Jeśli szukasz jednej uniwersalnej metody na pisanie wartościowych tekstów dla dowolnej branży, dobrze trafiłeś. Jeśli poszedłeś o krok dalej i postanowiłeś odkryć wzór, według którego da się stworzyć zawartość dla każdej podstrony witryny internetowej, to także jesteś we właściwym miejscu. Niczym szalony naukowiec stworzysz szkielet tekstu SEO, wypełnisz go wartościowymi treściami i ozdobisz słowami kluczowymi. I nie będzie to wcale straszne!
Warto pamiętać, że osoba, która trafiła na naszą stronę, zmaga się z konkretnym problemem: może poszukuje dobrego opakowania do swoich produktów, albo szkoleń dla pracowników z zakresu BHP? Pomyśl, z czym wiąże się ten problem, w jaki sposób ogranicza Twojego potencjalnego klienta. Czy Twój produkt może pomóc usunąć tę niedogodność?
Jeśli odpowiadasz twierdząco, udowodnij to! Jesteś ekspertem, wiesz dokładnie, w czym Twój produkt jest lepszy od towarów i usług konkurencji, a także jakie jego właściwości mogą klientowi pomóc. Opisz więc, jak skorzystanie z Twojej propozycji rozwiąże jego kłopot. Wreszcie nakreśl sytuację „już po”. Jak na dalsze życie konsumenta wpłynie Twój produkt? Jak będzie wyglądała jego praca, gdy problem zostanie usunięty?
Każdy z powyższych elementów należy opisać w możliwie najprostszy sposób. Język powinien być wymowny, ale nieprzesadzony – bardzo ważna jest szczerość. Nie wmawiaj więc klientowi problemów, nie bądź nachalny. Nie musisz. Twój produkt odpowiada na jego potrzeby, wystarczy tylko w profesjonalny sposób to pokazać.
Co znaczy „profesjonalny” w pisaniu SEO? Poświęciliśmy wiele artykułów temu zagadnieniu, tutaj więc skupimy się głównie na problemie jasności przekazu.
Wszystkie.
Ale zaraz, możesz powiedzieć z niepokojem. Tworzymy szkielet, wypełniamy treścią… a gdzie tu SEO? Gdzie pozycjonowanie pod kątem słów kluczowych?
Nie bez powodu przechodzimy do nich dopiero teraz, po wirtualnym napisaniu całego tekstu – czy też po wyposażeniu szkieletu we wszystkie niezbędne tkanki. W tej metaforze słowa kluczowe są jak ubranie: niezbędne, ale zdecydowanie nie ważniejsze od ciała! Wymagają także bardzo ostrożnego traktowania.
Istnieje więc ryzyko, że klienci opuszczą stronę, uznając ją za nieintuicyjną, albo że nigdy na nią nawet nie trafią.
W ten sposób stworzyliśmy tekst idealny: na każdą podstronę internetową dowolnej branży. Oparliśmy go na szkielecie oczekiwań klienta i możliwościach, jakie daje produkt, wypełniliśmy zrozumiałą treścią i ozdobiliśmy kostiumem fraz. Z Halloweenowego przyjęcia nasz twór gotów jest na podbój wyszukiwarek i serc użytkowników!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: