Pozycjonowanie dla branż o sezonowym wzroście zainteresowania jest wymagające. Należy opracować strategię, która przyniesie korzyści zarówno w szczycie sezonu, ale też nie pozwoli zapomnieć o firmie, gdy „gorący okres” minie. Właśnie przed takim wyzwaniem stanęliśmy nawiązując współpracę z marką PETERSON i już na wstępie zdradzimy, że osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki.
PETERSON – producent wysokogatunkowej galanterii skórzanej
Marka PETERSON od prawie 20 lat działa na polskim rynku oferując wysokiej jakości galanterię skórzaną. Flagowym jej produktem są portfele dedykowane dla kobiet i mężczyzn. PETERSON od początku stawia na oryginalne i niebanalne wzornictwo, a jednocześnie łączy estetykę z dbałością o solidne wykonanie.
Marka wypuszcza różnego rodzaju kolekcje portfeli inspirowane trendami świata wielkiej mody, jednocześnie zwracając uwagę na potrzeby klientów. Obecnie galanteria skórzana PETERSON jest dostępna w sprzedaży w 60 punktach stacjonarnych w Polsce oraz na firmowej stronie internetowej.
Filary współpracy
Jakie były oczekiwania?
Nad reklamą marki PETERSON w Internecie zaczęliśmy pracować od lipca 2018 roku. Podjęliśmy wówczas współpracę w oparciu o niestandardowy model pozycjonowania – SEO Cloud – który według nas był najbardziej optymalnym rozwiązaniem pod kątem realizacji oczekiwań Klienta. Głównym celem SEO miało być bowiem zwiększenie sprzedaży skórzanych portfeli – stanowiących autorskie projekty Klienta.
Jakie kroki podjęliśmy?
W realizowanym
zleceniu pozycjonowania postawiliśmy na wielopłaszczyznową promocję serwisu. Jednocześnie zwróciliśmy uwagę na potencjał sezonowy oferty Klienta, która cieszyła się szczególnie dużym zainteresowaniem w okresie przed Bożym Narodzeniem. Zależało nam na optymalizacji witryny na możliwie szeroki wachlarz wyrażeń kluczowych, zarówno tych popularnych o dużej konkurencyjności, jak i tych z tzw. długiego ogona, ściślej związanych z ofertą Klienta. Z doświadczenia wiemy, że takie podejście przekłada się na zwiększenie widoczności witryny na różnego rodzaju zapytania. W praktyce, pozwala to większej liczbie użytkowników dotrzeć na stronę Klienta.
Efekt I
Wzrost ruchu w sezonie
W branży naszego Klienta wzrost ruchu następuje w sezonie, który przypada od października do grudnia. Galanteria skórzana traktowana jest bowiem jako dobry pomysł na prezent świąteczny. Prace optymalizacyjne prowadzone w ramach witryny przyczyniły się do imponującego zwiększenia ruchu na stronie w sezonie w 2018 roku w porównaniu do sezonu z 2017 roku. Zestawienie historycznych danych wskazuje, że zapewniliśmy wzrost liczby wyświetleń strony o 152% i o 34% liczby odwiedzin w szczycie sezonu, czyli w okresie październik-grudzień 2018 w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku.
Wykres wskazuje na wzrost liczby wyświetleń witryny w szczycie sezonu w 2018 roku w stosunku do liczby wyświetleń w szczycie sezonu w 2017 roku. Źródło: Google Search Console
Wykres wskazuje na wzrost liczby odwiedzin witryny w sezonie w 2018 roku w stosunku do liczby wyświetleń w sezonie w 2017 roku. Źródło: Google Search Console
To daje łącznie w sezonie o 12 854 więcej osób na witrynie i 358 909 więcej osób, którym wyświetliła się strona www.peterson.com.pl w wynikach wyszukiwania, co wpłynęło nie tylko na większą jej rozpoznawalność w Internecie. Zapewniło przede wszystkim dotarcie do większej liczby osób, stanowiących potencjalnych klientów marki PETERSON. Pozycjonowanie zdecydowanie poprawiło potencjał sprzedażowy promowanej witryny.
Efekt II
Wzrost zainteresowania poza sezonem
Regularna optymalizacja serwisu wsparta tworzeniem treści na stronę Klienta oraz przemyślanymi działaniami off-site wpłynęła na zwiększenie zainteresowania serwisem również poza sezonem. Od lipca 2018 (moment nawiązania współpracy) strona odnotowała łącznie prawie 1 mln wyświetleń oraz prawie 80 tys. odwiedzin, a pozycjonowaniem witryny Klienta zajmujemy się zaledwie ponad pół roku. Są to rewelacyjne rezultaty. Potwierdza to ponad dwukrotnie większa liczba wyświetleń witryny w styczniu 2019 roku (względem stycznia 2018 roku), czyli poza sezonem. Zwracamy na to uwagę, ponieważ wypracowaliśmy wskaźnik wyższy niż w szczycie sezonu 2017 roku (przed nawiązaniem współpracy), co dowodzi skuteczności pozycjonowania. Poprawa zainteresowania ofertą poza sezonem przekłada się bowiem na zwiększenie możliwości sprzedażowych przez cały rok.
Wykres przedstawia liczbę wyświetleń witryny w styczniu 2019 roku względem liczby wyświetleń w styczniu 2018 roku. Źródło: Google Search Console
Pozycjonowanie, które naprawdę działa!
Przyjęta przez nas metodologia działania opierała się na holistycznym podejściu do pracy nad promocją serwisu. Nie skoncentrowaliśmy się na wąskiej liście fraz kluczowych, a zadbaliśmy o zbudowanie widoczności witryny na wyrażenia ogólne, jak i bardziej precyzyjne. Przeprowadzając optymalizację techniczną oraz przygotowując wartościowy content dostosowywaliśmy nasze działania do zmieniających się algorytmów Google i potrzeb odbiorców. Dzięki temu w zaledwie 7 miesięcy osiągnęliśmy stawiany nam cel – zwiększyliśmy liczbę użytkowników zainteresowanych zakupem portfeli Klienta.
„Współpraca z Sunrise System nie trwa jeszcze roku, a my już możemy polecić tę firmę jako naprawdę dobrego partnera w promocji marki w Internecie. Otrzymaliśmy pozycjonowanie, które naprawdę działa! Widocznie wzrosło zainteresowanie naszą ofertą i to nie tylko w sezonie, ale także poza nim. Wiemy o tym, ponieważ dostajemy przejrzyste raporty z działań prowadzonych przez zespół Sunrise System, ale przede wszystkim dostrzegamy większą liczbę zakupów przez Internet” – Krzysztof Radaczyński, właściciel marki PETERSON.