Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:50 min Ikona Sunrise System 20.12.2016

5 reklam świątecznych, które najbardziej wzruszyły Internautów

Święta, Święta i po Świętach, jak brzmi stare porzekadło. Jednak dla marketingowców dużo bardziej liczy się to, co przed Bożym Narodzeniem. Odbiorcy w tym okresie są dużo bardziej podatni na przekaz reklamowy i skłonni do wydania większej ilości pieniędzy zarówno na prezenty, jak i na stworzenie świątecznej atmosfery. To w końcu wyjątkowy czas w roku! Jak wykorzystują to giganci? Jak umiejętnie grać na emocjach, by wygrać zaufanie Klientów i zbudować pozytywny wizerunek marki?

 

Wynalezienie Świętego Mikołaja

 

Prawdziwą maestrią w marketingu świątecznym wykazała się Coca-Cola. Znany nam dziś rubaszny starszy pan z dużym brzuchem, siwą brodą i w czerwonym płaszczu jest kreacją producenta kultowego napoju. Nim upowszechnił się współczesny wygląd Świętego Mikołaja, wyobrażano go sobie jako mieszkańca jaskini w burym płaszczu lub elfa przemierzającego świat w miniaturowych saniach.  

 

Po raz pierwszy Święty Mikołaj nabrał znanych nam cech w 1931 roku, gdy amerykański ilustrator – na zlecenie firmy Coca-Cola – stworzył postać jowialnego staruszka. Czerwony płaszcz i biała broda nie powinny w tym kontekście dziwić, przecież to kolory Coca-Coli! Brand nie tylko ożywia co roku postać Świętego Mikołaja, ale tworzy wokół swojego produktu wyjątkową otoczkę. W spotach marki już od dłuższego czasu można zaobserwować intencję marketingowców, którzy dążą do kojarzenia tego napoju ze spotkaniami rodzinnymi lub w gronie przyjaciół.

 

Englisz for Beginers

 

Prawdziwą furorę w tym roku zrobiła świąteczna reklama Allegro. I to nie tylko w Polsce. Wystarczył zaledwie tydzień, by spot „Czego szukasz w Święta?” zdobył 4 mln wyświetleń na YouTube. To prawdziwy fenomen. W czym tkwi sekret? W emocjach. Trzyminutowy spot po prostu wzrusza. Widz obserwuje jak starszy pan rozpoczyna intensywną naukę angielskiego aż w końcu gotowy wyrusza ze świeżo zakupioną walizką i paszportem do syna. Cały jego wysiłek sprowadza się do wzruszającej sceny poznania wnuczki. Słowa I’m your grandpa wypowiedziane ze szklistymi oczami roztapiają serca widzów. O reklamie rozpisywały się między innymi Belfast Telegraph, Time, Mashable.

 

 

Święta w pociągu

 

Taki scenariusz wydaje się prawdziwym koszmarem, ale nie gdy konduktorem jest Adrien Brody, jak w świątecznym spocie szwedzkiej marki H&M. Reklama zdecydowanie bardziej ma na celu zagranie na emocjach, wzruszenie, zaciekawienie, niż tak naprawdę sprzedaż ubrań. Spot utrzymany jest w klimacie retro w stylu charakterystycznym dla reżysera Wesa Andersona, którego szersza publiczność kinowa miała okazję poznać z filmu „Grand Hotel Budapest”. Kierownik wagonu stara się podarować swoim pasażerom choć namiastkę świąt i w ten sposób zrekompensować im zburzenie planów świątecznych. Przesłanie jest proste: „Spotkajmy się” . Czy jest coś bardziej świątecznego?

 

Odłóż smartfon

 

To dość nietypowe hasło jak na producenta sprzętu elektronicznego. Huawei Mobile Poland w swoim spocie zachęca jednak do zrezygnowania ten raz w roku z wirtualnego świata na rzecz rodzinnego spotkania przy świątecznym stole. Krótka historia przedstawia chłopca, który jako jedyny czeka na Święta. Reszta domowników zdaje się być zajęta swoimi obowiązkami czy przyjemnościami i pochłonięta przez wirtualny świat. Gdy chłopiec zamyka oczy wydaje się, że wypowiada w myślach życzenie i nagle miasteczko rozbłyska tysiącem świateł, a cała rodzina zbiera się przy wspólnym stole. Słowa „Raz w roku odłóż smartfon na bok” grają na emocjach, dowodzą, że święta i rodzina są ważniejsze. To buduje pozytywny wizerunek marki.

 

Najbardziej urocze misie

 

W kategorii wzruszających reklam świątecznych w 2016 roku spot lotniska Heathrow jest mocną pozycją. Marka postawiła na najbardziej brytyjski akcent . Głównymi bohaterami są misie. Jeden ma nawet niebieski płaszcz, a drugi czerwony kapelusz, taki zestaw nosił przecież najsłynniejszy brytyjski miś – Paddington. Wyruszają one w podróż samolotem. Przemieszczają się po lotnisku z dużą nieporadnością, co ma w sobie wiele uroku. Pomocy na każdym kroku udziela im życzliwa obsługa lotniska, co buduje pozytywny wizerunek marki. Dopiero w ostatniej scenie okazuje się, że tak naprawdę pod postaciami misiów kryje się dziadek i babcia, którzy przylecieli na święta do swoich wnuków. To właśnie jest najlepszy prezent dla nich.

 

 

Okres przedświąteczny to prawdziwa rozgrywka brandów, w której rywalizują przede wszystkim o uwagę odbiorców. Wydaje się, że wśród tych wszystkich spotów nie chodzi tak naprawdę o zwiększenie sprzedaży produktów bądź usług przed Bożym Narodzeniem. Zdecydowanie bardziej te spoty nastawione są na budowanie relacji między odbiorcą a marką, a wiadomo – dobre relacje i więź z Klientem owocują w przyszłości większym zainteresowaniem ofertą. Może więc warto zrezygnować przed Bożym Narodzeniem z reklam typowo sprzedażowych przedstawiających ogromne promocje i pokazać bardziej ludzkie oblicze marketingu?

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.80 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.80 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 05.01.2017 W życiu jest tak, że im więcej czegoś mamy, tym bardziej jesteśmy narażeni na przesyt, a co za tym idzie na jego negatywne skutki. Jak złapać odpowiedni balans na płaszczyźnie zawodowej? Z pracą jest jak z wieloletnim partnerem – krótka rozłąka może wzbudzić w nas tęsknotę i na nowo rozbudzić pożądanie. Przeczytajcie kilka słów o tym, dlaczego warto oraz jak zatęsknić za pracą, nieco ją ożywić, a nawet… zafascynować się nią. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.80 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 12.01.2017 Kto powiedział, że postęp technologiczny ogłupia społeczeństwo? Okazuje się, że dzięki innowacyjnym aplikacjom zazwyczaj nudna wizyta w muzeum może być znacznie bogatsza w doświadczenia. A jak wiadomo, nauka przez zabawę daje najlepsze rezultaty. Wychodząc z tego założenia Google ogłosiło, że ich projekt Tango wchodzi w życie – na razie tylko w Detroit Institute of Arts, ale dalsze plany są naprawdę ambitne. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:47 min 19.12.2016 Kończy się 2016 rok, czas więc zrobić podsumowanie… wyszukiwań w Google. Sporo się wydarzyło. Furorę zrobiła gra Pokémon Go, odbyło się Euro 2016, odeszło od nas wiele znanych i lubianych postaci, Donald Trump wygrał wybory w USA… Całe to zestawienie wydarzeń doskonale przedstawiają hasła, jakich najczęściej wyszukiwaliśmy w przeglądarce w ciągu minionych 12 miesięcy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700