Ikona 05:45 min Ikona Sunrise System 27.06.2018

Ogromna – i stale rosnąca – liczba sklepów internetowych zaskakuje. Jednocześnie dowodzi, że to ciągle nienasycony obszar, w którym każdy może równie szybko zacząć, jak i zakończyć swój biznes. Utrzymują się ci, którzy wiedzą w jaki sposób działać i ciągle starają się być lepsi od innych. W tym artykule zwracamy uwagę na te elementy, które generują ruch na stronie sklepu, a często są pomijane lub zaniedbane.

 

Przygotuj konkretne opisy i dobrą grafikę produktów!

Z pewnością znasz powiedzenie Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Może i jest ono staroświeckie, ale przyznaj… prawdziwe. Większość populacji ludzkiej stanowią wzrokowcy, co oznacza, że najmocniej przemawia do nich przekaz wizualny. Właśnie dlatego chcąc zwiększyć ruch na stronie swojego sklepu internetowego w pierwszej kolejności zadbaj o wygląd sprzedawanych produktów, ale też strony. Zdjęcia powinny mieć wysoką rozdzielczość i podkreślać atuty produktu. Dlatego dobrze sprawdzają się fotografie na jednolitym, białym tle oraz wprowadzenie na stronę zdjęć z kilku różnych perspektyw.

Ale! Zdjęcie to nie wszystko, a równie ważny jest opis i content produktowy. Użytkownicy, którzy na stronie sklepu internetowego nie znaleźli opisu produktu często rezygnują z zakupu. Dlaczego? Kupujący oczekują przynajmniej podstawowych informacji, m.in. o materiale, rozmiarach, przeznaczeniu, gwarancji, itp. Jeżeli takie dane umieścisz w zwięzłym i niezbyt długim opisie, a do tego ciekawie skonstruowanym , to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Kupujący zostaną na dłużej na Twojej stronie – żeby porównać z innymi produktami, obejrzeć pozostały asortyment lub dokonać zakupu.

 

Twórz wartościowe poradniki!

Gospodarka wolnorynkowa zapewniła z jednej strony możliwość wyboru spośród milionów produktów dostępnych w sprzedaży na całym świecie, z drugiej strony przyczyniła się do pewnego zakłopotania wśród Kupujących. Skoro mogę kupić wszystko, to chcę mieć to, co najlepsze w najlepszej cenie – tak myśli większość. Jednak skąd czerpać wiedzę, co jest najlepsze nie będąc ekspertem? I tu Twój sklep internetowy wyjść może naprzeciw ich potrzebom. Solidnie przygotowane poradniki są cenione przez użytkowników.

Poradnik nie może być jednak przysłowiowym „laniem wody” lub pianiem peanów na cześć własnych produktów. W tym miejscu masz szansę pokazać, że oferujesz produkty, które są przydatne i pomocne w codziennym życiu. Właśnie dlatego:

  •  Podejmij nośny temat – taki, który np. często pojawia się w pytaniach do Obsługi Klienta.
  •  Wskaż konkretne zastosowanie konkretnych przedmiotów ze swojej oferty.
  •  Pokaż zalety przedmiotów, ale uczciwie wymień też wady.
  •  Podaj kilka wariantów – najlepiej w różnych przedziałach cenowych.

Tego typu działanie będzie miało również pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Zorganizuj akcję promocyjną lub konkurs!

Benefity zawsze aktywizują. Szansa na zakup dwóch produktów w cenie jednego, skorzystania z wysokiego rabatu lub otrzymania gratisu bądź zniżki przy zakupie powyżej określonej kwoty to bodźce, które zachęcają do kupowania. Przygotowując akcję promocyjną na stronie swojego sklepu internetowego musisz koniecznie zaznaczyć ograniczenia czasowe lub ilościowe. Licznik – odmierzający czas do końca promocji lub liczbę pozostałych produktów w promocyjnej cenie – działa stymulująco na podejmowanie decyzji, ale nie tylko. Na podobnym mechanizmie (zysku) opierają się także konkursy. Okazja wygrania nagrody ciekawi i sprawia, że odbiorcy są skłonni np. do polubienia konta sklepu na Facebooku, zakupu niedrogiego przedmiotu marki w celu spełnienia warunków uczestnictwa.

Użytkownicy chętnie dzielą się wiadomościami o promocjach i konkursach. Istnieją specjalne fora  i aplikacje gromadzące aktualne informacje o prowadzonych akcjach promocyjnych i konkursach, które mogą zawierać odnośniki do Twojej strony, co zwiększa ruch na witrynie.

 

Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych!

Nieodłącznym już elementem współczesnej komunikacji międzyludzkiej stały się media społecznościowe, jak Facebook, Instagram, Snapchat. Pozwalają tworzyć grupę znajomych, a zarazem przynależeć do różnych grup Internautów o konkretnych zainteresowaniach (np. o podróżach, o technologii, o motoryzacji).  Ponadto social media dają okazję do śledzenia poczynań ulubionych marek. Właśnie dlatego obecność w social mediach jest tak ważna. Twój sklep internetowy powinien posiadać własny profil na Facebooku, który umożliwi Ci łatwiejszą i swobodniejszą komunikację z użytkownikami.  Ponadto możesz umieszczać w social mediach informacje o nowościach w swoim sklepie Internetowym, o promocjach i konkursach, a także linki do swoich poradników.

Wykorzystaj te social media, które wygenerują dla Ciebie ruch. Jeżeli masz czas i możliwość systematycznego prowadzenia kilku profili w różnych social mediach, to świetnie! Im więcej, tym większa szansa na wygenerowanie ruchu w sklepie online. Jednak jeżeli nie masz odpowiedniej ilości czasu, to wybierz najpopularniejsze media społecznościowe – takie, z których korzystają Twoi odbiorcy, np. ze Snapchata korzystają młodzi ludzie, więc jeśli oferujesz ekskluzywne zegarki, to możesz zrezygnować z tego kanału, ponieważ użytkownicy Snapchata z uwagi na młody wiek nie będą raczej dysponować odpowiednimi kwotami.

 

Skorzystaj z pomocy innych!

Największe marki chętnie podejmują ze sobą współpracę, ponieważ doskonale zdają sobie sprawę, że to – potocznie mówiąc – zwiększa ich zasięgi. A konkretnie? Klienci marki X mogą poznać markę Y i odwrotnie. Z takiej kolaboracji obie strony mogą wynieść zyski, także w postaci zwiększonego ruchu w swoich sklepach internetowych. Jeżeli wielkie marki się na to decydują, to czemu Ty miałbyś nie skorzystać z takiego rozwiązania? Nie musisz od razu prosić o współpracę gigantów ze swojej branży, ale możesz skontaktować się z influencerami, prowadzącymi blogi czy vlogi, lub z firmami o pokrewnym profilu działalności.

 

Na tym nie kończą się Twoje możliwości. Branża SEM (marketing w wyszukiwarkach internetowych) jest bardzo szeroka i daje wiele amatorskich, jak i profesjonalnych narzędzi do zwiększania ruchu w sklepie online (np. pozycjonowanie, reklamy Google). Wiele rozwiązań nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a cierpliwości, czasu i zaangażowania. Jednak i bez „czasu”, „cierpliwości”, czy „głowy do SEM”, można sobie poradzić, korzystając z ofert agencji marketingu internetowego.

Źródła: Marketer+, doświadczenie własne

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 11.07.2019 W przypadku promocji sklepów internetowych w organicznych wynikach wyszukiwania istnieje wiele "pułapek", o których koniecznie trzeba pamiętać. W kolejnym z serii artykułów o optymalizacji witryn opartych na silniku osCommerce, wyjaśniamy jak wdrożyć na takich stronach przyjazne linki. A o tym, że warto takie linki wdrażać pisaliśmy już we wcześniejszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak przenieść swoją firmę do internetu? Utwórz sklep internetowy! Ikona 04:35 min 05.05.2020 Stan pandemii zamroził stacjonarne działanie wielu firm. Jednym z rozwiązań w tej sytuacji jest przeniesienie biznesu do sieci – sprawdź jak prosty może być ten proces i poznaj zalety sklepu online. To bezpieczny kanał sprzedaży produktów i usług, który pomoże Ci dotrzeć do odbiorców. Ponadto  umożliwia klientom bardzo wygodne zakupy 24/7. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 07:05 min 07.11.2017 "Obrażalski", niecierpliwy, oczekujący wyczerpującej odpowiedzi na swoje potrzeby tu i teraz. Taki jest nowoczesny konsument i dla takiego konsumenta powinniśmy tworzyć swoje strony internetowe. W rezultacie również pozycjonowanie, jak i cała nasza promocja online (i offline), powinna być prowadzona na szerszą skalę. Jak nie pogubić się w wymaganiach użytkownika A.D. 2018? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700