Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:50 min Ikona Sunrise System 11.03.2015

Wysokimi pozycjami wyszukiwarka Google stoi – również ta lokalna, oparta na Mapach Google. Każda firma, oferująca swoje produkty lub usługi klientom ze swojej okolicy, w pocie czoła stara się znaleźć jak najwyżej w rankingu lokalnym.

 

W związku z tym pojawiają się pytania do Map Google 

 

  • Co zrobić, aby użytkownicy poszukujący firmy w swojej okolicy znaleźli nasz sklep, naszą ofertę i stali się kolejnymi zadowolonymi klientami właśnie naszej firmy (a nie firmy konkurencyjnej)?
  • Jak być wyżej?
  • Jak wyświetlać się na zapytania związane z naszą działalnością?
  • Jak przekonać uparte algorytmy Google, że to my zasługujemy na czołowe pozycje?

Google opiera swój ranking wyników lokalnych na trzech podstawowych filarach: trafności, odległości oraz ważności. Dla każdego zapytania, wpisywanego przez użytkownika, algorytm wybiera i wyświetla te wyniki, które mają najwyższą ocenę łączną w tych trzech aspektach.

 

 

Trafność w wynikach lokalnych w Mapach Google

 

Jest to element określający, jak dobrze wizytówka pasuje do wpisywanego przez użytkownika zapytania. Dlatego tak istotne jest prawidłowe uzupełnienie swojej strony lokalnej z podaniem prawdziwych, precyzyjnych danych dotyczących naszej działalności.

Kluczowe jest również wybranie odpowiedniej kategorii, dokładnie określającej naszą działalność.

Google radzi: „Do opisu podstawowej działalności firmy użyj jak najmniejszej liczby kategorii z podanej listy”.

Jeśli użyjemy np. kategorii „Sklep sportowy”, Google automatycznie zrozumie i przyporządkuje naszą firmę również do kategorii wyższej: „Sklep”. Taktykę „im więcej tym lepiej” trzeba zdecydowanie odrzucić na rzecz precyzji.

Odległość  w Mapach Google

 

Lokalne wyniki wyszukiwania są mocno powiązane z miejscem, w którym znajduje się użytkownik wpisujący dane zapytanie. Jeśli lokalizacja nie jest ustawiona ręcznie, Google wykorzysta inne dane (np. adres IP), pozwalające określić położenie internauty z jak największą precyzją.

Po określeniu przybliżonej lokalizacji użytkownika, wpisującego zapytanie, Google będzie wyświetlać firmy znajdujące się w jego okolicy. Oznacza to, że teoretycznie im bliżej znajduje się on naszego sklepu/siedziby naszej firmy, tym większa szansa na wyższy wynik „odległościowy”, a w rezultacie wyższą pozycję dla tego konkretnego użytkownika.

Trzeba też pamiętać, że kiedy użytkownik, korzystający z urządzenia mobilnego zmieni swoje ustawienia lub położenie, może otrzymać zupełnie inne wyniki.

Nie oznacza to jednocześnie, że im bliżej tym lepiej – w połączeniu z pozostałymi dwoma „filarami”, czyli trafnością i ważnością, może się okazać, że Google wybierze firmy zlokalizowane nieco dalej, ale lepiej odpowiadające na potrzeby danego użytkownika.

Ważność w wynikach lokalnych 

 

Nie bez znaczenia jest to, jak ważna i jak znana jest dana firma – również poza Internetem. Ostatecznie strony lokalne mają pomóc odnaleźć użytkownikom rzeczywiste siedziby i oddziały firm i organizacji, a nie ich wirtualne odpowiedniki.

Google określa ważność firmy na podstawie informacji, które znajduje w całej sieci, a więc artykułów o danej firmie, linków prowadzących do jej strony i innych wzmianek, dotyczących jej marki i działalności.

Niestety, nowe firmy, które dopiero zaczynają promować swoją markę, mają nieco trudniejszą sytuację i zbudowanie swojej reputacji w Google może zająć im trochę czasu. Oczywiście nie wyklucza to możliwości wyświetlenia się na wysokich pozycjach na część zapytań – jeśli firma będzie miała dobry wynik dla pozostałych dwóch elementów.

Szkodliwe duplikaty

Każda firma może mieć stworzony jeden wpis w Mapach Google dla jednego adresu fizycznego. Istniejący duplikat może obniżyć ranking wszystkich istniejących wpisów, nie tylko z uwagi na fakt ich niższej oceny przez algorytmy Google.

Dwa równolegle stworzone wpisy dodatkowo konkurują ze sobą o miejsce w Mapach Google pod tym samym adresem i numerem telefonu. Co więcej, część użytkowników może zostawiać opinie o naszej firmie oraz/lub dołączać do naszych kręgów na jednej stronie lokalnej, a część na drugiej. W rezultacie pozytywna aktywność użytkowników nie kumuluje się na jednym wpisie i nie przynosi tak dobrych rezultatów jak powinna.

Warto więc zadbać o to, aby usunąć wszystkie duplikaty i pozostawić tylko jeden, główny wpis dla jednego adresu fizycznego.

Podsumowanie

 

Pozycja w rankingu lokalnym Google zależna jest od wielu czynników, na które mamy większy lub mniejszy wpływ. Zawsze warto:

– uzupełnić wizytówkę prawdziwymi, dokładnymi danymi, – wybrać kategorię precyzyjnie określającą naszą firmę, – zadbać o prawidłowe umiejscowienie znacznika na mapie, – usunąć wszelkie duplikaty naszego wpisu głównego, – aktywnie działać w sieci, budując renomę swojej marki, a w rezultacie zdobywając również linki do swojej strony internetowej, – aktywnie publikować wpisy w Google+, dodawać ciekawe filmy, zdjęcia, które mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników.

Specyfiką lokalnych wyników wyszukiwania w Mapach Google jest ich wysokie zindywidualizowanie w zależności od lokalizacji użytkownika. Dodatkowo na ranking wpływają ciągłe zmiany, poprawki algorytmów oraz rosnąca konkurencja w sieci i poza światem wirtualnym. Dlatego też gwarancji wysokich pozycji nie ma i być nie może, natomiast powyższe porady z pewnością zwiększą szansę firmy na lepszą widoczność w wynikach lokalnych Google.

Źródła: Pomoc Google Moja Firma, Local Search Forum

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Przewodnik po Google Moja Firma Ikona 02:00 min 12.05.2015 Przedstawiamy Państwu aktualną edycję przewodnika po Google Moja Firma – usłudze, która pozwala zadbać o odpowiednią prezencję swojej firmy nie tylko w największej wyszukiwarce w Polsce, ale także na Mapach Google i w serwisie Google+. Panel Moja Firma powinien stać się jednym z podstawowych narzędzi do kontroli i analizy obecności firmy w różnych serwisach, z których codziennie korzystają tysiące, jeśli nie dziesiątki tysięcy użytkowników. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 6 głosów

Brak ocen

Jak w Mapach Google poinformować o urlopie? – Niestandardowe godziny pracy w 5 krokach Ikona 01:00 min 04.02.2016 Żadna firma nie funkcjonuje przez cały rok w tych samych godzinach. W ciągu 12 miesięcy obchodzimy różne, religijne i państwowe święta, czy też mamy wolne za te dni świąteczne, które w danym roku wypadają w sobotę. Do tej pory usługa Google Moja Firma umożliwiała ustawienie różnych godzin otwarcia w poszczególnych dniach tygodnia. Teraz możemy jeszcze dokładniej określić, kiedy i w jakich godzinach pracuje nasza firma! Jak to zrobić? Sprawdź! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Minimalne wymiary zdjęć w Google Moja Firma Ikona 01:15 min 02.03.2015 Jakość zdjęć umieszczonych w Google Moja Firma powinna być naturalnie jak najlepsza, gdyż stanowi to świetną reklamę naszego przedsiębiorstwa. Jakie są jednak minimalne rozmiary zdjęć w Google Moja Firma, wyświetlanych na naszej stronie Google+, w Mapach Google, a także wynikach wyszukiwania? Udzielamy prostej, przejrzystej odpowiedzi – zapraszamy! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700