Prawnik to znacznie więcej niż prestiżowy zawód. To zawód zaufania społecznego i służba innym ludziom. Zarówno adwokat, jak i radca prawny stanowią autorytet w dziedzinie prawa. Dlatego obowiązują ich bardziej restrykcyjne zasady dotyczące promowania działalności. Czy to znaczy, że prawnik nie może robić nic, co miałoby na celu promowanie jego działalności? Oczywiście, że nie.
Nikt nie stoi ponad prawem. Co więcej, by cieszyć się autorytetem wśród obecnych i potencjalnych klientów, należy świecić przykładem i bezwzględnie przestrzegać prawa. Dlatego nie obiecuj, nie przechwalaj się, nie dziel się informacjami o swoich klientach i prowadzonych sprawach. Zapomnij też o porównywaniu jakości swoich usług do usług konkurencji. Po prostu informuj.
Strona internetowa to miejsce, gdzie możesz zaprezentować swoje usługi. Pamiętaj, by wszystkie zamieszczone teksty były unikalne – pod żadnym pozorem nie kopiuj treści z innych stron (prawnik, który na swojej stronie posiada duplikaty treści, z pewnością nie wzbudza zaufania)! Zadbaj o rzetelne informacje na stronie głównej, opis zespołu, zakres świadczonych usług, a także informacje o możliwych formach kontaktu. W miarę możliwości stosuj prosty język i unikaj stosowania skomplikowanych formuł prawnych. Zadbaj również o dobór fraz kluczowych i odpowiednie nasycenie treści. Nie wiesz, jak się za to wszystko zabrać? Spokojnie, dobry copywriter zrobi to za Ciebie. Cenne wskazówki na temat tworzenia treści na strony internetowe znajdziesz też w poradniku na naszym blogu.
Pamiętaj o uzupełnieniu tekstu atrakcyjnymi materiałami graficznymi jak na przykład autorskie filmiki czy zdjęcia. Zarówno użytkownicy, jak i algorytmy Google doceniają treści wideo oraz grafiki – możesz je zamieścić np. w sekcji FAQ na swojej stronie albo na kanale w social mediach. Pamiętaj też, by zadbać o ich podpisanie np. z wykorzystaniem słów kluczowych.
Na samej stronie internetowej nie mamy zbyt dużego pola działania. Ale można pokusić się o prowadzenie bloga. Tutaj możemy pozwolić sobie na nieco luźniejszy ton i zmniejszenie dystansu. A dzięki przemyślanej strategii zbudujemy wizerunek eksperta, użytkownicy będą u nas szukali porad i rozwiązań swoich problemów, być może będą też polecać nas jako wiarygodne źródło informacji. Blog to także idealne miejsce na wykorzystanie fraz kluczowych, na które chcemy pozycjonować naszą stronę. Dobre treści to połowa sukcesu – ważne, by inni chcieli je udostępniać. A stąd już niedaleka droga do wskoczenia na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania!
Źródło: Mapy Google
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: