Przez ostatnie lata naprawdę wiele zmieniło się w kwestii tworzenia treści na strony internetowe. Nie wystarczy już, aby SEO Copywriter upychał w tekstach słowa kluczowe, tak jak to było na porządku dziennym jeszcze kilka lat temu. Co więcej keyword stuffing jest obecnie działaniem nie tyle niewskazanym, co wręcz szkodliwym jeśli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej.
Niestety wielu właścicieli stron, a także firm zajmujących się pozycjonowaniem w dalszym ciągu tworzy treści przygotowane nie z myślą o użytkownikach, a wyszukiwarkach. Co jest dużym błędem. Już nie raz zwracaliśmy uwagę na to, że wyszukiwarka Google bardziej od słów kluczowych, ceni sobie trafność treści oraz ich przydatność dla użytkowników. Dlatego nikogo nie powinny zdziwić prognozy na 2018 rok, odnośnie tworzenia treści SEO.
Wszystko wskazuje na to, że firmy zajmujące się SEO, poza technicznymi aspektami pozycjonowania, powinny w dalszym ciągu skupiać się na jakości treści wdrażanych na stronach www. To trochę tak jak z kupowaniem gazety – jeśli jakieś czasopismo oferuje nam ciekawe artykuły, które są przydatne i dobrze się je czyta, to istnieje duża szansa, że zdecydujemy się na zakup kolejnego numeru. Nie inaczej jest z przeglądaniem zasobów Internetu. A współcześni użytkownicy mają tę wspólną cechę, że są bardzo wymagający i szybko tracą zainteresowanie. Dlatego pisanie na strony internetowe trzeba traktować jako wyzwanie – nikt z nas nie lubi przecież nijakości.
Po pierwsze – nie porzucaj słów kluczowych
To nie jest tak, że możemy całkowicie zapomnieć o frazach. Algorytmy tworzone przez Google są co prawda coraz bardziej sprytne, natomiast aby strona mogła rankingować, musi mieć jakiś punkt odniesienia. Dlatego pierwszym krokiem powinno być ustalenie słów kluczowych, na które chcemy promować swoją stronę. Dzięki nim roboty wyszukiwarki będą mogły odpowiednio „skatalogować” naszą stronę, określając m.in. jej tematyczność.
Oczywiście nie chodzi tutaj o zgadywanie jakie frazy będą dla nas najbardziej odpowiednie. Wybór należy poprzedzić testami, analizą konkurencji oraz śledzeniem zmian jakie zachodzą w danej branży. Dopiero wtedy mamy możliwość znalezienia słów kluczowych, które będą dla nas najbardziej odpowiednie.
Następnie należy przemyśleć, w których miejscach mają się znaleźć wybrane słowa kluczowe. Z punktu widzenia pozycjonowania należy pamiętać o tym aby umieścić frazy w tytule, wewnętrznych linkach, nagłówkach i oczywiście w samej treści. Umieszczamy je także w meta description, choć oficjalnie nie jest to czynnik rankingowy.
Po drugie – postaw się na miejscu użytkownika wpisującego frazy
Przewidywanie intencji użytkownika jest bardzo ważną kwestią podczas pisania treści na strony internetowe. Na przykład ktoś wpisując do wyszukiwarki frazę „portfel męski” może chcieć znaleźć informacje na temat jego ceny, producentów, koloru, materiału, z którego może być wykonany, a także modeli, które cieszą się największą popularnością wśród panów. Kluczem jest przygotowanie treści, które uwzględniają różne zamiary użytkowników. Dlatego zawsze postaraj się znaleźć problem i dostarcz swojemu czytelnikowi jego rozwiązanie.
Po trzecie – przygotuj sobie plan tekstu
Zastanów się nad tym co dokładnie chcesz zawrzeć w swoim tekście oraz zacznij od tworzenia śródtytułów. Nagłówki są bardzo ważne, gdyż informują czytelnika o tym, co znajdzie w danym akapicie. Dodatkowo dobry nagłówek jest w stanie przyciągnąć uwagę użytkownika i skłonić go do pozostania na stronie. Dlatego twórz zachęcające nagłówki i dopiero później wypełniaj znajdujące się pomiędzy nimi luki. Sam zobaczysz, że takie działanie pozwoli Ci bardziej skupić się na głównej tematyce tekstu, a także sprawi, że stanie się on bardziej przejrzysty i czytelny.
Po czwarte – najpierw tekst, później frazy
Zacznij od stworzenia szkicu swojego tekstu, jego pierwotnej wersji, a dopiero potem nasycaj go frazami kluczowymi oraz związanymi z nimi kolokacjami. Dzięki temu nie zgubisz po drodze swojego stylu, a gotowy tekst będzie wyglądał naturalnie.
Po piąte – pisz tak, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy
Treści, które wzbudzają zainteresowanie mają większą szansę na zaistnienie w sieci. Ponadto dzięki nim możesz pozyskać dla swojej strony dodatkowe linki, które w dalszym ciągu są istotnym aspektem pozycjonowania.
Każda osoba zajmująca się tworzeniem treści na strony internetowe ma swoje sposoby na znalezienie inspiracji, czy też rzeczy, które pozwalają jej skupić się na konkretnym temacie. Oto kilka uniwersalnych rad, o których powinien pamiętać każdy SEO Copywriter:
– nie bój się poprawiać swojego tekstu czy też zaczynać pisać go na nowo – dopiero analiza własnego teksu i praca nad nim pozwala nam uzyskać prosty i przejrzysty materiał;
– pytaj, szukaj i jeszcze raz pytaj – staraj się cały czas pogłębiać swoją wiedzę, gdyż im więcej się uczysz, tym bardziej wartościowe treści zaproponujesz swoim odbiorcom;
– wyznaczaj sobie terminy – wielu osobom lepiej pracuje się pod presją czasu, a jest to też dobry sposób na organizację pracy;
– kto, co, kiedy, gdzie, dlaczego – odpowiedz sobie na te pytania przed rozpoczęciem pracy nad konkretnym tematem;
– pisz tak, aby pobudzać nie tylko wzrok, ale także wszystkie inne zmysły – takie treści angażują użytkowników i skupiają ich uwagę;
– zawsze sprawdzaj pisownię i gramatykę oraz nie rozpowszechniaj fałszywych informacji – błędy wpływają na to, że tracisz swoją wiarygodność.
Źródła: Search Engine Journal; MOZ;
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: