Grupa Azoty – producent komplementarnego rozwiązania AdBlue®
Grupa Azoty należy do jednej z największych grup kapitałowych w branży nawozowo-chemicznej w Europie. Posiada ugruntowaną pozycję na arenie międzynarodowej jako producent innowacyjnych rozwiązań w zakresie polskiej chemii przemysłowej. Do flagowych wyrobów zaliczają się nawozy azotowe jak mocznik, saletra amonowa, płynne nawozy RSM® i RSM®S oraz wieloskładnikowe NPK. Na bazie doświadczenia produkcyjnego w branży chemicznej Grupa Azoty oferuje NOXy® jako komplementarne rozwiązanie oferujące AdBlue® w najwyższej jakości. AdBlue® to specjalny środek do katalizatorów pozwalający znacząco ograniczyć emisję tlenków azotu (NOx), co sprawia, że możliwa jest redukcja spalin.
Jakie były oczekiwania?
Przygotowaliśmy kampanię wideo realizowaną w cyklu miesięcznym na serwisie YouTube. Wybraliśmy jeden format – in stream, w którym reklama Klienta wyświetla się przed filmem. Zwróciliśmy przy tym szczególną uwagę na takie kierowanie reklam, które umożliwia jej wyświetlenie w odpowiednim miejscu oraz czasie. Postawiliśmy jednocześnie na kilka elementów, które odpowiadały profilowi działalności spółki, a mianowicie: na wybrane kanały lub filmy oraz na określoną tematykę filmów na YouTube. W ten sposób mogliśmy dotrzeć do potencjalnych klientów z branży motoryzacyjno-logistycznej i poinformować ich o produkcie marki NOXy®.
Zbudowanie dużej grupy odbiorców
Wypracowaliśmy znakomity zasięg kampanii wideo i uzyskaliśmy imponujące 467 596 obejrzeń już na pierwszym etapie kampanii. Osiągnęliśmy ten wynik dzięki przemyślanemu doborowi grupy odbiorców. Odrzuciliśmy najniższą kategorię wiekową (18-24 lat), ponieważ chcieliśmy od początku skupić się na użytkownikach, posiadających własne samochody, będących osobami decyzyjnymi w związku z ich techniczną sprawnością. Zdecydowaliśmy się na wybór użytkowników o podobnych zainteresowaniach, wobec czego do grupy potencjalnych odbiorców reklam AdWords zakwalifikowaliśmy entuzjastów ekologicznego trybu życia oraz miłośników samochodów.
Optymalizacja grupy odbiorców i obniżenie stawki CPV
W drugim etapie kampanii – trwającym zaledwie 5 dni – film został obejrzany aż 129 944 razy, do czego przyczyniło się umiejętne poszerzenie grupy odbiorców. Wraz z dotychczasowym kluczem doboru, czyli według zainteresowań (entuzjaści ekologicznego trybu życia i miłośnicy samochodów), zastosowaliśmy kierowanie na odbiorców na rynku – konkretnie chodziło nam o dotarcie do właścicieli samochodów firmowych, decydujących w kwestii zaopatrzenia floty firmy oraz nadzorujących jej sprawność techniczną.
Ponadto odbiorcy oglądali film dłużej, na co wyraźnie wskazują wyniki procentowe zakresu odtwarzania filmu. Na każdym etapie odnotowaliśmy wzrost zainteresowania.
Równolegle zależało nam na zaangażowaniu w oglądanie reklamy jeszcze większego grona odbiorców i to bez zmiany budżetu dziennego. Dlatego skupiliśmy się na obniżeniu śr. CPV (Cost Per View – koszt obejrzenia), systematycznie schodząc na niższe kwoty przy jednoczesnym obserwowaniu wskaźnika obejrzeń. Optymalny czas trwania kampanii oraz dobrze dopasowana grupa odbiorców pozwoliły nam na śmiałe licytowanie, dzięki czemu osiągnęliśmy w efekcie maksymalnie obniżoną stawkę 0,01 zł.
Wzrost zaangażowania odbiorców
Na trzecim etapie kampanii ponownie wzrósł odsetek odbiorców zaangażowanych w obejrzenie reklamy w kolejnych zakresach odtwarzania filmu (25%, 50%, 75% i 100%).
Osiągnęliśmy to dzięki ponownej optymalizacji doboru grupy odbiorców w obrębie funkcjonującej już kampanii. Postanowiliśmy zrezygnować ze skierowania reklam do miłośników samochodów, a pozostaliśmy przy entuzjastach ekologicznego trybu życia (odbiorcy o podobnych zainteresowaniach) oraz właścicielach floty firmowej (odbiorcy na rynku). Dzięki temu nie tylko dodatkowo wzrosło zaangażowanie odbiorców w oglądanie filmu, ale też zrównoważyliśmy wyświetlanie reklam pomiędzy grupą klientów indywidualnych a grupą odbiorców o profilu biznesowym. Ponadto połączyliśmy konta AdWords z kontem YouTube Grupy Azoty i utworzyliśmy nową kampanię skupioną na osobach, które oglądały dowolny film kanału spółki, co jeszcze bardziej podniosło zaangażowanie odbiorców.
Równolegle pracowaliśmy nad utrzymaniem bardzo korzystnej, niskiej stawki za obejrzenie filmu – 0,01 zł – którą wypracowaliśmy już na drugim etapie kampanii.
Współpraca w ramach kampanii AdWords pozwoliła osiągnąć potężny wzrost zaangażowania odbiorców w obejrzenie filmów marki NOXy®, należącej do Grupy Azoty. Wydłużenie średniego czasu oglądania oraz wzrost wszystkich wskaźników w zakresie odtwarzania filmu wskazują na większe zainteresowanie odbiorców przekazem reklamowym zawartym w wideo. Świadczy to jednocześnie o wzroście świadomości marki wśród internautów.
„Zdecydowaliśmy się na reklamę AdWords, ponieważ zależało nam na intensywnej promocji marki NOXy® – komentuje Sławomir Staręga – Szef Biura Marketingu Grupa Azoty Puławy – Dobrze stargetowana reklama okazała się dokładnie tym, czego oczekiwaliśmy po współpracy z agencją SEO. Więcej odbiorców identyfikuje naszą markę i rozpoznaje jej produkty, a nasz kanał na YouTube jest częściej odwiedzany, dzięki czemu budujemy mocną społeczność wokół naszego brandu”.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: