Ogromna – i stale rosnąca – liczba sklepów internetowych zaskakuje. Jednocześnie dowodzi, że to ciągle nienasycony obszar, w którym każdy może równie szybko zacząć, jak i zakończyć swój biznes. Utrzymują się ci, którzy wiedzą w jaki sposób działać i ciągle starają się być lepsi od innych. W tym artykule zwracamy uwagę na te elementy, które generują ruch na stronie sklepu, a często są pomijane lub zaniedbane.
Ale! Zdjęcie to nie wszystko, a równie ważny jest opis i content produktowy. Użytkownicy, którzy na stronie sklepu internetowego nie znaleźli opisu produktu często rezygnują z zakupu. Dlaczego? Kupujący oczekują przynajmniej podstawowych informacji, m.in. o materiale, rozmiarach, przeznaczeniu, gwarancji, itp. Jeżeli takie dane umieścisz w zwięzłym i niezbyt długim opisie, a do tego ciekawie skonstruowanym , to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Kupujący zostaną na dłużej na Twojej stronie – żeby porównać z innymi produktami, obejrzeć pozostały asortyment lub dokonać zakupu.
Poradnik nie może być jednak przysłowiowym „laniem wody” lub pianiem peanów na cześć własnych produktów. W tym miejscu masz szansę pokazać, że oferujesz produkty, które są przydatne i pomocne w codziennym życiu. Właśnie dlatego:
Tego typu działanie będzie miało również pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego.
Benefity zawsze aktywizują. Szansa na zakup dwóch produktów w cenie jednego, skorzystania z wysokiego rabatu lub otrzymania gratisu bądź zniżki przy zakupie powyżej określonej kwoty to bodźce, które zachęcają do kupowania. Przygotowując akcję promocyjną na stronie swojego sklepu internetowego musisz koniecznie zaznaczyć ograniczenia czasowe lub ilościowe. Licznik – odmierzający czas do końca promocji lub liczbę pozostałych produktów w promocyjnej cenie – działa stymulująco na podejmowanie decyzji, ale nie tylko. Na podobnym mechanizmie (zysku) opierają się także konkursy. Okazja wygrania nagrody ciekawi i sprawia, że odbiorcy są skłonni np. do polubienia konta sklepu na Facebooku, zakupu niedrogiego przedmiotu marki w celu spełnienia warunków uczestnictwa.
Użytkownicy chętnie dzielą się wiadomościami o promocjach i konkursach. Istnieją specjalne fora i aplikacje gromadzące aktualne informacje o prowadzonych akcjach promocyjnych i konkursach, które mogą zawierać odnośniki do Twojej strony, co zwiększa ruch na witrynie.
Nieodłącznym już elementem współczesnej komunikacji międzyludzkiej stały się media społecznościowe, jak Facebook, Instagram, Snapchat. Pozwalają tworzyć grupę znajomych, a zarazem przynależeć do różnych grup Internautów o konkretnych zainteresowaniach (np. o podróżach, o technologii, o motoryzacji). Ponadto social media dają okazję do śledzenia poczynań ulubionych marek. Właśnie dlatego obecność w social mediach jest tak ważna. Twój sklep internetowy powinien posiadać własny profil na Facebooku, który umożliwi Ci łatwiejszą i swobodniejszą komunikację z użytkownikami. Ponadto możesz umieszczać w social mediach informacje o nowościach w swoim sklepie Internetowym, o promocjach i konkursach, a także linki do swoich poradników.
Wykorzystaj te social media, które wygenerują dla Ciebie ruch. Jeżeli masz czas i możliwość systematycznego prowadzenia kilku profili w różnych social mediach, to świetnie! Im więcej, tym większa szansa na wygenerowanie ruchu w sklepie online. Jednak jeżeli nie masz odpowiedniej ilości czasu, to wybierz najpopularniejsze media społecznościowe – takie, z których korzystają Twoi odbiorcy, np. ze Snapchata korzystają młodzi ludzie, więc jeśli oferujesz ekskluzywne zegarki, to możesz zrezygnować z tego kanału, ponieważ użytkownicy Snapchata z uwagi na młody wiek nie będą raczej dysponować odpowiednimi kwotami.
Źródła: Marketer+, doświadczenie własne
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: