Ikona 5:55 min Ikona Sunrise System 14.12.2022

5 błędów przy tworzeniu opisów produktów. Jak sprawić, żeby produkt trafił do koszyka klienta?

 

Idziemy na wirtualne zakupy

 

Na start powiedzmy sobie jednak, na czym polega fenomen zakupów w sieci. Przede wszystkim zamawianie produktów przez internet jest szybkie, łatwe i wygodne. Co więcej, można szybko porównać sobie ceny i wybierać najatrakcyjniejszą ofertę. Wreszcie, żeby zdobyć upragniony artykuł, nie trzeba wychodzić z domu czy pracy, stać w korkach i czekać w kolejkach po zakupy. Nie dziwi więc, że odsetek internautów wydających pieniądze w sieci sięga obecnie 77%. Użytkowników do robienia zakupów online zachęca również to, że  oferty są dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Na co klienci zwracają uwagę buszując pośród wirtualnych półek?
 
Cena i dostępność towaru, są oczywiście ważne, ale czynników, dzięki którym właściciele e-sklepów zyskują przychylność odbiorców, jest więcej. Istotne są również: rodzaj i bezpieczeństwo płatności, gwarancja możliwości zwrotu produktów oraz, co ciekawe, kwestie związane z ekologią (sposób pakowania czy wpływ formy dostawy na środowisko). My dorzucimy do tej listy jeszcze jedną, niezwykle ważną, a często zaniedbywaną kwestię, czyli opis produktów!

 

Opis produktu w e-sklepie – najpopularniejsze błędy, których powinniście się wystrzegać

 

W sklepie stacjonarnym sprzedawcy czarują klientów, wymieniając na jednym wydechu zalety artykułu. Klient może szybko zweryfikować słowa sprzedającego, oglądając i wypróbowując produkt na miejscu. W przypadku zakupów internetowych taką rolę pełni opis towaru. Może zachęcić, zaintrygować lub wręcz przeciwnie, zniechęcić klienta, który po kilku sekundach zamknie okno witryny w przeglądarce. Co robić, żeby koszyk w sklepie online zapełniał się produktami? Unikając błędów, o których za moment opowiemy, zwiększycie szanse na finalizację zakupów.
 
  1. Nie kopiujemy, tworzymy unikalne opisy
 
Jeśli robicie zakupy w sieci, zapewne nie uszło Waszej uwadze, że opisy tego samego produktu często są… identyczne na różnych platformach sprzedażowych. Powód? Właściciele sklepów idą często na skróty i kopiują tekst ze strony producenta. Pomijając fakt, że tworzą w ten sposób duplikaty treści, które obniżają efekt pozycjonowania sklepu, oraz że podobne działania wymagają zgody producenta, tracą być może jedyną szansę na wyróżnienie swojej oferty na tle konkurencji. Nie rezygnujcie z tworzenie oryginalnego contentu i planujcie treści, których klienci nie napotkają odwiedzając inne sklepy.
 
  1. Nie zastępujemy języka korzyści technicznymi opisami
 
Klienci przeczesujący sieć w poszukiwaniu idealnej suszarki, wiertarki czy patelni, często niezwykle wnikliwie czytają i porównują parametry czy funkcje danego produktu. Powinniście o tym pamiętać w trakcie przygotowywania opisu, ale… nie oznacza to, że ma on przypominać typową specyfikację techniczną! Ograniczenie się do podania mocy, rodzaju regulacji czy zasilania, bez stosowanego komentarza i posiłkowania się językiem korzyści, mogą odstręczyć zamiast zachęcić do zakupów.

Pełną specyfikację można zawsze umieścić pod opisem – dzięki temu klient otrzyma zarówno pomocną treść ogólną o produkcie, jak i wgląd w bardziej szczegółowe informacje.

 
  1. Nie „lejemy wody” i unikamy „okrągłych frazesów”
 
Za najbardziej wartościowe opisy produktu, które z pewnością docenią klienci, uchodzą teksty bazujące na konkretach. Co to oznacza w praktyce? Nic innego, jak to, że w cenie będą wszelkie przydatne i merytoryczne informacje o asortymencie.

Warto podkreślić korzyści, zaakcentować mocne strony produktu i pokazać w obrazowy sposób, dlaczego klient potrzebuje akurat naszego produktu. To oczywiste, ale przeglądając ofertę w wielu sklepach, trudno oprzeć się wrażeniu, że twórcy contentu koncentrują się często na obiecywaniu „gruszek na wierzbie” i „złotych gór”, co może nie spotkać się z aprobatą klientów nastawionych na rzetelny przekaz. Nie mówiąc już o tym, że skuszony opisem klient, po otrzymaniu „najlepszego pod słońcem” towaru, może oczekiwać po nim znacznie więcej niż byśmy chcieli, a to już prosta droga do reklamacji lub wystawienia niepochlebnej opinii o na temat sklepu.

 
  1. Unikamy niedbalstwa!
 
Klient, nawet ten szybko czytający opis produktu, z pewnością wychwyci drobne potknięcia. Jakie? Takie jak literówki, błędy gramatyczne i stylistyczne, czy podwójne spacje. Być może przymknie na nie oko, ale… czy nie wzbudzi to jego obaw odnośnie jakości produktu i rzetelności sprzedawcy? Błędy w opisie, o których wspominamy, mogą wydawać się niewinną błahostką. Z drugiej strony mogą być odbierane jako oznaka braku profesjonalizmu i położyć się cieniem na wizerunku sklepu.

Nasza rada? Przed publikacją opisu, który zamieścicie na stronie internetowej, przeczytajcie go uważnie lub dajcie komuś innemu do wglądu. Czasem lepiej poświęcić na coś 5 minut więcej – to znacznie przyjemniejsze i bardzie efektywne niż mierzenie się z uwagami klientów, którzy prędzej czy później, z pewnością wytkną nam błędy.

 
  1. Burzymy ścianę tekstu
 
Użytkownicy odwiedzający e-sklepy  robią to często z wygody. Po to, żeby nie tracić czasu na dojazd do stacjonarnego punktu, nie musieć wysłuchiwać sprzedawcy zachwalającego zalety produktu i po to, żeby na spokojnie dokonać najlepszego wyboru. Opis artykułu na stronie ma być pomocny i zachęcający. Żeby tak się jednak stało, nie może przypominać zwartej ściany tekstu.

Dbałość o formę przekazu, jest często równie ważna, jak sama jego treść. Niewielu klientów będzie chciało poświęcić czas i energię na przedzieranie się przez długi i zwarty tekst. Podział na akapity, używanie krótkich śródtytułów i prostych zdań oraz praktycznych wypunktowań, to proste sposoby na to, żeby opis był przyjazny i łatwy w odbiorze dla użytkowników.

 

Stosowanie się do zasad to dopiero początek!

 

Wskazówki, porady, triki i podpowiedzi – mogą stanowić cenne źródło wiedzy o branży e-commerce, upodobaniach użytkowników i tworzeniu contentu. Na koniec nieśmiało przypomnimy jednak, że każdy e-sklep ma własną tożsamość, grupę docelową i wyznacza sobie konkretne cele. Warto, żeby filozofia firmy znalazła odzwierciedlenie w opisach produktów, ponieważ oprócz wyżej wymienionych sposobów na zaplanowanie treści, w cenie jest przede wszystkim autentyczność.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak stworzyć grafikę na social media – poradnik Ikona 7:10 min 22.02.2023 W dobie Instagrama, Facebooka i TikToka o uwagę potencjalnego odbiorcy walczą firmy, twórcy internetowi oraz influencerzy, ale — nie każdy jednak robi to skutecznie. Najkrótsza droga do serca każdego użytkownika internetu wiedzie przez treści wizualne. Nie musisz jednak biegle władać Photoshopem, aby tworzyć estetyczne i przyciągające wzrok grafiki na social media. Wystarczą Ci proste w obsłudze narzędzia, które oferują szereg gotowych rozwiązań zaprojektowanych z myślą o najpopularniejszych obecnie serwisach społecznościowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jaką platformę wybrać do sklepu internetowego? Ikona 9:00 min 18.05.2023 Każdy przedsiębiorca, który chce działać w Internecie, prędzej czy później mierzy się z problemem wyboru najlepszej platformy do budowy swojego portalu. W przypadku witryn o charakterze wizytówki / bloga / portalu usługowego wybór wydaje się względnie prosty. Dużo trudniej mają osoby, które planują otworzyć sklep internetowy. Ten artykuł jest skierowany właśnie do tej grupy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

E-handel w dobie postpandemii – rozwój e-commerce od 2020 roku i perspektywy na przyszłość Ikona 04:40 min 28.11.2022 Tak, jak zapowiedziałem w poprzednim artykule dotyczącym rozwoju e-commerce w dekadzie 2010-2019, tym razem skupię się na wydarzeniach z ostatnich dwóch, trzech lat. Stały one pod znakiem pandemii Covid-19, która przyczyniła się m.in. do przyspieszenia rozwoju handlu internetowego. W dalszej części niniejszego artykułu opiszę pokrótce średnio- i długoterminowe perspektywy rozwoju tego rynku.  Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700