Ikona 03:50 min Ikona Sunrise System 27.09.2018

Jak zwracać się do odbiorców, czyli o personalizacji treści słów kilka

Wiele osób piszących teksty na strony internetowe zastanawia się, czy personalizować przekaz kierowany do odbiorców oraz w jaki sposób tego dokonać, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Przez wiele lat w przestrzeni publicznej dominował oficjalny sposób komunikacji, lecz w ostatnim czasie, gdy Polska przechodząc na drogę demokracji i dołączając do grona członków Unii Europejskiej otworzyła się na kraje zachodnie, zaczęły do nas przenikać zwyczaje panujące głównie w krajach anglosaskich, zmierzające do skracania dystansu pomiędzy rozmówcami, a także nadawcą i odbiorcą w konwersacji pisanej.

 

Zmiana pokoleniowa

 

Coraz powszechniejsza modyfikacja komunikacji z „Państwo” na „Wy” i „Ty” jest nie tylko podyktowana zmianami kulturowymi, które dotykają szczególnie najmłodsze pokolenia w społeczeństwie, zdecydowanie bardziej otwarte na integrację międzynarodową niż ich rodzice czy dziadkowie. Skłania do tego także obserwacja ludzkich zachowań poparta analizami specjalistów.

Do wszystkich, czyli do nikogo

 

Badania marketingowe wyraźnie pokazują, że zmniejszanie dystansu, a także personalizacja przekazu jest znacznie skuteczniejsza niż ogólna treść skierowana do uniwersalnego odbiorcy. Potwierdzają to chociażby analizy, które przeprowadziła agencja FreshMail, w świetle których jego skuteczność wzrasta nawet o 126%. Z tego powodu coraz częściej maile kierowane do ludzi zawierają ich imiona, co od razu zwraca uwagę i z reguły wywołuje pozytywną reakcję.

komunikacja

Gromadzenie informacji

 

Ludzie czują się w ten sposób docenieni, a badania pokazały, że przekaz ogólny często nie trafia do nikogo lub tylko do niewielkiej grupy odbiorców. Przy spersonalizowaniu treści szanse te znacznie się zwiększają. Z tego powodu firmy marketingowe oraz agencje oferujące pozycjonowanie stron przykładają obecnie ogromną wagę do bazy danych, dzięki której mają nie tylko dane personalia obecnych lub potencjalnych klientów, ale także są w stanie zgromadzić informacje na temat ich preferencji, kierując kolejne oferty w oparciu o historię zakupów czy wyszukiwań.

 

Zachęcaj do działania

 

Podobne informacje są także istotne dla osób prowadzących stronę internetową czy sklep online oraz zajmujących się jej pozycjonowaniem. Jeśli uda się możliwie wiernie skonstruować model grupy odbiorców, dostosować content i personalizować treść, można w ten sposób znacznie zwiększyć sprzedaż. Naturalną konsekwencją przyjęcia takiej strategii jest stosowanie techniki copywriterskiej „call to action”, która zachęca klienta do wykonania pożądanego ruchu. Nie można w niej przesadzić i zbyt nachalnie wzywać odbiorców do działania, ale trzeba ją stosować z umiarem – w odpowiedniej formie i we właściwym momencie.

 

Branże „zakazane”

 

Trzeba pamiętać, że w niektórych dziedzinach skracanie dystansu może przynieść więcej szkody niż pożytku. Z pewnością trzeba uważać z takimi działaniami w przypadku branż, które obowiązuje zakaz reklamy. Biorąc pod uwagę lekarzy czy prawników, których obowiązują pewne restrykcje w zachęcaniu do korzystania ze swoich usług, treść powinna zawierać jedynie informacje o działalności, a sam zawód jest uważany za prestiżowy i wymaga używania do jego opisu stosownego stylu.

 

Trudno sobie też wyobrazić personalizację w kontekście tekstów dla zakładu pogrzebowego, gdzie brak powagi i wyczucia nastroju odbiorcy mógłby zostać negatywnie odebrany, tym bardziej przez klientów pogrążonych w żałobie po stracie najbliższej osoby.

Musimy także zwrócić uwagę na content, który już jest na stronie, i dostosować swój przekaz do niego, aby treść na różnych podstronach była spójna i nie budziła wątpliwości odbiorców w kontekście intencji osób ją tworzących.

 

Podsumowanie

 

Warto używać w tekstach bezpośredniej komunikacji i personalizacji w stosunku do odbiorców, ale trzeba to robić z umiarem i wyczuciem sytuacji, szczególnie w przypadku firm działających chociażby w branży medycznej, prawniczej czy pogrzebowej. Nasze działania muszą być także dostosowane do innych treści znajdujących się na stronie internetowej. Dlatego Wam radzimy: personalizujcie, ale z głową, bo wiele na tym zyskacie!

Źródła:  Nowy MarketingFreshMail

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:55 min 06.11.2018 Uniwersalny sposób na stworzenie treści dla każdej branży i na każdą stronę? Nie, to nie chwyt marketingowy, a faktyczna metoda ułatwiająca pisanie na strony i podstrony. Korzystając ze szkieletowej metafory wyjaśniamy, jak skonstruować tekst na podstawie produktu i oczekiwań klienta, jak wypełnić go treścią, a wreszcie – jak używać słów kluczowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 4:30 min 20.12.2018 Przychodzi czasem taki moment w życiu copywritera, kiedy musi on porzucić pisanie rzeczy lekkich i przyjemnych, a usiąść do tekstu, który bardziej niż zachęcać do zakupu czy skorzystania z usług, udzielać będzie fachowych informacji na wybrany temat. Nie brzmi to wcale łatwo, a w praktyce okazuje się często jeszcze trudniejsze, tym bardziej, że po drodze bardzo łatwo jest wpaść w pułapkę. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:00 min 17.09.2018 W internecie jak w życiu – pierwsze wrażenie ma duży wpływ na nasz odbiór i podejmowane potem decyzje. Warto więc zwrócić uwagę na wygląd strony głównej, a także zamieszczone na niej teksty. Proponujemy Ci dziś kilka rad, jak stworzyć atrakcyjny i przyciągający tekst na stronę główną, który zachęci użytkownika do dalszego pobytu na witrynie oraz skorzystania z Twoich usług! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700