Facebook, Instagram, YouTube, Twitter – znają je chyba wszyscy. To miejsca w sieci, które zrzeszają użytkowników internetu, zachęcając do dzielenia się informacjami, linkami i multimediami. Tak specyficzne środowisko to jednocześnie spore pole do popisu dla firm, które myślą o promocji w sieci, a tym samym chcą zyskać zainteresowanie większej grupy potencjalnych klientów.
Co prawda wymienione media społecznościowe wciąż cieszą się popularnością (w 2022 roku w Polsce czołowe miejsce wśród ulubionych platform zajmował Facebook, a tuż za nim – Instagram), wszystko wskazuje jednak na to, że giganci zostaną niebawem zdetronizowani przez aplikację stworzoną z myślą o młodszych pokoleniach. To właśnie ona zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę w świecie social mediów. Świadczą o tym liczne obserwacje i analizy firm zajmujących się monitorowaniem zasobów internetu.
Czy mówi Ci coś nazwa TikTok? To aplikacja internetowa do ściągnięcia na urządzenia mobilne, będąca własnością firmy ByteDance. Uznana została przez SentiOne za medium społecznościowe, którego grupa obserwujących rośnie obecnie w największym tempie. Raport „Q1 2022: Store Intelligence Data Digest” firmy Sensor Tower podaje z kolei, że TikTok od chwili powstania został pobrany na telefony już 3,5 miliarda razy! To sporo, jak na aplikację, która jest z nami od drugiej połowy 2016 roku.
Aplikacja umożliwia nagrywanie oraz publikowanie krótkich relacji wideo przypominających teledyski. Narzędzie daje mnóstwo możliwości, jeśli chodzi o tworzenie rozrywki: głównie montowanie filmików atrakcyjnych pod względem dźwiękowym i wizualnym, którymi następnie można podzielić się z pozostałymi użytkownikami. Tylko tyle i aż tyle, aby podbić serca młodych ludzi z całego świata!
Przy użyciu aplikacji w prosty i szybki sposób można stworzyć teledysk, występ taneczny, a nawet krótki pokaz czy szkolenie. Plaforma umożliwia wspólne nagrywanie w duetach, a także dołączanie do wideo efektów muzycznych czy wizualnych. Nie ma co ukrywać – to rozrywka, która przyciąga, zwłaszcza młodych ludzi świetnie odnajdujących się w sieci.
Najwyższa pora, aby z platform, które lata świetności mają już za sobą, przerzucić się na coś znacznie bardziej cool! Co prawda TikTok celuje przede wszystkim w zoomerów (a zatem urodzonych około roku 2000), ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby z platformy korzystały również starsze pokolenia. A nawet więcej – warto, aby i one odkryły kryjący się w niej potencjał marketingowy!
Prowadzisz firmę, z ofertą której chcesz dotrzeć do młodych ludzi? Masz pomysł na świetną promocję, ale Facebook czy Instagram nie dają możliwości na stworzenie naprawdę ciekawego contentu? Zastanawiasz się, jakie trendy królują wśród młodzieży? W takim razie TikTok jest odpowiednim rozwiązaniem!
Powody, dla których warto zainwestować w promocję na TikToku:
Oczywiście nie musisz usuwać konta na Facebooku czy zupełnie zawieszać działalności na Twitterze. TikTok doskonale uzupełni dotychczasowy marketing internetowy o świeży, nowoczesny i kreatywny content, z którym dotrzesz do młodszych, czyli znacznie bardziej wymagających konsumentów, dla których liczy się przede wszystkim tu i teraz. Zdaje się, że TikTok znakomicie na tę ostatnią potrzebę odpowiada!
Natalia – absolwentka studiów antropologicznych oraz polonistycznych UAM. Copywriter z powołania, który klawiaturę traktuje jak dodatkowy organ. Prywatnie mama kotki Manfredy, świeżo upieczona żona z prawie 20-letnim stażem i niepoprawna wielbicielka grozy wszelakiej.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: