Ikona 03:50 min Ikona Sunrise System 23.03.2022
LinkedIn, czyli portal społecznościowy ułatwiający nawiązywanie relacji biznesowych, jest doskonałym narzędziem pozwalającym budować swój ekspercki wizerunek w sieci. Z zagadaniem tym bezpośrednio łączy się pojęcie „marki osobistej”.

 

Czym jest „marka osobista” i dlaczego warto ją budować?

 

„Marka osobista” (personal branding) najprościej ujmując, jest tym jak, jesteśmy postrzegani przez naszych kontrahentów, współpracowników, pracodawców, a wręcz całe otoczenie biznesowe, z którym mamy styczność.

Dobrze wykreowany wizerunek pozwala nam wyróżnić się na tle innych osób, a tym samym łatwiej i szybciej osiągać cele zawodowe.

Gdy chcemy się rozwijać w konkurencyjnej branży, to systematyczne budowanie marki osobistej nie jest kwestią mody czy trendu, ale jest koniecznością.

Należy jednak pamiętać, że kreowanie marki osobistej to nie tylko komunikowanie naszej wiedzy i kompetencji! Równie ważne są emocje, jakie wywołujemy oraz autentyzm. Tylko połączenie tych czynników pozwoli na skuteczne budowanie „personal brandingu”.

 

Dlaczego do budowania i komunikowania marki osobistej warto wykorzystać LinkedIn?

 

LinkedIn nadal bywa jeszcze odbierany jako „wirtualne CV”, a tym samym tylko jako miejsce poszukiwania pracy. Aspekt ten to jednak tylko ułamek możliwości serwisu! LinkedIn mający już 810 milionów użytkowników na całym świecie jest idealnym narzędziem do budowy własnego wizerunku, ale także narzędziem umożliwiającym nam wspieranie komunikacji firmy czy instytucji, w której pracujemy i z którą się identyfikujemy!

Źródło: Google
 
Z budowaniem marki osobistej na LinkedIn ściśle wiąże się też „social selling” rozumiany bardzo szeroko. Nie tylko w ujęciu klasycznym, jako narzędzie do generowania leadów sprzedażowych, ale także jako przestrzeń, gdzie przedstawiamy siebie jako eksperta w danej dziedzinie i „sprzedajemy” naszą wiedzę. Te aspekty są jednak ściśle ze sobą skorelowane i powodują efekt synergii.

 

Jak w praktyce budować markę osobistą na LinkedIn?

 

LinkedIn możliwości w tym zakresie daje na prawdę mnóstwo i cały czas poszerza paletę funkcjonalności, pozwalających jeszcze lepiej komunikować się z naszymi partnerami biznesowymi, w tym potencjalnymi!

Przed stworzeniem czy modyfikacją swojego profilu musimy dogłębnie zastanowić się, jaki cel chcemy osiągnąć! Dlaczego jest to tak ważne? Mamy tutaj dwa kluczowe aspekty. Pierwszy związany jest z jasnością przekazu – tworząc profil musimy spojrzeć oczami naszych potencjalnych partnerów biznesowych. Musimy w związku z tym precyzyjnie i jasno zakomunikować kim jesteśmy i jakie są nasze kluczowe cele biznesowe. Drugi aspekt z kolei wiąże się ze słowami kluczowymi, o których musimy pamiętać tworząc profil. To właśnie po słowach kluczowych będziemy wyszukiwani przez naszych partnerów biznesowych, a to warunkuje naszą skuteczność.

 
Innym filarem budowania wizerunku eksperta na LinkedIn jest po prostu systematyczna aktywność w postaci publikowania wartościowych treści oraz komentowania. W praktyce – jeśli udostępniamy czyjąś publikację, to powinno być to okraszone naszym autorskim komentarzem, aby wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie. Dzielenie się własnymi doświadczeniami, publikowanie ciekawych i merytorycznych treści jest niezbędne, aby zaistnieć w świadomości społeczności, na której nam naprawdę zależy.
 
Warto też wspomnieć, że budując swój ekspercki wizerunek warto zadbać o jakość sieci kontaktów! Bezcelowe jest „kolekcjonowanie” kontaktów, gdyż nadmiernie rozbudowana sieć spowoduje, że treści, które nas faktycznie interesują nie pojawią się na naszej tablicy a ze swoimi publikacjami najzwyczajniej nie trafimy do tych osób, na których nam najbardziej zależy!

 

Podsumowanie

 

Budowanie wizerunku eksperta na LinkedIn jest zadaniem, które wymaga przede wszystkim jasno określonego celu, a w kolejnym kroku systematyczności! Nie można jednak zapominać o emocjach, to właśnie one w dużej mierze pozwalają nam się wyróżnić!

 
Michał – od 7 lat związany z marketingiem w obszarze nowych technologii. Fan skutecznego brand marketingu jako niezbędnego elementu pozwalającego budować organizacji solidną pozycję na rynku. Bardzo ceni rolę znaku graficznego jako elementu identyfikującego firmę ze względu na jego syntetyczność i mnogość informacji, jaką musi komunikować. Prywatnie lubi odkrywać ciekawe brzmienia muzyczne i układać playlisty tworzące spójną całość.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

TikTok – Twoje nowe “ja” w marketingu internetowym! Ikona 03:55 min 07.09.2022 Jeśli dotychczas korzystałeś z wyłącznie Facebooka lub Instagrama, aby dotrzeć do młodych odbiorców, to przykro mi, ale jesteś boomerem – czyli zgodnie z definicją słownika slangu i mowy potocznej osobą, która nie nadąża za najnowszymi trendami. Liczącym się graczem na rynku mediów społecznościowych, który cieszy się obecnie największą popularnością wśród młodzieży, jest bowiem TikTok! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dablony – na czym polega nowy fenomen TikToka? Ikona 5:40 min 05.12.2022 Trendy internetowe przychodzą i odchodzą, ale tylko niewielkiej części z nich udaje się przebić do „mainstreamowej” świadomości. Jeszcze mniej natomiast utrzymuje się na powierzchni, by co jakiś czas powracać w chwale i nieco odmienionej formie. Dablony z TikToka zdają się spełniać pierwszy warunek — o czym świadczą chociażby artykuły na stronach The New York Times czy The Guardian. Czy jednak fikcyjna ekonomia oparta na filmach z kotami zostanie z nami na dłużej oraz czy tkwi w niej jakikolwiek potencjał marketingowy? Przekonajmy się! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest FOMO i jak się przed nim bronić? Ikona 04:25 min 11.12.2018 Każdego dnia jesteśmy zasypywani ogromną ilością informacji. Słyszymy je w radiu, telewizji, w pracy, od znajomych, albo czytamy w internecie. Na pierwszy rzut oka, wydaje się to zupełnie normalne, bo przecież ludzi od zawsze otaczały informacje. Jednak nie było ich tak wiele jak teraz, a już na pewno nie wpływały one tak mocno na nasze życie. Czy w takim razie powinniśmy bać się że zasypią nas informacje? Jaki wpływ może to mieć na nasze życie? Sprawdźcie sami! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700