Facebook Ads jest rodzajem narzędzia reklamowego, które umożliwia prowadzenie płatnych kampanii marketingowych w obrębie samego FB, a także powiązanych z nim portali i aplikacji, jak Instagram, Messenger oraz serwisy wydawców objętych siecią Audience Network.
Skuteczna kampania na Facebooku pozwoli Ci dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy odbiorców za pośrednictwem targetowanych reklam, co daje znacznie większe szanse na konwersję. A jest z czego wybierać – w Polsce liczba użytkowników portalu już dawno przekroczyła 20 milionów, a największą grupę stanowią tutaj osoby w wieku 25-34 lat.
Mówiąc wprost – dla każdego. Kampania na Facebooku to niezwykle korzystne rozwiązanie dla osiedlowego fryzjera, sklepu internetowego z odzieżą streetwearową, jak i producenta specjalistycznych mebli medycznych, którego zasięg wykracza daleko poza granice naszego kraju. Biorąc pod uwagę obecny krajobraz marketingowy, warto byłoby nawet odwrócić tak postawione pytanie. Czy stać Cię na to, aby nie mieć reklamy w najpopularniejszym serwisie internetowym na świecie?
Podstawą funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa jest wyznaczenie jasno określonego celu, który przyświecać będzie działalności biznesu. Zwiększenie tygodniowego utargu z trzech do siedmiu tysięcy złotych? Trzystu nowych followersów na Instagramie Twojego sklepu z butami? A eksplorowanie zupełnie nowych sposobów na interakcję z klientami restauracji w centrum Bydgoszczy? Bez względu na to, co jest celem Twojej firmy, reklama Facebook Ads pomoże Ci dostawić kolejny krok we właściwą stronę. Czasem będzie to również stumetrowy sprint.
Konkretna reklama w ramach Facebook Ads może przyjmować kilka różnych odsłon. To, na jaki format się zdecydujesz, zależy kilku różnych czynników – począwszy od specyfiki Twojego produktu lub usługi, poprzez preferencje odbiorców, aż po charakter aktualnie prowadzonej kampanii. Najpopularniejsze formaty to pojedynczy obraz, krótkie video, karuzela oraz kolekcja. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.
Klasyczna forma prezentacji produktu, usługi lub autorskiego contentu. Treści wizualne pozwalają dużo skuteczniej przebić się do świadomości odbiorcy. Angażująca grafika w połączeniu z chwytliwym wezwaniem do działania to w wielu przypadkach wszystko, czego potrzebuje Twoja kampania reklamowa Facebook Ads.
Animowana reklama zdecydowanie bardziej rzuca się w oczy, przykuwając uwagę użytkownika scrollującego sekcję aktualności. Pamiętaj, że prosty i czytelny komunikat dodatkowo wzmacnia przekaz.
Nawet 10 następujących po sobie obrazów – każdy z osobnym linkiem. Karuzela to świetny sposób prezentacji produktów, idei lub angażującej opowieści w wygodnej do przeglądania formie.
Połączenie filmu i obrazu pozwala na dużo bardziej atrakcyjne, a przy tym czytelne przedstawienie oferty produktowej. Ten format reklamy na Facebooku składa się z materiału błyskawicznego oraz katalogu produktów.
Ile kosztuje reklama na Facebooku? W praktyce ostateczny koszt kampanii zależy od wielu czynników. Finalnie to Ty określasz wysokość budżetu – nigdy nie wydasz więc więcej niż zakładał pierwotny plan działań marketingowych. W naszej gestii leży natomiast optymalne wykorzystanie dostępnych środków, tak by efekt marketingowy spełnił Twoje oczekiwania. Na cenę kampanii wpływa między innymi staż Twojego przedsiębiorstwa, rozpoznawalność marki, wielkość oraz ilość źródeł ruchu organicznego, społeczność czy też cel.
Nasza agencja SEO prowadzi efektywne kampanie Facebook Ads jak i Google Ads dla firm z całej Polski. Posiadamy oddziały w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Bydgoszczy i Toruniu. Dysponujemy odpowiednią wiedzą, doświadczeniem i zapleczem technologicznym, co pozwala nam precyzyjnie przewidzieć rezultat prowadzonych działań marketingowych w odniesieniu do celu, profilu działalności, lokalizacji oraz budżetu. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać wycenę usługi.
Jak już wspominaliśmy, wyznaczenie podstawowego celu ma niebagatelne znaczenie – zarówno w przypadku ogólnego rozwoju przedsiębiorstwa, jak i samej kampanii Facebook Ads. Jasno określony kierunek działania pozwoli nam skuteczniej zaplanować strategię marketingową Twojej firmy. Zależy nam, aby efekty naszej pracy były zgodne z Twoimi oczekiwaniami.
Kampania na Facebooku pozwala na wybranie konkretnych celów reklamowych, które podzielono na trzy odrębne kategorie – Świadomość, Działania oraz Konwersje. Przyjrzyjmy się każdej z nich.
Stawiając na budowanie świadomości skupiasz się przede wszystkim na rozpoznawalności Twojego brandu. Zależy Ci na zwiększaniu zainteresowania Twoim produktem lub usługą, a dotarcie do możliwie największej liczby użytkowników stawiasz sobie za punkt honoru. W ramach tej kategorii masz do wyboru:
Wolisz pobudzać działania, wywoływać i monitorować konkretne reakcje grupy odbiorców Twojej kampanii reklamowej, a aktywność użytkowników to dla Ciebie najwyższy priorytet. Cele z tej kategorii mają skłaniać do podjęcia konkretnych interakcji oraz poszukiwania dodatkowych informacji o Twojej firmie, marce i produkcie. Twoje opcje to:
Twoje działania w ramach kampanii reklamowej na FB sprowadzają się do jednego – maksymalizacji sprzedaży. Im więcej osób wybierze Twoją ofertę, tym większy zysk odnotuje Twoja firma. Zachęcasz użytkowników do zakupów w Twoim sklepie, rozpoczęcia płatnej subskrypcji czy skorzystania z usług, które świadczysz. W tym przypadku masz do wyboru:
Znasz już możliwe cele reklamowe (zwiększanie świadomości, zachęcanie do działania i konwersja) oraz wiesz z czym wiąże się każdy z nich. Pora na dokonanie wyboru – zdecyduj, jakie efekty mają dla Ciebie najwyższy priorytet i ustal ogólny kierunek działań promocyjnych. To również dobry moment, by nazwać Twoją kampanię na Facebooku.
Stare powiedzenie mówi, że dobrze jest znać swojego wroga – w marketingu natomiast warto poznać swojego odbiorcę. Zdefiniuj grupę docelową swojej kampanii reklam Facebook Ads na podstawie targetowania demograficznego (wiek i płeć), behawioralnego (nawyki konsumenckie) lub geograficznego (lokalizacja).
Musisz także podjąć decyzję odnośnie do konkretnej platformy, na której Twoja kampania będzie mogła rozkwitnąć (Facebook, Instagram lub nawet Messenger, a może inna aplikacja z sieci Audience Network). Następnie wybierz konkretne miejsce w obrębie danego serwisu – np. tablicę aktualności, relacje czy skrzynkę odbiorczą użytkownika.
Określ budżet, który przeznaczysz na promocję swoich produktów w mediach społecznościowych. Możesz zdefiniować zarówno budżet w wymiarze dziennym, jak i na cały czas trwania kampanii FB Ads. Kolejnym krokiem jest także ustalenie ogólnych ram czasowych oraz harmonogramu publikacji.
Pora na zdefiniowanie cech konkretnych materiałów promocyjnych składających się na kampanię. Wybierz format reklamy (poszczególne rodzaje omawialiśmy nieco wyżej), a następnie określ jej treść oraz podstronę, do której będzie prowadzić. Możesz dodawać również tekst (wezwanie do działania!) oraz materiały multimedialne.
Ostatni krok na drodze do stworzenia własnej kampanii Facebook Ads to zatwierdzenie Twojego projektu. Algorytmy dokonają skrupulatnej oceny Twojej reklamy – nie pozostaje zatem nic innego, jak tylko czekać na akceptację.
Wiesz już, jak zadbać o widoczność w mediach społecznościowych. Nie oznacza to bynajmniej końca wyzwań, które przed Tobą stoją. Pamiętaj, że kampania na Facebooku to swego rodzaju żywy organizm – monitoruj, optymalizuj, zmieniaj i obserwuj rezultaty. Nie bój się eksperymentować – sprawdź, jakie działania przynoszą najlepszy skutek i zwiększaj efektywność swoich działań marketingowych.
Jeśli wciąż zastanawiasz się, dlaczego właściwie warto skorzystać z reklam FB Ads, spieszymy z odpowiedzią. Facebook to bezdyskusyjnie największy portal społecznościowy na świecie, zrzeszający przeszło 20 milionów aktywnych użytkowników w Polsce, co przekłada się na około 16 milionów unikalnych odbiorców, do których może trafić Twoja kampania. Gdy dodać do tego Instagram (7 milionów) oraz inne serwisy i aplikacje mobilne zebrane pod banderą Audience Network, mamy do czynienia z potencjałem marketingowych, obok którego nie sposób przejść obojętnie.
Nasza agencja SEO z Poznania specjalizuje się w dostarczaniu pożądanego efektu marketingowego – także w kontekście działań reklamowych w portalach społecznościowych. Możesz liczyć na pełne wsparcie naszych ekspertów od social media rozsianych po lokalizacjach w całym kraju – naszą poznańską siedzibę wspierają oddziały w Warszawie, Bydgoszczy, Wrocławiu i Toruniu.
Zamów bezpłatną konsultację z naszym specjalistą!
Kampania Facebook Ads niesie za sobą wiele atrakcyjnych korzyści dla przedsiębiorcy, jak choćby:
Portale społecznościowe stanowią sporą część życia coraz większego wycinka naszej populacji. Duża liczba potencjalnych odbiorców przekłada się natomiast na zyski – średnio co czwarty użytkownik FB dokonuje zakupu po kliknięciu w reklamę. Skuteczność samych publikacji w ramach kampanii wzrasta z kolei dzięki coraz doskonalszym algorytmom targetowania. Reklama Facebook Ads stanowi zatem następny logiczny krok w rozwoju każdego przedsiębiorstwa.
W uproszczeniu, Facebook Pixel to po prostu fragment kodu, który warto zaimplementować na stronie internetowej – bez tego prawdopodobnie nie doświadczysz pełni korzyści płynących z reklamy w portalu społecznościowym. Pixel umożliwia śledzenie użytkowników odwiedzających Twoją witrynę, co z kolei otwiera przed Tobą furtkę do sprawniejszego monitorowania faktycznych efektów kampanii oraz głębszego zrozumienia tendencji panujących wśród konsumentów.
Facebook Pixel zaimplementowany w kodzie strony pozwala Ci na:
Pixel umożliwia Ci także zbieranie użytkowników, którzy dokonali konkretnej aktywności na Twojej stronie. Możliwości jest tutaj wiele – począwszy od wejścia na podstronę produktową, poprzez dodanie pozycji do listy życzeń, aż po porzucenie koszyka. Dzięki temu możesz stworzyć spersonalizowaną reklamę, mającą zachęcić niedoszłych klientów do finalizacji zakupu. To wszystko czyni z Pixela nieodzowny element każdej kampanii Facebook Ads.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: