Wybierz

Pozycjonowanie Woocommerce

Aż 77% internautów deklaruje dokonywanie zakupów online. To wystarczający powód, by zadbać o widoczność sklepu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Często wybieraną platformą umożliwiającą funkcjonowanie sklepów online jest WordPress wraz z wtyczką WooCommerce. Jak wygląda pozycjonowanie tego typu serwisów?

wzor-1-v2

Czym jest WooCommerce?

 

Jest to e-commercowy dodatek do WordPressa, tj. popularnego systemu zarządzania treścią. WooCommerce pozwala na stworzenie w pełni funkcjonalnego sklepu online z możliwością instalacji dalszych wtyczek. Biorąc pod uwagę fakt, że ogólnie WordPress jest łatwy w obsłudze i przyjazny SEO, warto przyjrzeć się bliżej procesowi, jakim jest pozycjonowanie WooCommerce.

W tym przypadku podstawę optymalizacji pod kątem SEO stanowi zainstalowanie odpowiednich wtyczek, które wspomogą pozycjonowanie strony w Google. Do najpopularniejszych (i darmowych!) należą:

 

 

Oba te narzędzia ułatwiają pozycjonowanie WooCommerce poprzez m.in. indeksację i optymalizację treści, generowanie mapy strony, edycję plików robots.txt, dodawanie meta tagów i zarządzanie nimi. Yoast SEO posiada dodatkowe funkcje, takie jak np. analiza słów kluczowych i edycja struktury wewnętrznej linków. Dzięki All in One SEO Pack z kolei możemy zablokować złośliwe roboty czy zarządzać wydajnością strony WooCommerce.

Jak skutecznie pozycjonować stronę na WooCommerce?

Skorzystaj z doświadczenia specjalistów i umów się na rozmowę.

Bezpłatna wycena
Audyt SEO

Najważniejsze elementy SEO dla sklepu WooCommerce

 

Pozycjonowanie WooCommerce nie ogranicza się do zainstalowania odpowiednich wtyczek. To dopiero początek – za pomocą tych dodatków można zadbać o najważniejsze elementy SEO, do których należą:

 

Meta tagi
Rozwiń Zwiń Ikona

Są to znaczniki zawierające informacje o stronie widoczne nie w serwisie, a w wynikach wyszukiwania. Najważniejszy z nich to meta title, czyli tytuł strony. Przy jego uzupełnianiu należy pamiętać, by liczył jedyne 40-60 znaków, był unikalny oraz zawierał konkretne informacje o zawartości witryny, a także wyrażenia kluczowe. To często od niego zależy, czy użytkownik odwiedzi stronę. Warto jednak pamiętać, że to Google decyduje o tym, jaka zawartość zostanie wyświetlona w SERP-ach jako tytuł strony (zdarza się, że w tym miejscu zaciągnięta zostaje treść na przykład z nagłówków H1 i H2).

Ważnym znacznikiem jest również meta description, tj. opis liczący 140-160 znaków wyświetlany w SERP-ach tuż pod meta title. Description to unikalna treść nawiązująca do zawartości strony oraz zawierająca wezwanie do działania. Może, ale nie musi zawierać frazy kluczowe – opis musi być naturalny. W tym miejscu warto również wspomnieć o meta keywords, czyli tagu słów kluczowych – od 2009 roku oficjalnie nie jest brany pod uwagę przy ustalaniu pozycji stron w rankingu.

Opisy meta w znaczący sposób mogą wpłynąć na zwiększenie ruchu na stronie internetowej – to w większości przypadków pierwsze informacje o stronie, które widzi użytkownik. Dlatego należy pamiętać, by tworzyć unikalne, naturalne, konkretne i krótkie meta tagi dla każdej z podstron – tak, by na ich podstawie użytkownik wiedział, czego może się spodziewać po wejściu na daną stronę.

Przyjazne adresy URL
Rozwiń Zwiń Ikona

Adresy URL generowane automatycznie niekoniecznie bywają zrozumiałe dla robotów Google i użytkowników, co ma negatywny wpływ na pozycjonowanie. Dlatego warto zadbać o to, by były łatwe do zapamiętania, krótkie, pozbawione “podejrzanych” ciągów liczb i innych znaków oraz zawierały konkretne informacje o zawartości danej strony/podstrony. W sklepie WooCommerce można w prosty sposób zmienić ustawienia generowania adresów URL poprzez wejście w opcję “Bezpośrednie odnośniki” na platformie WordPress.

Unikalne treści
Rozwiń Zwiń Ikona

Podstawę budowania widoczności sklepu w sieci stanowi unikalny content na stronie. Treści w e-commerce to zazwyczaj opisy kategorii, produktów, a także artykuły blogowe. Dla pozycjonowania ważne jest, by były to teksty bezbłędne, zawierające użyteczne informacje, naturalnie nasycone słowami kluczowymi, z odpowiednim formatowaniem – istotne, żeby były wartościowe dla użytkownika. Wówczas będą dobrze ocenione także przez algorytmy (content to jeden z głównych czynników rankingowych!).

Certyfikat SSL
Rozwiń Zwiń Ikona

Ważnym elementem pozycjonowania WooCommerce są też zabezpieczenia. Pomoże w tym certyfikat SSL, tj. protokół sieciowy zabezpieczający wymianę danych między użytkownikiem a stroną. Jego obecność zwiększy zaufanie do witryny wśród internautów oraz algorytmów Google (jest to jeden z czynników rankingowych). Co więcej, np. w przeglądarce Chrome użytkownik zobaczy przy próbie wejścia na stronę bez wdrożonego protokołu SSL, że jest to połączenie niebezpieczne, co może odstraszyć potencjalnych klientów i utrudnić proces pozycjonowania.

sunrise-ecommerce-isometric-img-4

Zalety WooCommerce

Bez wątpienia WooCommerce ułatwia prowadzenie i pozycjonowanie sklepu internetowego. Co więcej, jest to bezpłatna wtyczka do popularnej platformy CMS WordPress, której użytkowanie także jest darmowe. Najważniejsze zalety tej wtyczki to:

  • brak opłat (jest to dodatek darmowy z możliwością rozbudowy o bardziej zaawansowane funkcjonalności – płatne, jak i bezpłatne), 
  • różne wersje językowe (w tym polska), 
  • intuicyjny design (łatwa instalacja i obsługa nawet przez osoby bez wiedzy programistycznej), 
  • ogromna baza dodatków ułatwiających prowadzenie i pozycjonowanie sklepów internetowych, 
  • obsługa certyfikatu SSL, 
  • możliwość zastosowania w przypadku zarówno małych, średnich, jak i dużych sklepów, 
  • proste zarządzanie wyglądem strony i możliwość dopasowania pod kątem User Experience (spora baza szablonów graficznych i motywów), 
  • częste, regularne aktualizacje systemu, 
  • spójność z SEO (praktycznie brak technicznych ograniczeń przy wprowadzaniu zmian on-site wspierających proces pozycjonowania). 

Treści na sklepach WooCommerce – gdzie powinny wystąpić?

 

Bardzo ważnym elementem pozycjonowania sklepu internetowego WooCommerce są unikalne, wartościowe treści. Główne miejsca w sklepie internetowym, w których należy zamieścić je to:

Check
Strona główna

To wizytówka firmy. Należy tutaj z jak najlepszej strony przedstawić działalność i zachęcić do zapoznania się z asortymentem. W szczególności należy pamiętać o dbałości językowej, odpowiednim formatowaniu, zamieszczeniu najistotniejszych informacji o firmie (tekst powinien być zwięzły i nie powielać zawartości sekcji “O nas”) oraz naturalnym nasyceniu frazami związanymi z działalnością. Dobrym zabiegiem w pozycjonowaniu WooCommerce jest zamieszczenie odnośników do najważniejszych kategorii sklepu.

Check
Kategorie produktowe

Dzięki opisom kategorii użytkownik wie, w którym miejscu się znajduje i jaki asortyment tutaj znajdzie. Treść w tej sekcji powinna zawierać informacje o zakresie oferowanych produktów ze wskazaniem ich zalet, zastosowania, parametrów czy różnic pomiędzy poszczególnymi rodzajami artykułów. Dla pozycjonowania ważne jest, by niezależnie od prezentowanego asortymentu, tekst był napisany w sposób zrozumiały dla każdego – zarówno dla profesjonalisty z danej branży, jak i laika.

Check
Produkty

Unikalny opis produktu nie tylko pozwoli osiągnąć potencjalnie lepszy efekt w SEO, ale także przyciągnie uwagę osoby kupującej. Zawarcie najbardziej przydatnych informacji, specyfikacji technicznej, zalet czy wskazówek użytkowania ułatwi podjęcie decyzji co do zakupu danego przedmiotu.

Check
Blog firmowy

Dobrą praktyką jest stworzenie w sklepie online zakładki blogowej. Można tam zamieszczać wpisy mniej lub bardziej powiązane z asortymentem, treści poradnikowe, porównania produktów, relacje z wydarzeń branżowych i wiele więcej. To dobry pomysł na wzbudzenie zaufania odbiorcy, także budowanie wizerunku eksperta oraz tematyczności strony, a przez to wsparcie pozycjonowania WooCommerce. Warto kierować się zasadą, że jeśli teksty są pomocne i wartościowe dla użytkownika, będą też wysoko ocenione przez algorytmy Google.

Czy warto pozycjonować sklep oparty na WooCommerce?


Oczywiście, że warto – a nawet trzeba! Aktualnie trudno wyobrazić sobie sukces biznesu bez zadbania o obecność w sieci. Usługa SEO w ramach pozycjonowania WooCommerce, jak i sklepów opartych o inne systemy czy wtyczki, stanowi podstawę współczesnej strategii biznesowej.

Każdy sklep potrzebuje indywidualnie dobranych działań on-site (w obrębie witryny) i off-site (poza witryną). Choć WooCommerce umożliwia samodzielne wprowadzania wielu zmian optymalizacyjnych, lepiej zaufać specjalistom z doświadczeniem w pozycjonowaniu, którzy będą wiedzieli, jakie modyfikacje wprowadzić dla zwiększenia widoczności serwisu w SERP-ach. Istnieje bowiem wiele strategii SEO – w przypadku sklepów internetowych sprawdzi się przede wszystkim pozycjonowanie szerokie na wiele fraz z tzw. długiego ogona (long tail). O szczegóły najlepiej zapytać specjalistów, którzy przeprowadzą rzetelny SEO audyt i na jego podstawie opracują indywidualny plan promocji sklepu WooCommerce.

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700