Nazywa się je różnie – zapychaczami, pustymi zwrotami, ogólnikami, wtrąceniami, laniem wody, czy wypełniaczami. Zapewne nie raz spotkałeś się z nimi w opisach produktów, ofertach sprzedażowych czy też na podstronach, przedstawiających zakres działalności prowadzonej przez firmę.
Zwrot, który bardzo często można spotkać na stronach wielu firm. Wieloletnie doświadczenie niewątpliwie jest zaletą każdej firmy posługującej się tym określeniem. Ale bez podania konkretów, nie stanowi dla Klientów żadnej przydatnej informacji. Używając tego zwrotu doprecyzuj co masz na myśli oraz posiłkuj się przykładami – „przez 10 lat działalności naszego biura, pomogliśmy znaleźć stałe zatrudnienie ponad tysiącu osób szukających pracy”.
Zewsząd zalewa nas fala nowoczesności – innowacyjne technologie czy nowoczesne zaplecze techniczne stały się wyznacznikiem tego, że konkretny produkt uznany jest za bezawaryjny, dobrze wykonany lub modny. Jednak bez podania konkretnych zalet bądź parametrów technicznych, „nowoczesność” nie stanowi żadnej informacji dla potencjalnych Klientów.
Słowo, które również powinno być podparte przykładami. Jeśli piszemy o „skutecznej diecie”, to wyjaśnijmy czy jej skuteczność ma polegać na tym, że uda nam się zrzucić zbędne kilogramy, wysmuklić sylwetkę a może nabrać masy mięśniowej lub poprawić sposób odżywiania się.
Używać, ale z głową! Tzn. jeśli piszemy, że komoda została wykonana z wysokiej jakości materiałów, dodajmy że chodzi o lite drewno dębowe, które w porównaniu do płyty pilśniowej, gwarantuje dłuższą żywotność mebla. Z kolei pisząc o ofercie dopasowanej do konkretnych potrzeb, postaraj się je wymienić oraz wytłumacz, dlaczego akurat ta firma jest w stanie je spełnić.
Na koniec reguła, którą powinien mieć na uwadze każdy copywriter tworzący treści na strony internetowe – tekst musi być funkcjonalny. Czyli rzeczowy, przejrzysty, czytelny oraz napisany prostym językiem. Wszystkie słowa, które są zbędne, utrudniają przyswojenie znajdujących się w tekście informacji, a także w żaden sposób nie pomagają w pozycjonowaniu strony.
Dlatego jeśli następnym razem będziesz chciał napisać, że „firma dokłada wszelkich starań, aby dostarczać klientom atrakcyjne produkty, pochodzące od znanych producentów oraz zapewnić najwyższej jakości obsługę, wynikającą z wieloletniego doświadczenia i indywidualnego podejścia do potrzeb”, to postaw się na miejscu odbiorcy takich treści i zastanów się czy są one dla Ciebie w jakimkolwiek stopniu pomocne.
Źródła: Autentyczność przyciąga, A. Piwowarska; Web Writing J. Wrycza-Bekier, własne błędy copywriterskie
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: