Zakupy w internecie cieszą się coraz większą popularnością. Aż 77% polskich internautów deklaruje, że kupuje online. Równie dobrze ma się u nas korzystanie z mediów społecznościowych. Przykładowo z Facebooka korzysta 78% użytkowników sieci. A gdyby tak połączyć zakupy online z social mediami? To doskonały pomysł na dotarcie z ofertą do szerokiego grona odbiorców.
Dziś przyjrzymy się jednej z takich opcji, jaką stanowi Facebook Marketplace. Co to jest i czy warto korzystać z tej funkcji?
Czym jest Facebook, chyba nie musimy wyjaśniać. O ile o tym serwisie niemal każdy słyszał, tak Facebook Marketplace może już nie być taki oczywisty dla wszystkich. Jednak kto zna język angielski, już po samej nazwie może się domyślić, o co chodzi. „Marketplace” to po angielsku „rynek”, „plac targowy” – w połączeniu z nazwą popularnego portalu społecznościowego mamy… Targowisko Facebooka! Czyli prawdziwy miszmasz produktów na sprzedaż.
Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Wymiany handlowej mogą tutaj dokonywać wszyscy pełnoletni użytkownicy posiadający aktywny profil (istniejący od minimum 30 dni) na tym portalu społecznościowym. Można tutaj znaleźć produkty i usługi z wielu kategorii oraz od różnych sprzedawców. To rewelacyjna społeczność sprzedażowa, która przypomina prawdziwy plac handlowy. Kupisz tu niemal wszystko – produkty nie tylko nowe, ale też używane. Dostępna jest sprzedaż zarówno online, jak i lokalna. Warto przy tym pamiętać, że są kraje, w których usługa ta nie działa. Nie należy również zapominać o regulaminie usługi i pewnych wykluczeniach. W Marketplace Facebooka nie wolno sprzedawać między innymi zwierząt, produktów medycznych oraz związanych z opieką zdrowotną czy też produktów wycofanych z ogólnej sprzedaży ze względów bezpieczeństwa.
Na tym targowisku może sprzedawać niemal każdy. A to prowadzi do tego, że ofert w Marketplace jest mnóstwo. Ciężko przebić się z ofertą, dlatego warto zainwestować w ich promocję. W tym celu przyda się Menedżer Reklam, dzięki któremu określimy cel reklamy, jej format i odbiorców, miejsce docelowe, budżet czy też harmonogram. Oczywiście konieczne jest wcześniejsze zapoznanie się z regulaminem, żeby móc stworzyć oferty zgodne z wytycznymi. Wszystkie te informacje bez problemu znajdziemy w Centrum Pomocy Facebooka.
Reklamy są bardzo ważnym wsparciem sprzedaży. Jednak nawet najlepsza i najdroższa kampania może okazać się niewystarczająca, jeśli oferta jest skonstruowana w niewłaściwy sposób lub też jej wystawca nie cieszy się dobrą opinią. Dlatego warto skorzystać z kilku praktycznych wskazówek, dzięki którym sprzedaż na Facebook Marketplace może okazać się strzałem w dziesiątkę!
Często wiele osób, szczególnie prowadzących własny biznes, zadaje sobie pytanie, czy warto korzystać z Facebook Marketplace. Żeby na nie odpowiedzieć, trzeba poznać bliżej tę platformę. Poniżej zamieściliśmy zestawienie kilku najważniejszych zalet tego internetowego targowiska:
Nie jest tajemnicą, że nie ma idealnych rozwiązań, szczególnie w biznesie. Dlatego warto dokładnie przeanalizować dostępne kanały dotarcia do klienta i dokonać ich przemyślanego wyboru. Wyżej wymieniliśmy zalety Facebook Marketplace pod kątem biznesowym. Pora na szukanie tzw. dziury w całym i przyjrzenie się jego niedoskonałościom. A wśród nich wymienić należy przede wszystkim:
Jak widać, odpowiedź na pytanie nie jest prosta. Z pewnością warto wziąć pod uwagę Facebook Marketplace jako dodatkowy kanał dotarcia do klienta. Takie internetowe targowisko – o ile zostanie odpowiednio wykorzystane – może stanowić świetne wsparcie sprzedaży. Warto bowiem działać wielokanałowo i nie ograniczać działań jedynie do własnej strony internetowej czy jednej, wybranej platformy sprzedażowej. Jednak nie nastawiajmy się na to, że Facebook Marketplace zastąpi nam inne kampanie i kanały. Wirtualne targowisko w mediach społecznościowych jak najbardziej warto rozważyć w strategii swojej firmy, aczkolwiek jako działania dodatkowe, a nie główny kanał sprzedaży.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: