Jeśli chcesz zarabiać na reklamach, ale nie masz czasu lub możliwości tworzyć i publikować ich samodzielnie, skorzystaj z Google AdSense. To program stworzony dla wydawców stron internetowych, dzięki któremu w witrynie pojawiają się dopasowane reklamy Google Ads. System automatycznie wybiera te najlepiej odpowiadające treści na stronie oraz użytkownikom, którzy ją odwiedzają. Jak to możliwe?
Wszystko zaczyna się od rejestracji w programie i przekazania specjalnego kodu. To fragment zapisu HTML, który znajdziesz w zakładce Reklamy na koncie AdSense. Należy go wkleić między tagi <head> i </head> na wybranych podstronach. Dzięki temu określisz dokładnie, w którym miejscu w witrynie powinny wyświetlać się reklamy, i udostępnisz reklamodawcom przestrzeń do tego, by docierali ze swoim przekazem do odbiorców.
Gdy już umieścisz kod HTML na stronie, przestrzeń reklamowa jest licytowana przez twórców promocji na aukcji w czasie rzeczywistym. W efekcie na stronie pojawi się najbardziej skuteczna i dochodowa reklama. System rozlicza reklamodawców oraz sieci za to, że umieściły ją w Twojej witrynie, i zapewnia Ci przychód. Jaką dokładnie promocję Google AdSense umożliwia użytkownikom?
Żeby stworzyć dla nich przestrzeń w witrynie, wystarczy wykorzystać tylko jeden fragment kodu na wszystkich podstronach. Gdy to zrobisz, system AdSense będzie regularnie monitorować stronę i umieszczać reklamy tam, gdzie potencjalnie przyniosą największy zysk. Bierze pod uwagę układ strony, znajdujące się na niej treści oraz istniejące już reklamy od Google.
Warto zaznaczyć, że reklamy automatyczne samoistnie dopasowują się do rozmiaru ekranu, przez co wyświetlają bez zarzutu na komputerach, telefonach i tabletach.
Tego rodzaju reklamy działają na zasadzie „jeden osobny kod HTML – jedna jednostka”. Można je stworzyć w zakładce Reklamy na koncie Google AdSense. Wyróżniamy kilka typów jednostek:
Dobór banerów na stronę zachodzi w sposób automatyczny. System kieruje je na witrynę, analizując słowa kluczowe, rozmiar czcionki, częstotliwość występowania słów i strukturę linków. Może też brać pod uwagę zainteresowania użytkowników oraz ich dane demograficzne.
Zdarza się, że reklamodawcy osobiście wybierają daną stronę, by opublikować swoją reklamę. Jednocześnie mogą zdecydować, by opublikować je w całej sieci reklamowej Google AdSense, z wyłączeniem ściśle określonych witryn.
Co ważne, możesz podjąć decyzję o usunięciu banera ze strony, jeśli Ci nie odpowiada. Wszystkie reklamy odnajdziesz w zakładce Bezpieczeństwo strony, gdzie możesz je akceptować lub odrzucać. Jeśli którąś promocję uznasz za niewłaściwą, wystarczy zgłosić ją przez formularz lub do Centrum oceny reklam.
Google AdSense to system PPC, czyli pay per click. Tym samym zarobisz na reklamach tylko wtedy, gdy użytkownicy w nie klikną. Wysokość zarobków zależy od wielu czynników — ruchu na stronie, konfiguracji reklam, lokalizacji czy rodzaju treści, które znajdują się na stronie. Możesz jednak uzyskać wartość szacunkową przychodu rocznego z pomocą specjalnego kalkulatora.
Co ważne, wydawcy stron internetowych, którzy wyświetlają reklamy Google, otrzymują 68% przychodów z programu. Jest to wartość stała, niezależna od lokalizacji osoby, do której należy witryna. Jeśli strona jest połączona z platformą będącą partnerem AdSense, możesz mieć dodatkowy zysk. Wszystkie witryny partnerskie są opisane w zakładce Witryny na koncie.
Główną różnicą między tymi systemami jest adresat. AdSense zostało stworzone dla wydawców stron internetowych, a Ads dla reklamodawców. W pierwszym przypadku właściciele blogów czy forów internetowych udostępniają przestrzeń w witrynie, by zarabiać na reklamach. W drugim przypadku reklamodawcy tworzą przekonujące banery o ich produktach lub usługach, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania oraz witrynach wydawców.
Jak widać, te serwisy od Google wzajemnie się uzupełniają i umożliwiają zysk obu stronom.
Google AdSense to system, który zapewnia przychody wydawcom stron internetowych. W tym celu udostępnia specjalny kod HTML, z którego pomocą stworzysz w witrynie przestrzeń dla reklamodawców. Banery, zarówno automatyczne jak i jednostki reklam, dobierane są samoczynnie przez system na drodze aukcji. Mogą przynieść zysk, którego szacunkową wielkość ustalisz z pomocą kalkulatora przychodów.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: