Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:25 min Ikona Sunrise System 11.10.2017
Świat biznesu szybko wychwycił potencjał Facebooka oraz innych mediów społecznościowych i zaczął go wykorzystywać. W końcu social media dają szerokie pole do promocji (tak darmowej, jak i płatnej), tworzenia relacji z klientami i budowania wizerunku oraz świadomości marki. Każdy stawiał kiedyś swoje pierwsze kroki na facebooku. Jednak jeśli pomimo systematycznego publikowania postów wciąż nie uzyskujesz satysfakcjonującej popularności, powinieneś przyjrzeć się swojej strategii i sprawdzić, czy nie popełniasz tych błędów.

 

Spamowanie

 

Nadmierna ilość postów, a więc mówiąc wprost spam, zniechęca obserwujących. Użytkownicy, którzy poczują się zirytowani ciągłym pojawianiem się postów na swoich tablicach i przestają obserwować fanpage. Jeśli chodzi o strony firmowe, wystarczą od 1 do 2 postów dziennie, w zależności od tego, jak bardzo branża i związana z nią tematyka angażuje odbiorców. Niektórym firmom wystarczy kilka postów w tygodniu. Wyjątek stanowią fanpage mediów informacyjnych – prasy, radia, telewizji, serwisów online. Te strony mogą publikować kilka postów dziennie, bo świeże informacje zawsze są angażujące.

 

Lekceważenie swoich fanów

 

Brak reakcji na komentarze to kardynalny błąd. Istotą mediów społecznościowych jest komunikacja! Nie da się budować relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami marki, jeżeli nie odpowiada się na ich komentarze i wiadomości. Niektórzy właściciele kont firmowych idą o krok dalej i… blokują możliwość komentowania postów. W zasadzie w tej sytuacji mogą zupełnie zrezygnować z prowadzenia fanpage’a.

 

Oczywiście nie musisz „lajkować” i odpowiadać absolutnie na każdy komentarz. Rób to naturalnie. Dziękuj za pozytywne opinie i wykaż się profesjonalnym podejściem przy opiniach negatywnych. Wejdź w kontakt z odbiorcami. Pamiętaj, że zlekceważony odbiorca przestanie obserwować twój profil. Brak reakcji na komentarze negatywnie odbija się na wizerunku marki.

 

Wchodzenie w konflikty

 

Internet to broń obosieczna. Może pomóc, ale może i zaszkodzić. Decydując się na aktywność w social media należy liczyć się z tym, że negatywne opinie, komentarze i recenzje będą się pojawiać. W myśl zasady, że „jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził”, należy podejść do nich z odpowiednim dystansem, lecz zawsze na poważnie.

 

Czym jest tu dystans? Przede wszystkim umiejętnością powstrzymania emocji. Nie wolno wchodzić w polemikę, zwłaszcza tę skoncentrowaną na rozpowszechnianiu hejtu. Hejterów łatwo rozpoznać. Komentują tylko po to, by wywołać lawinę podobnych komentarzy. Ich zarzuty są niekonkretne i wyssane z palca, bo osoby te tak naprawdę wcale nie znają firmy. Takie komentarze można (choć oczywiście nie trzeba) pozostawić bez reakcji.

 

Inną sytuacją są komentarze klientów niezadowolonych z poziomu obsługi, produktu lub usługi. Wówczas warto skontaktować się z klientem na poziomie prywatnym, by poznać szczegóły sprawy, a następnie postarać się zrekompensować niezadowolenie. Pod negatywnymi opiniami warto też zamieścić komentarz, że jest Ci przykro z powodu zaistniałej sytuacji i prosisz o kontakt w celu wyjaśnienia. Zobaczą to inni użytkownicy, a wizerunek firmy zyska na wiarygodności.

 

W odpowiedzi na negatywne opinie nie należy być bezczelnym ani aroganckim. Nie należy stosować sarkazmu ani ironii. Na tyle na ile to możliwe, należy pozostać na neutralnym poziomie polemiki i zachować kulturę osobistą.

 

Powtarzalne posty

 

Facebook nie jest słupem ogłoszeniowym. Jeżeli będziesz publikować wyłącznie odsyłacze do swojej oferty, ludzie się znudzą. Zadbaj o różnorodność wpisów. Zamieszczaj nie tylko statusy, ale też zdjęcia oraz video. Od czasu do czasu wrzuć coś rozrywkowego – zabawnego mema, dowcip, zagadkę. To bardzo angażujące posty!

 

Posty o niczym

 

Z punktu widzenia administratora fanpage’a lepiej jest tworzyć posty rzeczywiście wtedy, gdy ma się coś do powiedzenia, przekazania. Oczywiście nie zawsze głowa jest pełna pomysłów na nowe posty, jednak wymuszone statusy w rodzaju „Jak się macie?”, „Nareszcie piątek!”, „My już po porannej kawie. A Wy?” nie są najlepsze. Czasem zamiast wstawiać nic nieznaczący post, lepiej nie napisać nic. Oczywiście granica ta jest płynna. Są branże i firmy, którym takie posty nie zaszkodzą. Wiele zależy od grona odbiorców.

 

Podsumowanie

 

Oto jedne z najbardziej podstawowych błędów przy prowadzeniu fanpage. Zapewne można wymienić ich jeszcze sporo, jednak wystrzegając się tych, które wymieniliśmy w artykule, z pewnością zbudujecie fanpage na przyzwoitym poziomie.

 

Oczywiście przypominamy także o zasadach angażowania odbiorców, czyli pisaniu swobodnym stylem, zadawaniu pytań (call to action) i dobrym rozpoznaniu grupy docelowej, w tym godzin jej aktywności. Stosując się do tych zasad już wkrótce będziecie mogli sięgnąć po bardziej zaawansowane formy budowania brandu w social media. A mają one jeszcze wiele do zaoferowania.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Jak zwiększyć popularność profilu na Facebooku Ikona 04:50 min 30.11.2017 Nie ma Cię na Facebooku? Nie istniejesz. Tak głosi stare, znane porzekadło stworzone przez osoby ze świata Internetu. Nie ma co ukrywać – jest w tym ziarnko prawdy. Zwłaszcza, jeśli chodzi o marki, które chcą zwiększyć swoją popularność i zyskać zainteresowanie oraz zaufanie jak największej liczby odbiorców. My to wiemy, dlatego przedstawiamy Wam 7 przydatnych wskazówek, które pozwolą wybić się na tle innych wpisów i tym samym zyskać zainteresowanie potencjalnych Klientów.  Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

6 błędów, które zniszczą twoją reputację w social media Ikona 06:45 min 13.02.2018 Social media są jak broń obosieczna – mogą odwrócić się zarówno przeciwko obserwatorom, jak i przeciwko właścicielom profili. Dobrze użyte mogą przynieść wiele korzyści. Komunikacja wymaga jednak pewnej strategii, bo nieraz wystarczy jeden wizerunkowy błąd, aby totalnie pogrążyć reputację firmy. A w internecie nic nie ginie! Czego zatem należy wystrzegać się w mediach społecznościowych? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Kiedy i jak często warto publikować na Facebooku i Twitterze? Ikona 06:00 min 09.10.2017 Wbrew pozorom nie wystarczy po prostu publikować, by zwrócić na siebie uwagę odbiorców. Nieumiejętne wrzucanie treści do sieci może bowiem pozostać niezauważone przez użytkowników. Niektórzy eksperci twierdzą, że wszystko zależy od dnia i pory aktualizowania stron w mediach społecznościowych. Z tego postu dowiecie się, jakie godziny i dni tygodnia są potencjalnie najlepsze na publikowanie postów oraz czy takie ustalenia rzeczywiście mają sens. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700