Chcesz założyć firmę lub już ją masz i zastanawiasz się, w jaki sposób przyciągnąć klientów? Nie wiesz, jak zachęcić ich do skorzystania akurat z Twoich usług? Chciałbyś wiedzieć, co zrobić, aby zastanawiający się nad danym produktem klient kliknął „Dodaj do koszyka”, a następnie opłacił całą transakcję? Jeśli tak, to z pewnością niezbędne będą dla Ciebie informacje dotyczące lead generation! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, co kryje się pod tym pojęciem i dlaczego warto postawić na to rozwiązanie.
Zacznijmy od początku. Samo słowo lead oznacza wprowadzenie do tekstu. Doskonałym przykładem jest cały pierwszy akapit tego artykułu. Jego główne zadanie to zainteresowanie odbiorcy tym, co otrzyma, kiedy przeczyta go do końca.
Ci niezdecydowani potencjalni klienci potrzebują więc bodźców, które przekonają ich ostatecznie do tego, aby skorzystali właśnie z tej, a nie innej oferty.
Jak możesz się już słusznie domyślać, lead generation oznacza pozyskiwanie leadów, a więc osób i firm zainteresowanych skorzystaniem z danych usług. Każdy z nas jest „leadem”, kiedy poszukuje nowych spodni, kosmetyków, perfum czy obuwia.
To jednak nie wszystko, co musisz wiedzieć o lead generation.
Przede wszystkim zapamiętaj, że jest to proces, co oznacza, że na efekty musisz poczekać. Aby do nich doszło, musisz najpierw zadbać o solidne podstawy swoich działań. Pamiętaj, że niezbędny jest tzw. social proof, a więc powód do zaufania.
Potrzebujesz więc potwierdzenia o profesjonalizmie i dopasowaniu do potrzeb danego klienta. Wiąże się to bezpośrednio z grupą docelową, a także z opracowaniem person marketingowych, czyli wizualizacji idealnego klienta.
Musisz wiedzieć, że leady możemy podzielić na co najmniej dwie kategorię. Chodzi tutaj o:
Można mówić także o podziale leadów na:
Pamiętaj jednak, że zbyt szybkie zakwalifikowanie leadu do jednej czy też drugiej kategorii może skutkować zniechęceniem do Twojej firmy.
Tak, jak wspomniałam wcześniej, lead generation to proces i to taki, w którym warto skorzystać z kilku rozwiązań jednocześnie. Dlatego też sprawdź, jakie metody będą najlepsze w dotarciu do klientów:
Lead generation to szansa na rozwój, rozpoznawalność marki i zdobycie zaufania klientów. W czasach, kiedy tradycyjna reklama nie jest jedynym rozwiązaniem, postaw na kilka metod zdobywania kontaktów. Wielość kanałów pozwoli na skuteczniejsze dotarcie do większej grupy potencjalnych i zainteresowanych klientów, co z powodzeniem przełoży się także na sprzedaż. Właśnie dlatego coraz więcej osób, chcących zbudować swoją markę, korzysta z lead generation.
Jeśli i Ty chcesz się rozwinąć, to koniecznie zacznij działać wielotorowo!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: