Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:00 min Ikona Sunrise System 08.02.2018

Śledź trendy i korzystaj!

 

Trendy Google to darmowe, ale zdaniem niekórych najbardziej niedocenione narzędzie SEO. Z jego pomocą możesz badać zainteresowanie swoją branżą w danym miesiącu, zbierać cenne informacje dotyczące aktualnych nastrojów społecznych, a także sprawdzać, co cieszy się popularnością w sieci i czego szukają jej użytkownicy (czy wiesz, że dla Polaków najważniejszą kwestią zeszłego roku okazało się… suszenie grzybów?). Analiza danych pozwoli Ci na stworzenie interesującego contentu, który może wesprzeć działania pozycjonerskie. Dzięki Trendom Google:

 

Znajdziesz pomysły na słowa kluczowe

 

Zajmujesz się branżą grzewczą? Sprawdź, jakich fraz używają użytkownicy, aby odnaleźć odpowiednią firmę. Będzie to „opał” czy raczej „węgiel”? Użyj porównywarki haseł, aby przekonać się, które ze słów pojawia się w wyszukiwarce częściej i na tym buduj content. Poniżej wykresu znajdziesz również ramkę z podobnymi wyszukiwaniami. I słowa kluczowe do pozycjonowania masz na tacy!

Zyskasz temat

 

Nie masz pomysłu na tekst? Sprawdź, które wątki zyskują popularność i spróbuj to wykorzystać. Oczywiście nie każde hasło będzie odpowiadało Twoim potrzebom, ale możliwości są naprawdę szerokie. W ten sposób stworzysz nie tylko aktualny, ale także atrakcyjny content, który może przysłużyć się pozycjonowaniu.

Przykład? Jeśli działasz w branży finansowej, wspomnij na blogu o aktualnościach dotyczących Jednolitego Pliku Kontrolnego. Jeśli prowadzisz sklep sportowy, informacja o rezygnacji Aliny Wojtas z kariery szczypiornistki będzie elektryzującą wiadomością dla Twoich fanów na Facebooku.

Przygotujesz ofertę

 

Trendy Google pomogą Ci przekonać się, co wolą użytkownicy sieci, w tym również co chętniej kupią lub co zajmuje wyższe pozycje w wyszukiwarce. Proste porównanie: koty i psy. Wielbicieli których czworonogów jest więcej? Wykres nie pozostawia złudzeń i wiesz już, że to właśnie koty mają władzę nad światem.

Inny przykład. Myślisz o poszerzeniu asortymentu o damską galanterię skórzaną? Skorzystaj z porównywarki fraz aby sprawdzić, czego częściej poszukują użytkownicy: czy będą to kopertówki, czy może raczej listonoszki. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co wciąż jest na topie, a co lepiej przecenić.

 

Znajdziesz grupę docelową

 

Warto pamiętać, że Trendy Google mówią nie tylko co, ale także gdzie. Dzięki filtrom możesz dopasowywać wyszukiwania do konkretnego miejsca na świecie. Wiemy, że Super Bowl to temat numer jeden z USA, ale czy podobnie jest w Kanadzie czy Australii? A skoki narciarskie? Bardziej fascynują mieszkańców Pomorza czy południowej Polski?

Z mapy poglądowej można wyłuskać wiele pożytecznych informacji i w pewien sposób wykorzystać je do własnych celów – mogą okazać się pomocne, jeśli myślisz o otwarciu sklepu w województwie, w którym zapotrzebowanie na Twój produkt jest nieco większe.

Opracujesz strategię marketingową

 

Wiele wyszukiwanych w sieci wyrażeń ma charakter cykliczny. Trendy Google stanowią więc doskonałe narzędzie do tego, aby sprawdzić, kiedy dane zjawisko cieszy się większą popularnością i zarazem czy znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwarki.

Prowadzisz biuro podróży? Sprawdź, czy kierunek, na którym Ci zależy, jest chętnie obierany przez turystów w ciągu całego roku czy w wybranych miesiącach. Myślisz o rozpoczęciu działalności w branży ślubnej? Dowiedz się, kiedy pary rozpoczynają poszukiwania sukni ślubnych.

 

Traktuj Trendy Google jak wsparcie (i nic ponadto)

 

Pozyskiwanie wiedzy z narzędzia Trendy Google może nieść ze sobą korzyści dla pozycjonowania oraz rozwoju Twojej marki, należy jednak czynić to ze zdrową rezerwą. Pamiętaj, że informacje opierają się na danych statystycznych i nie należą do najdokładniejszych. Poza tym to, co prezentuje Google, bazuje na wartościach względnych. Nie znajdziesz więc informacji np. o konkretnej liczbie wyszukiwań danego hasła.

Bez obaw możesz jednak wykorzystać tę wiedzę do tego, aby rozpocząć działania marketingowe, stworzyć ciekawy content i zarazem wpłynąć na lepsze pozycjonowanie. Trendy zainspirują Cię do stworzenia tekstu na bloga, wpisu na Facebooka, contentu na stronę lub oferty sprzedażowej dopasowanej do aktualnych wyszukiwań. Zawsze warto być na bieżąco, a Trendy Google są do tego doskonałym narzędziem.

Źródła: Trendy Google, Search Engine Journal, Pomoc Google, doświadczenie własne.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Searcher Task Accomplishment – wymagające dziecko User Experience Ikona 09:05 min 13.03.2018 Search Task Accomplishment narobił wokół siebie sporo szumu jeszcze w 2017 roku, a w 2018 nadal nie stracił na znaczeniu. Nadając nowe oblicze User Experience, STA zmusza nas do przewidywania wszystkich, nawet tych najmniejszych i najbardziej ukrytych potrzeb użytkowników. Naszym podstawowym zadaniem jest po prostu je spełnić. Jeżeli my tego nie zrobimy, zrobi to konkurencja... Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Dlaczego Twoja strona internetowa potrzebuje naprawdę dobrego menu? Ikona 07:45 min 26.07.2018 Wejście zarówno do restauracji, jak i na stronę internetową zaczynamy od przejrzenia menu. Dlaczego? Bo dzięki niemu w szybki sposób możemy zapoznać się z ofertą i zadecydować o tym, co dalej – zostajemy czy wychodzimy? Dlatego warto poświęcić trochę czasu, by przygotować naprawdę dobre menu. „Dobre”, czyli takie, które będzie przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Strony AMP – z korzyścią dla użytkownika i webmastera Ikona 04:25 min 31.01.2018 Bez wątpienia gigantowi z Mountain View zależy na użytkownikach Internetu mobilnego. Świadczy o tym zarówno praca nad indeksem mobile first, jak również projekt AMP, któremu przewodniczy. W związku z tym, że już wkrótce, tj. od lutego 2018r. Google będzie krytycznym okiem patrzeć na zawartość stron AMP, zachęcamy do bliższego zapoznania się z projektem – jego założeniami oraz wytycznymi dla tego standardu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700