Obecnie w LinkedIn Ads znajduje się 10 rodzajów reklam, które pełnią jedną lub kilka następujących funkcji: świadomość marki, wizyty w witrynie, zainteresowanie użytkowników, zachęta do wyświetlania wideo, generowanie potencjalnych klientów, konwersje na stronie i pozyskiwanie kandydatów na oferty pracy.
Dzięki nim więcej osób dowie się o Twojej organizacji i odwiedzi jej stronę docelową na LinkedIn lub w witrynie zewnętrznej. Reklamy zachęcą użytkowników do tego, by wejść w interakcje z publikacjami na profilu firmowym – zostawić reakcję lub komentarz – kliknąć w reklamy wideo czy zaaplikować w odpowiedzi na oferty pracy. Co więcej, pomogą zdobyć klientów oraz zachęcą ich do konwersji, czyli wykonania określonych przez Ciebie działań.
Zawierają jeden obraz i są wyświetlane bezpośrednio na osi czasu u specjalistów z Twojej grupy docelowej. Dopuszczalny rozmiar grafiki to 7680 × 4320 pikseli.
Widać je zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych.
To interaktywny format, który składa się z kilku przesuwanych obrazów. Możesz wykorzystać od 2 do 10 kart. Ich zalecany rozmiar to 1080 × 1080 pikseli w proporcji 1:1. Maksymalny to 4320 × 320 pikseli. Co ważne, ten format reklamy działa zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
Jak sama nazwa wskazuje, promują one krótkie filmiki ze sponsorowaną treścią, które mogą być pierwotnie publikowane na LinkedIn lub zewnętrznej witrynie. Co ważne, tego rodzaju kampanie będą się wyświetlać nie tylko na osi czasu u osób z grupy docelowej, ale też w aplikacjach i na stronach innych firm. Możliwa długość filmiku mieści się w przedziale od 3 sekund do 30 minut. Warto wiedzieć, że optymalny czas trwania to 15-30 sekund – wtedy na pewno pojawią się w Aktualnościach u grupy docelowej.
Pozwalają rozpropagować ważny event firmowy. Znajduje się w nich grafika, nazwa reklamy i organizacji, tekst wprowadzający, tytuł wydarzenia, jego data oraz interaktywny przycisk z linkiem, który przekieruje użytkowników na stronę z dalszymi informacjami dotyczącymi wydarzenia. Co ważne, nazwa reklamy może składać się maksymalnie z 255 znaków, a tekst – 150 znaków.
Te reklamy pokazują też, ile osób zamierza wziąć udział w wydarzeniu i czy znajdują się one w sieci kontaktów. Dzięki danym dotyczącym wydajności możesz zobaczyć, ile rejestracji na event zostało otrzymanych dzięki Adsom.
Składają się z obrazu, nagłówka i krótkiego tekstu. Od reszty formatów odróżnia je to, że wyświetlają się tylko na komputerze, po prawej stronie witryny LinkedIn, w takich obszarach jak strona główna, profil, wyniki wyszukiwania, skrzynka odbiorcza, strony grup, Wyświetlenia profilu czy Kontakty, które możesz znać. Docelową grupę tych reklam dopasujesz na podstawie danych demograficznych, lokalizacji, umiejętności czy zainteresowań.
Warto wiedzieć, że nagłówek może mieć maksymalnie 25 znaków ze spacjami, opis – 75, a link do strony docelowej – 500 znaków. URL powinien być opatrzony prefiksem http:// lub https://.
To Adsy, które pojawiają się bezpośrednio w wiadomościach do użytkowników. Liczba tych reklam jest ściśle kontrolowana w danym okresie. To pozwala skierować do Ciebie klientów w wybranym terminie, a do tego zapobiega sytuacji, w której dostaną spam na skrzynkę odbiorczą. Minimalizujesz takie ryzyko, przenosząc je też po 60 dniach do folderu Zarchiwizowane wiadomości.
Mają na celu zachęcić do obserwowania Twojej strony na LinkedIn lub w witrynie zewnętrznej. Składają się z logo firmy oraz zdjęcia profilowego użytkownika, do którego są skierowane. W treści, obok nazwy przedsiębiorstwa, znajduje się imię użytkownika. Co ważne, dane osobowe nie są dostępne dla twórców kampanii, a jedynie dla jej odbiorców.
Wyróżnikiem Adsów tego rodzaju jest dodanie przycisku Obserwuj, który zachęca do działania. Przy nowych reklamach dołącza się go automatycznie — możesz wyłączyć tę funkcję w Ustawieniach. Po opublikowaniu danej reklamy nie ma możliwości dodania go lub usunięcia. Jeśli to zrobisz, efekty pojawią się we wszystkich Adsach w kampanii (nie w pojedynczych reklamach!).
To Adsy zbliżone do tych, które mają na celu pozyskanie obserwujących. Są jednak bardziej spersonalizowane i interaktywne. Dostosowuje się je do użytkowników LinkedIn na podstawie ich stanowiska, miejsca pracy i zdjęcia profilowego. Jeśli w nie klikną, zostaną natychmiast przekierowani na stronę firmy.
Są dynamicznymi Adsami, które zachęcają potencjalnych kandydatów do starania się o daną posadę. Zawierają nazwę stanowiska oraz informację o miejscu pracy.
Pozwalają promować dokumenty bezpośrednio w witrynie. Dotyczy to takich materiałów jak m.in. e-booki, infografiki, poradniki czy raporty. Użytkownicy mogą je czytać i pobierać bez opuszczania LinkedIn.
Jak widać, LinkedIn Ads umożliwią Ci skutecznie zareklamowanie Twojej firmy. Warto z nich skorzystać, jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów lub zdobyć pracowników!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: