„Odkąd przed pięcioma stuleciami Gutenberg skonstruował nowoczesną prasę drukarską, dzięki czemu wszelkiego rodzaju publikacje stały się tańsze i powszechniej osiągalne, żaden inny wynalazek nie zrewolucjonizował dostępu do informacji w takim stopniu jak wyszukiwarka Google” – David A. Vise, Mark Malseed, „Google Story”. Upowszechnienie dostępu do informacji nie jest jedynym celem Google. Stworzona przez Giganta z Mountain View wyszukiwarka dąży stale do poprawy trafności wyników na zapytania użytkowników, starając się ułatwić im poszukiwania w sieci. Jednak Google myśli nie tylko o odbiorcach, ale też i nadawcach, czyli między innymi o firmach. Oto 5 popularnych i darmowych narzędzi od Google, które mogą wesprzeć Twój biznes online.
Jest to bezpłatne narzędzie, które umożliwia właścicielom firm wyświetlanie nazwy i adresu swojego przedsiębiorstwa w Mapach Google oraz w wyszukiwarce. W tym celu należy założyć profil na platformie Google Moja Firma i uzupełnić go zgodnie ze stanem faktycznym o wymagane informacje, takie jak m.in. kategoria działalności, adres siedziby, obszar działalności, dane kontaktowe. Możemy pomóc Ci założyć lub zaktualizować wizytówkę w Google Moja Firma.
Dlaczego warto?
Mapy Google są popularnym rozwiązaniem wśród użytkowników, poszukujących dostawców produktów i usług w regionie, mieście czy nawet w dzielnicy. Obecność firmy na Mapach Google może skierować osoby znajdujące się w pobliżu Twojej lokalizacji właśnie do Ciebie!
To częściowo bezpłatne narzędzie (każdy użytkownik otrzymuje do 15 GB pamięci za darmo, za większą pojemność trzeba dopłacić), które pozwala przechowywać pliki oraz otwierać i edytować je na dowolnym urządzeniu. Dysk online pozwala na przechowywanie plików w różnych formatach – grafiki, dokumenty, nagrania wideo, itp. Umożliwia również ich udostępnianie innym osobom, dzięki czemu można wyeliminować zewnętrzne dyski, np. pendrive’y.
Dlaczego warto?
Korzystanie z dysków w chmurze, takich jak m.in. Google Drive czy Microsoft OneDrive eliminuje problem z przekazywaniem plików o większych “rozmiarach”, których nie można przesłać mailem. Dysk online ułatwia wymianę plików i usprawnia obieg dokumentacji.
To darmowe narzędzie, które umożliwia weryfikację statusu indeksowania strony przez wyszukiwarkę Google i pozwala na zoptymalizowanie widoczności witryny. Dostępne funkcjonalności pozwalają także mierzyć ruch pochodzący z wyszukiwarki, jak również sprawdzać czy nie pojawiły się błędy, które niekorzystnie wypływają na parametry strony i jej ocenę przez roboty Google. Alerty na e-mail dotyczące problemów znalezionych przez Google w Twojej witrynie pozwalają szybko je rozwiązać dzięki dokładnym adreom URL.
Dlaczego warto?
Google Search Console pozwala przesyłać do indeksowania pojedyncze adresy URL i mapy witryn oraz sprawdzać stan indeksu strony. Dzięki temu masz pewność, że Google ma najbardziej aktualne informacje o Twojej witrynie.
Jest to bezpłatne narzędzie umożliwiające zaawansowaną analizę danych z witryny www. Pozwala zarówno na proste monitorowanie kondycji witryny aż po pogłębioną weryfikację zachowań użytkowników na stronie. Narzędzie pozwala generować dowolne raporty dotyczące różnych sekcji – Odbiorców, Pozyskiwania, itp. Ponadto jest zintegrowane z innymi usługami Google dla reklamodawców oraz wydawców, dzięki czemu możliwe jest osiąganie jeszcze lepszych wyników.
Dlaczego warto?
Analityka jest kluczowym elementem w badaniu skuteczności strategii online. Korzystając z Google Analytics można sprawdzić czy podjęte działania przynoszą pożądany efekt, co pozwala na reakcję we właściwym czasie.
Jest bezpłatnym narzędziem pozwalającym na śledzenie trendów. Google Trends to serwis udostępniający dane dotyczące liczby, pochodzenia, jak też regionów i zależności od czasu zapytań wprowadzanych do wyszukiwarki Google. Dzięki niemu możesz sprawdzić,czego poszukują użytkownicy w internecie na całym świecie, jakie tematy cieszyły się największym zainteresowaniem danego dnia, a także sprawdzić najczęściej wyszukiwane informacje w danym roku. Masz również dostęp do informacji o wyszukiwaniach, które odnotowały duży wzrost ruchu w czasie rzeczywistym w porównaniu do wszystkich innych wyszukiwań.
Dlaczego warto?
Google Trends pozwala Ci być zawsze na bieżąco z popularnymi wśród użytkowników tematami. Wiedząc, co jest najczęściej wyszukiwane, możesz dostosować przekaz na swojej stronie i w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć w ten sposób uwagę odbiorców.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: