatkowe punkty przyznawane ręcznie) – (automatycznie i ręcznie przyznawane kary – filtry).
Użyteczność słów kluczowych
słowa kluczowe w tytule strony
słowa kluczowe w nagłówkach
słowa kluczowe w treści strony
słowa kluczowe w linkach wewnętrznych strony
słowa kluczowe w nazwie domeny lub w adresie URL
Siła domeny
historia rejestracji
wiek domeny
siła linków prowadzących do domeny
tematyczne “sąsiedztwo” domeny na podstawie linków przychodzących i wychodzących
cel użytkowania domeny w przeszłości
Punkty za linki przychodzące
wiek linków
jakość domen z linkami przychodzącymi
jakość stron z linkami przychodzącymi
anchor-text linków
moc linków
tematyka stron linkujących
Dane od użytkowników
CTR (click through rate – stosunek ilości kliknięć w link do ilości jego odsłon) w SERP’ach
czas jaki użytkownik spędza na stronie
ilość zapytań w wyszukiwarce odnoszących się do URL/domeny
wizyty/użytkowanie URL/domeny przez użytkowników, które Google jest w stanie monitorować (np poprzez Google Toolbar lub Google Analytics)
Punkty za zawartość strony
ustalane ręcznie przez człowieka dla popularnych zapytań w wyszukiwarkach lub dla popularnych stron
ustalane automatycznie przez algorytmy oceniające jakość/czytelność/itp. tekstu
Autor zaznaczył, że nie należy traktować tego rozwiązania na poważnie, ale z całą pewnością gdyby algorytm Google został ujawniony to wiele jego punktów pokrywałoby się z powyższymi, a pozycjonowanie byłoby prawdopodobnie znacznie łatwiejsze.
Wyszukiwarki, w tym oczywiście również Google, właściwie nigdy nie radziły sobie z technologią Flash. Dlatego strony zbudowane z wykorzystaniem tej technologii miały bardzo utrudnioną drogę do wysokich pozycji. Najczęściej po prostu trzeba zmienić całe witryny. Ostatnio jednak pojawił się ciekawy program, który pozwala przedstawić zawartość animacji Flash w formie tekstowej.Czytaj więcej
Czy przyszłość internetu leży w super-inteligentnych maszynach, które (dzięki wykorzystaniu maszynowego uczenia się) będą perfekcyjnie odpowiadać na wszelkie nasze zapytania - i potrzeby? Czy znany nam sposób komunikacji z komputerem zmieni się z fizycznego wpisywania zapytań na komunikację głosową? Web 3.0 nie jest jeszcze dokładnie zdefiniowany, ale możliwości są gigantyczne... i czasami straszne!Czytaj więcej
Najważniejszym elementem skutecznego marketingu w wyszukiwarkach jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Musimy wczuć się w internautę poszukującego w sieci informacji czy usług, które oferujemy za pośrednictwem naszej strony. Nie jest to wbrew pozorom takie proste. Bogate doświadczenie i wiedza zdobyte na przestrzeni lat przez Sunrise System, pozwalają nam jednak przewidzieć, jakie słowa kluczowe okażą się dla Państwa potrzeb najskuteczniejsze. W niniejszym artykule pokrótce przybliżamy to zagadnienie.Czytaj więcej
Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania?Czytaj więcej