Z biegiem czasu, dla wielu osób Internet stał się podstawowym źródłem informacji oraz przestrzenią, w której poszukuje się porad i odpowiedzi na nurtujące pytania. Świadczy o tym fakt, że wiele fraz wpisywanych w okno wyszukiwarki zaczyna się od słów dlaczego, kiedy, gdzie, co.
Musimy zatem stworzyć treść – odpowiedź, która da użytkownikowi poczucie, że znalazł to, czego szukał. Jednak jak sprawić, żeby spośród milionów propozycji, użytkownik wybrał akurat naszą stronę? Niemałą rolę odgrywa tu pozycjonowanie, ale są jeszcze inne metody, które pomogą przykuć uwagę zabieganego, skanującego tekst internauty.
Twórcą w przestrzeni internetowej może być praktycznie każdy. Jednak nie każdy wie, w jaki sposób „wybić się” w sieci. Można to zrobić poprzez prawidłowe pozycjonowanie, jednak wiele osób tworzących treści zastanawia się, jak uczynić tekst przydatnym dla użytkownika, skoro nie wiemy, czego potrzebuje…
Decydując się na jego napisanie, musimy pamiętać, że tworzymy go dla osób, które poszukują rozwiązania konkretnego problemu. Warto więc skupić się właśnie na nim, bez odbiegania od tematu i zawierania zbędnych informacji. Skanujący wzrok internauty natychmiast je wychwyci, a tym samym uzna nasz tekst za nieprzydatny.
Wręcz przeciwnie! Dzięki poradnikom, możliwe jest zapoznanie potencjalnych klientów z naszą ofertą oraz przemycenie produktów i usług w nienachalny sposób, m.in. przez podlinkowanie czy przekierowanie do innych kategorii. W zależności od branży, może to wpłynąć m.in. na zwiększenie sprzedaży danych produktów czy wypromowanie marki.
Źródła: Online-learning.com; NCVO Knowhow Nonprofit; Writemysite.co.uk
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: