Ikona 3:45 min Ikona Katarzyna Stupnicka 21.06.2024

Rich snippets – po polsku wyniki z elementami rozszerzonymi – to wyróżniające się wizualnie wyniki wyszukiwania, skategoryzowane na podstawie treści. Rich snippets mogą być m.in. artykuły, FAQ, przepisy kulinarne, ceny, produkty, wydarzenia czy wideo. Dopasowane odpowiednio do branży i zawartości serwisu internetowego, mogą zwiększyć ruch na stronie, a także przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności brandu i budowania zaufania użytkowników do marki.

microsoftteams-image-29

Jak stworzyć wynik wyszukiwania z elementami rozszerzonymi? Implementacja rich snippets

Aby w SERP (ang. Search Engine Result Page, wyświetlenia strony w wyszukiwarce) wyniki pojawiały się w postaci rich snippets, musimy dodać dane strukturalne. Zrobimy to albo za pomocą specjalnej wtyczki, albo umieszczając je bezpośrednio w kodzie strony (w zależności od CMS, z którego korzystamy). Wzory do uzupełnienia możemy znaleźć m.in. na Schema.org.

Schema to powstała w 2016 roku wspólna inicjatywa Google, Microsoft, Yahoo i Yandex, dzięki której ustandaryzowano dane strukturalne dla webdeveloperów. Odpowiednio zainmplementowane Google snippets pomagają wyszukiwarce szybko i trafnie sklasyfikować stronę. Można je również wygenerować za pomocą Asystenta oznaczania danych Google. Ich preferowany format to JSON-LD.

Jaki jest wpływ rich snippets? Zwiększają ruch i wydłużają czas sesji na stronie

Jak podaje Google, w 2018 roku japoński gigant informatyczny IT Rakuten, dzięki umieszczeniu danych strukturalnych w kodzie źródłowym serwisu poświęconego przepisom – Rakuten Recipe – zanotował niemal trzykrotny wzrost ruchu z wyszukiwarek. Użytkownicy spędzali na nim 1,5 razy więcej czasu. Jak zastosować i używać rich snippets?

Od czego zacząć i jak używać rich snippets?

Warto, aby nasza strona, nawet jeśli jeszcze pracujemy nad rozbudowaną strategią rich snippets dla treści, posiadała podstawowe dane strukturalne. Do tego posłużą Organization Snippets, dzięki którym określimy, jaki rodzaj działalności prowadzimy i czy firma klasyfikuje się jako lokalna. Rich results dla firm pokazują w SERP najważniejsze informacje o biznesie takie jak logo, adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, branżę czy dojazd.

Jeśli prowadzimy e-commerce, warto pomyśleć o  Product bądź Offer Snippets. Dzięki nim Google wyświetli szczegółowe informacje o produktach, które oferujemy. Użytkownicy będą od razu znali dostępność produktu, jego oceny oraz czas oczekiwania na dostawę. Dlatego dodawanie rich snippets jest takie ważne.

microsoftteams-image-30

Jakie są rodzaje rich snippets?

Rich snippets to wzbogacone fragmenty informacji, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania, pozwalające użytkownikom szybko zrozumieć, czego dotyczy dana strona internetowa. Wyróżniamy kilka rodzajów rich snippets, które mogą znacznie zwiększyć atrakcyjność i widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Warto testować dane strukturalne. Oto niektóre z nich:

1. Rich snippets z ocenami i recenzjami: Ten rodzaj wzbogaconych fragmentów przedstawia oceny i recenzje produktów lub usług. Wyświetlają one gwiazdki przy wyniku oraz liczbę recenzji, co może zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony. Pamiętaj – aktualizuj rich snippets!

2. Rich snippets z cenami: W przypadku stron oferujących produkty lub usługi, istnieje możliwość dodania informacji o cenach. Dzięki temu użytkownicy mogą szybko porównać oferty i wybrać najbardziej korzystną opcję. Dane pokazujące cenę są mile widziane, podobnie jak cena produktu.

3. Rich snippets z przepisami kulinarnymi: Strony z przepisami mogą korzystać z tego rodzaju wzbogaconych fragmentów, prezentujących zdjęcia potraw, czas przygotowania, ilość kalorii oraz składniki. Ułatwia to użytkownikom znalezienie interesujących ich przepisów.

4. Rich snippets z wydarzeniami: Strony promujące wydarzenia ( dane strukturalne event) mogą wykorzystać ten rodzaj rich snippets, aby przedstawić datę, miejsce oraz godzinę rozpoczęcia imprezy. Ułatwia to planowanie i zwiększa szanse na przyciągnięcie większej liczby uczestników. Dzięki temu można wyróżnić się wśród konkurencji.

5. Rich snippets z filmami: Strony z treściami wideo mogą korzystać z tego rodzaju wzbogaconych fragmentów, prezentujących miniaturkę filmu, czas trwania oraz krótki opis. Dzięki danym strukturalnym video użytkownicy mogą szybko zdecydować, czy dany film ich zainteresuje.

Poza tym informacje o ocenie są istotne i należą do najpopularniejszych form. Featured snippets mogą być także w formie FAQ. Warto przy tym wdrożyć różne rodzaje i zastanowić się nad wykorzystaniem danych strukturalnych. Ma to spore znaczenie w SEO.

Które rich snippets mają najwyższy wskaźnik klikalności?

Dlaczego warto inwestować rich snippets? Rich snippets to fantastyczna funkcja do przyciągania użytkowników, jednak ci nie klikają we wszystkie tak samo. Najpopularniejszym pod tym względem wynikiem z elementami rozszerzonymi według badań firmy Milestone Inc.najczęściej zadawane pytania. Odpowiednio przygotowana sekcja FAQ może zatem sprowadzić na naszą stronę więcej użytkowników.

Audyt Milestone Inc. wykazał, że współczynnik klikalności CTR dla FAQ bez zapytania brandowego wynosi aż 76.9%.

Jeśli więc Twoja strona ma dobre organiczne wyniki wyszukiwania, ale chcesz zdobyć więcej kliknięć – stworzenie dodatkowej podstrony z FAQ oraz poprawnie dodane dane strukturalne zwiększą CTR witryny. Wdrożenie danych strukturalnych ma duży wpływ na SEO.

Jak sprawdzić poprawność rich snippets?

Jak monitorować? Do sprawdzenia czy prawidłowo wdrożyliśmy dane strukturalne, możemy wykorzystać walidator Schema, albo test wyników z elementami rozszerzonymi Google. Warto również zapoznać się z  ogólnymi wytycznymi dotyczącymi uporządkowanych danych. Musimy pamiętać jednak, że nawet poprawnie utworzone rich snippets, mogą się nie wyświetlać w rezultatach wyszukiwań – Google nam tego nie gwarantuje. W ten sposób można poprawić widoczność.

Breadcrumbs to elementy nawigacyjne wykorzystywane na stronach internetowych, które pozwalają użytkownikom śledzić swoją ścieżkę od strony głównej do bieżącej lokalizacji. W kontekście rich snippets, breadcrumbs są szczególnym rodzajem struktury danych, która może być wykorzystana przez wyszukiwarki, aby lepiej zrozumieć i przedstawić zawartość strony w wynikach wyszukiwania.

Rich snippets to wzbogacone fragmenty informacji, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania, prezentując dodatkowe dane na temat strony. Mogą zawierać oceny, ceny, zdjęcia i wiele innych szczegółów. Breadcrumbs w rich snippets mają na celu ułatwienie użytkownikom nawigacji po stronie i szybsze dotarcie do poszukiwanych informacji. Strona internetowa z danymi strukturalnymi jest bardziej widoczna w sieci.

Aby zaimplementować breadcrumbs w rich snippets, należy dodać odpowiednie dane strukturalne do kodu HTML strony. Można to zrobić, stosując formatowanie Schema, które jest powszechnie akceptowane przez większość wyszukiwarek. W ten sposób wyszukiwarki będą mogły łatwo zinterpretować i wyświetlić breadcrumbs w wynikach wyszukiwania. Zastosowanie danych strukturalnych jest bardzo pomocne.

W praktyce breadcrumbs w rich snippets mogą znacznie poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania oraz zwiększyć ruch na stronie. Ułatwiają one również użytkownikom poruszanie się po stronie, co może prowadzić do wyższej satysfakcji użytkowników i lepszego zaangażowania.

Dlaczego warto inwestować w rich snippets?

Odpowiednie dane strukturalne z pewnością przyczynią się do ulepszenia strony internetowej, co długofalowo przełoży się na wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Wspierają one promowanie strony i zwiększają jej wiarygodność. Warto wzbogacić swoje działania SEO o prace nad danymi strukturalnymi i łączyć je z innymi działaniami optymalizacyjnymi w przemyślanej strategii. Zasady wyświetlania są proste. Można pomyśleć np. o formie karuzeli.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Przekierowanie 301 – czym jest i kiedy je stosować Ikona 10:00 min 08.09.2023 Przekierowanie 301 to chleb powszedni i jedno z podstawowych narzędzi każdego specjalisty SEO. Dzięki niemu możemy rozwiązać wiele problematycznych z punktu widzenia pozycjonowania sytuacji, jak chociażby pozbyć się duplikacji treści czy też przenieść moc zmienionego adresu URL na nowy. W tym artykule opiszemy od podstaw, czym jest przekierowanie typu 301, oraz w jakich sytuacjach je stosować. Pokażemy także różne sposoby wdrożenia i często popełniane błędy – zaczynajmy! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700