Konsumenci mają coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania. A to odzwierciedla się w sposobie, w jaki szukają produktów i informacji w sieci. Coraz częściej do wyszukiwarki Google trafiają dokładne zapytania składające się z kilku wyrazów. Jeśli na przykład użytkownik szuka butów na wiosnę, często już ma pewną wizję i konkretne oczekiwania. Dlatego nie wpisze ogólnej frazy “buty na wiosnę”, tylko opisze swoje potrzeby typu “damskie buty na wiosnę czółenka czarne na niskim obcasie”. I właśnie tutaj wkracza pozycjonowanie szerokie, czyli pozycjonowanie z uwzględnieniem wielu kilkuwyrazowych, szczegółowych fraz z tzw. długiego ogona (long tail).
Odpowiedź jest prosta: bo to się po prostu opłaca! Powołajmy się jednak na konkretne liczby, bo to najlepszy dowód na to, że warto zainwestować w pozycjonowanie szerokie.
Każdego dnia Google przetwarza około 99 000 zapytań na… sekundę! Zdecydowana większość haseł kierowanych przez użytkowników do Google składa się z kilku słów (wg badań Backlinko jest to aż 91,8%!).
Co więcej, szacuje się, że ok. 15% kierowanych do Google wyrażeń to całkiem nowe zapytania. To chyba wystarczający powód, by przyjrzeć się bliżej frazom long tail i oprzeć na nich strategię pozycjonowania. Jednak to nie koniec zalet tego modelu.
Wśród najważniejszych korzyści dla biznesu wymienić należy:
Budowanie widoczności na wiele rozbudowanych fraz sprawdzi się tak naprawdę w każdej branży i dla każdej witryny. W szczególności jednak ten model pozycjonowania polecany jest rozbudowanym serwisom e-commerce, portalom informacyjnym, blogom o zróżnicowanej tematyce wpisów, agregatorom ofert i nie tylko. Ważne, by odpowiednio dobrać i wykorzystać wyrażenia kluczowe, a dzięki temu trafić do niszy oraz zainteresowanych ofertą użytkowników.
Model pozycjonowania szerokiego stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące w środowisku Google, a także w oczekiwaniach współczesnych użytkowników sieci. W tym zabieganym świecie pragniemy dostać na wirtualnej tacy propozycje stron i produktów/usług odpowiadających naszym potrzebom – bez konieczności mozolnych poszukiwań i przeklikiwania się przez kolejne strony i podstrony. Nie bez znaczenia jest tutaj także wpływ wyszukiwania głosowego – gdy nie musimy wpisywać ręcznie zapytań do wyszukiwarki, nie ograniczamy się do jednego czy dwóch słów i kierujemy do Google bardzo rozbudowane i sprecyzowane hasła.
Stąd też tak ważne jest, by uwzględnić te zmiany w planowaniu strategii promocji witryny. I tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie szerokie, czyli takie, które opiera się na chmurze wyrażeń z długiego ogona.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: