Ikona 4:20 min Ikona Sunrise System 28.07.2020
SEO Copywriting ma wiele reguł, które pozwalają zachować przy działaniu odpowiedni balans między wytycznymi pozycjonowania a twórczym pisaniem. Jedną z najważniejszych zasad jest tworzenie tekstu z myślą o odbiorcy. Takie podejście daje największe szanse na stworzenie tekstu, który ma potencjał znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Odbiorca zyskuje bowiem duże szanse znalezienia rozwiązania swojego problemu w treści, przez co pozytywnie ocenia samą wyszukiwarkę.

W jaki sposób jednak tworzyć treści zgodne z SEO, które będą pomocne i atrakcyjne dla użytkowników? Możesz spisać 5 naszych porad i spróbować stworzyć tekst zgodnie z tymi założeniami.

 

Zrób solidny wywiad!

 

Research to podstawa dobrego tekstu. Pozwala przygotować fundament pod właściwy proces pisania z uwzględnieniem aspektów SEO. Solidny wywiad powinien obejmować zarówno analizę tematów na stronach konkurencji, jak i keyword research, a więc odpowiedni dobór słów kluczowych istotnych dla pozycjonowania. Frazy działają bowiem w tekście jak zamki, które otwierają użytkownikom drzwi do Twoich treści, a co za tym idzie do Twojej oferty. Zadbaj o ich dostępność, wprowadzając do tekstów dopasowane wyrażenia kluczowe w odpowiednim nasyceniu.

 

Patrz na problem szeroko!

 

Koncentracja na jednym, konkretnym aspekcie zagadnienia pozwala opisać problem szczegółowo. Jednak może też ograniczyć jego odbiór. Właśnie dlatego spójrz na poruszany temat z szerszej perspektywy. Pomocny jest w tym dobrze przeprowadzony keyword research, który z jednej strony wskazuje popularne słowa kluczowe w danym obszarze tematycznym, z drugiej zaś strony pozwala poznać bardziej sprecyzowane oczekiwania odbiorców dzięki frazom typu “long tail” (bardziej szczegółowym, dłuższym, np. brązkowe skórzane buty z ociepleniem) . Zastanawiając się jak tworzyć dobry tekst pod SEO, który osiągnie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, musisz umiejętnie łączyć w treści wyrażenia ogólne z tymi węższymi, typu “long tail” – dzięki temu do Twojego tekstu będą mieli szansę dotrzeć różni odbiorcy, wprowadzający różnego typu zapytania w wyszukiwarce.

 

Nadaj treści użyteczny charakter!

 

Odpowiedni dobór słów kluczowych wspiera pozycjonowanie strony i pozwala przyciągnąć użytkownika do witryny internetowej. Pamiętaj, że musisz sprawić, aby odbiorca pozostał jak najdłużej na stronie i zachęcić go do podjęcia działania. Nie powiedzie się to, gdy tekst nie będzie miał użytecznego charakteru. Odbiorca po wejściu na stronę oczekuje rozwiązania swojego problemu, np. przepisu na domowy chleb, informacji o tym co oznacza palącą się kontrolka w aucie lub pomysłu na prezent z okazji narodzin dziecka znajomych. Tworząc treść skup się na tym, aby była pomocna dla użytkowników.  

 

Twórz oryginalne teksty!

 

Tu oryginalność ma podwójne znaczenie. Po pierwsze treści nie powinny być kopiami. Jeśli chcesz, żeby teksty miały szansę znaleźć się na pierwszej stronie wyników Google, nie duplikuj contentu, który wydaje Ci się ciekawy. Należy pamiętać też o prawach autorskich i konsekwencjach z tytułu plagiatu. Zdecydowanie polecanym rozwiązaniem jest zrozumienie sedna problemu w oparciu o fachowe materiały i na tej podstawie przygotowanie tekstu. Daje to szansę również na oryginalne ujęcie problemu czy też przeanalizowanie zagadnienia pod kątem problemów, które jeszcze nie znalazły odpowiedzi na pytania – gdy znajdą się w Twoim tekście, ma on szansę stać się popularną publikacją branżową.

 

Sformatuj tekst dla odbiorcy!

 

Zadbaj o to, aby tekst dobrze się czytało. Twój tekst użytkownicy ocenią już w pierwszych sekundach po wyglądzie. Jeśli będzie wyglądał nieprzystępnie, mogą zrezygnować z jego przeczytania. Stosuj podziały na krótkie bloki treści, używaj śródnagłówków, wykorzystuj pogrubienia i podkreślenia w tekście. Wzbogacaj też tekst grafikami, wykresami bądź innymi elementami, które urozmaicą wygląd tekstu. To działa skutecznie nie tylko na użytkowników, ale również korzystnie wpływa na pozycjonowanie stron.

Nie ma “złotego środka”, dzięki któremu Twoje treści zawsze będą pojawiały się na pierwszych stronach wyszukiwania Google. Wiele zależy od branży, danego okresu w roku, jak i aspektów technicznych samej strony. Jednak stosując się do powyższych 5 wskazówek, będziesz tworzyć wartościowy content, który jest coraz bardziej pożądany przez odbiorców oraz doceniany przez Google. W naszym zespole copywriterskim stosujemy te zasady od lat, więc jeśli potrzebujesz wsparcia przy tworzeniu contentu na swoją stronę, to skontaktuj się z naszymi doradcami, którzy mogą zaproponować Ci ofertę wsparcia.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO copywriting – definicja i podstawy Ikona 7:10 min 28.07.2020 W poniższym artykule wyjaśnione zostaną pojęcia, takie jak copywriting, SEO copywriting, czy webwriting. Dowiemy się także, co łączy je z content marketingiem. Pokrótce przedstawiona zostanie również ewolucja SEO copywritingu na przestrzeni lat. Dzięki temu będziemy w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie - czemu tworzenie atrakcyjnych, unikalnych treści na strony internetowe jest obecnie koniecznością? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Tematyczność w SEO Copywritingu Ikona 5:50 min 10.09.2020 Poprawność językowa czy nasycenie słowami kluczowymi to bardzo ważne cechy każdej treści tworzonej pod kątem pozycjonowania, jednak podczas pisania tekstów nie można zapominać o tematyczności. To istotna zasada SEO Copywritingu, dzięki której użytkownik dostaje treści z konkretnymi informacjami na temat poszukiwanego przez siebie zagadnienia, ujętymi w przystępnej formie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Użyteczność w SEO Copywritingu Ikona 4:20 min 12.05.2020 Nawet najlepszy tekst, napisany pięknym językiem i nienaganny pod względem stylistycznym, a także zawierający również słowa kluczowe w przypadku braku niezbędnej warstwy merytorycznej nie będzie pożyteczny dla odbiorcy. Temu służy właśnie użyteczność w SEO Copywritingu, która powinna być jedną z najważniejszych cech każdej treści przeznaczonej dla użytkownika strony. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700