Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:00 min Ikona Sunrise System 29.02.2016

Od 19 lutego dla ok. 1/3 wyników wyszukiwania Google zaczęło wyświetlać 4 reklamy AdWords nad rezultatami organicznymi i usunęło reklamy z prawej strony „SERPów” (poza reklamami z listą produktów i reklamami w panelach wiedzy). Zmiana „układu sił”, dla przeciętnego użytkownika być może nawet niezauważalna, ma gigantyczne znaczenie dla reklamodawców, specjalistów PPC oraz SEO. Ale czy na pewno?

 

Najważniejsze informacje

 

1. Testy nowego layoutu były prowadzone od początku grudnia

2. Zmiana została oficjalnie potwierdzona przez Google

3. Nowy layout został wprowadzony na całym świecie we wszystkich językach

4. Zmiana nie objęła wyników mobilnych

5. Wyniki będą zawierały DO 4 reklam powyżej wyników organicznych – 4 reklamy na górze wyników wyszukiwania będą się wyświetlać tylko dla „bardzo komercyjnych” zapytań

6. Reklamy AdWords znikają z prawej strony wyników wyszukiwania – za wyjątkiem reklam z listą produktów oraz w panelach wiedzy

7. Na 1 stronie wyników wyszukiwania wyświetla się łącznie maksymalnie 7 reklam (zamiast wcześniejszych 11)

8. Rozszerzenia pozostają bez zmian – dla wszystkich reklam mogą wyświetlać się rozszerzenia połączeń, lokalizacji, opinii, etc.

Ciekawostki:

 – dla niektórych zapytań reklamy AdWords wyświetlają się tylko poniżej wyników wyszukiwania!

największy zwycięzca spośród wszystkich reklam: pozycja 3 (CTR wzrósł o ok. 15%)

– największy przegrany spośród wszystkich reklam: pozycje od 8 do 11 (które zupełnie zniknęły z SERP)

 

Wzrost CPC (kosztu 1 kliknięcia) reklamy?

 

Wszystko będzie zależeć od reklamodawców – dotychczas nie zauważono większych zmian w CPC. Koszt kliknięcia może zarówno spaść (z uwagi na dodatkowe miejsce na górze strony) lub podnieść się (z uwagi na usunięcie reklam z prawej strony SERP, a przez to zmniejszenie ogólnej liczby płatnych linków wyświetlających się użytkownikom w tym samym czasie).

 

Mniejsza widoczność organicznych wyników wyszukiwania?

 

Rzeczywiście przy 4 reklamach, widoczność organicznych rezultatów jest nieco niższa. Jednak doświadczenie pokazuje, że użytkownicy wciąż z ostrożnością odnoszą się do AdWords. Wpływ dodatkowej reklamy powyżej naturalnych wyników wyszukiwania jest więc trudny do przewidzenia, a potencjalnych scenariuszy rozwoju sytuacji jest co najmniej kilka. Jedno jest pewne – linki organiczne zawsze będą stanowić podstawę Google, ponieważ to one najlepiej odpowiadają na oczekiwania użytkowników.

Podsumowanie 

 

 

Jak zwykle w przypadku zmian wprowadzanych przez Google zalecany jest duży spokój. Czas pokaże jaki rzeczywiście wpływ na CTR, CPC i inne aspekty będą miały 4 reklamy powyżej naturalnych wyników wyszukiwania.

Trzeba też pamiętać, że 4 reklamy AdWords wyświetlają się dla ok. 1/3 wyników, stąd większość wciąż będzie wyświetlać od 1 do 3. Co więcej, brak reklam z prawej strony może zwiększyć liczbę kliknięć w pozostałe wyniki w SERP Google.

Często też reklamy mają niższą jakość, gorzej odpowiadają na oczekiwania i zamiar użytkownika niż wyniki organiczne. Stąd efekt może być odwrotny od zamierzonego – użytkownicy zamiast klikać w reklamy, mogą automatycznie przewijać wyniki aby dostać się do bardziej wartościowych, organicznych linków.

Oczywiście obecnie możemy snuć jedynie domysły, prognozować i analizować sytuację. Po upływie kilku tygodni, czy nawet miesięcy będziemy mieli pełniejszy obraz efektów zmian w Google. W każdym razie SEO i PPC przechodziły na przestrzeni lat mnóstwo podobnych i jeszcze gwałtowniejszych zmian i zawsze wychodziły z nich obronną ręką.

Zachowujemy więc spokój i optymalizujemy – zarówno kampanie, jak i strony!

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Koniec Flasha w reklamach graficznych Google Ikona 01:00 min 02.03.2016 Ze wsparcia technologii Flash na rzecz HTML5 wycofuje się coraz więcej firm tworzących branżę IT. Flasha nie obsługuje już iOS, Android, mobilna wersja Chrome'a, a w przypadku starszych wersji wtyczki Adobe także przeglądarka Mozilla Firefox. Teraz przyszedł czas na Google i AdWords. Gigant z Mountain View jeszcze w pierwszej połowie tego roku ma zamiar zrezygnować z reklam w formacie Flash. Kiedy dokładnie to nastąpi i dlaczego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Reklamy AdWords w Mapach Google Ikona 00:00 min 29.04.2016 Stało się! Reklamy oficjalnie zawitały już do wyników wyszukiwania w Mapach Google. Od ok. 18 kwietnia możemy jeszcze skuteczniej docierać do odbiorców lokalnych. Po kilku miesiącach testów Google ostatecznie zdecydowało się na ten krok i dało nam jeszcze jedno narzędzie do rozwoju swojego biznesu. Jak to wygląda w praktyce? Czy użytkownicy będą klikać i odwiedzać naszą firmę? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Google testuje Real-time Ads – reklamy w czasie rzeczywistym Ikona 01:40 min 19.02.2016 W Ameryce testowane jest obecnie nowe narzędzie, które stworzono z myślą o pomocy firmom w trafieniu ze swoją ofertą do Klientów. Publikując swoją reklamę w czasie rzeczywistym, dzięki Real-time Ads stworzonym przez Google, w wielu miejscach w sieci na raz i w trakcie trwania ważnego i skupiającego uwagę wielu osób wydarzenia, z pewnością możemy wiele zyskać. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700