Plan wydawniczy to szczegółowa rozpiska zawierająca tytuły wpisów blogowych oraz daty ich publikacji.
Dzięki niemu będziesz mógł publikować artykuły w ściśle określonej kolejności i realizować strategię marketingową. Wtedy pozyskasz nowych klientów i zwiększysz swoje zyski. Dla wielu firm właśnie to jest największą zaletą planu wydawniczego i jednocześnie jego podstawową funkcją. Oprócz tego pomaga on dotrzeć do grupy docelowej firmy, zwiększyć ruch na stronie, zachęcić użytkowników do zakupu czy sprawić, że dana marka stanie się bardziej rozpoznawalna w sieci.
Plan wydawniczy zapobiega sytuacji, w której piszemy o tym, co nam tylko przyjdzie do głowy – możemy dopilnować, by wszystkie artykuły na blogu były zgodne ze specjalnością firmy, merytoryczne oraz dopasowane do grupy docelowej. Kiedy wiemy z wyprzedzeniem, na jaki temat napisać artykuł, możemy znaleźć więcej przydatnych informacji, wykazać się kreatywnością oraz zaprezentować czytelnikom ciekawe, autorskie treści.
Jeśli będziemy konsekwentnie realizować plan wydawniczy, stworzymy na swojej stronie solidną bazę wiedzy branżowej, z której skorzysta wielu internatów. Niemal każdy użytkownik, który natknie się w sieci na ciekawy tekst pełen przydatnych informacji, zechce dowiedzieć się jeszcze więcej i przejrzeć inne artykuły. To przekłada się na dłuższy czas spędzony na stronie internetowej, co poprawia jej pozycję w wyszukiwarce.
Warto publikować na blogu artykuły, których treści uzupełniają się wzajemnie. Wtedy internauci spędzą więcej czasu na Twojej stronie, a do tego w prosty sposób poszerzą swoją wiedzę. Żeby im to ułatwić, dobrze jest umieścić w tekście czytelne, interesujące odnośniki, które zachęcą czytelnika do dalszego eksplorowania treści i pomogą się szybko przenieść do następnego artykułu.
Korzystanie z planu wydawniczego dla bloga jest również korzystne pod kątem pozycjonowania strony internetowej. Zapobiega kanibalizacji, czyli zjawisku, gdy w wyszukiwarce wyświetla się kilka stron nasyconych tymi samymi frazami kluczowymi. Może ono wystąpić również na firmowym blogu. Plan wydawniczy pomaga dokładnie zaplanować, jakie frazy umieścić w określonych wpisach i zadbać o ich różnorodność. Kanibalizacja jest bardzo groźna dla pozycjonowania strony, ponieważ sprawia, że może ona spaść nawet w kilkadziesiąt pozycji w wynikach wyszukiwania.
Dzięki niemu będziesz mógł publikować artykuły w ściśle określonej kolejności i realizować strategię marketingową. Wtedy pozyskasz nowych klientów i zwiększysz swoje zyski. Dla wielu firm właśnie to jest największą zaletą planu wydawniczego i jednocześnie jego podstawową funkcją. Oprócz tego pomaga on dotrzeć do grupy docelowej firmy, zwiększyć ruch na stronie, zachęcić użytkowników do zakupu czy sprawić, że dana marka stanie się bardziej rozpoznawalna w sieci.
Jeśli śledzimy nadchodzące trendy w branży, plan wydawniczy pomoże nam przedstawić je internautom w zachęcający sposób i wyprzedzić konkurencję. Co więcej, jeśli dobrze przemyślimy kolejność publikowania artykułów na blogu, będziemy w stanie zachęcić naszych klientów do zakupu produktów w bardzo nienachalny, często wręcz niezauważalny sposób.
Z tego powodu warto umieszczać na blogu wpisy, które różnią się ilością specjalistycznej, szczegółowej wiedzy. Osoby, które nie miały dotychczas styczności z daną usługą czy produktem, mogą poczuć się przytłoczone tymi danymi i zniechęcić do czytania. Z myślą o nich dobrze jest tworzyć artykuły napisane prostym językiem, w których zawarte są podstawowe informacje. Dzięki nim dowiedzą się, na czym dokładnie polega wybrana usługa i czy na pewno jej potrzebują.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój blog odwiedzą internauci, którzy znają już swoje potrzeby, ale nie wiedzą jeszcze, jak je zrealizować. Merytoryczny wpis może rozwiać ich wątpliwości i przekonać do zakupu. Jeśli umiejętnie opiszesz produkt oferowany przez Twoją firmę, być może wybiorą właśnie jego spośród szerokiej oferty dostępnej na rynku. Plan wydawniczy pomoże Ci tak ustalić publikację artykułów na blogu, żeby było to możliwe!
Korzyści, które z niego płyną, można podsumować następująco:
Jak widać, jest to niezbędny element każdego przedsiębiorcy! Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu skutecznego planu wydawnicznego, skontaktuj się z agencją SEO/SEM, w której pracują specjaliści od content marketingu.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: