Ikona 04:30 min Ikona Sunrise System 28.12.2017

To oczywiste, że zależy nam na tym, aby treści publikowane na naszej stronie firmowej czy blogu spodobały się innym użytkownikom i naszym czytelnikom. A gdy dodatkowo możemy jeszcze liczyć na pozyskanie linków prowadzących do naszej strony, sprawa staje się jeszcze bardziej korzystna – zarówno z punktu widzenia pozycjonowania naszej witryny, jak i jej rosnącej popularności. Jednak co zrobić, aby zbudować sobie zaplecze linków, które są wartościowe i nie wpłyną negatywnie na pozycjonowanie naszej strony? Kluczem jest wartościowy content!

Budowanie zaplecza linków

 

Wcale nie musi oznaczać pozyskiwania linków w sposób „sztuczny”. Takie praktyki nie spotykają się z aprobatą ze strony Google. Co więcej większość stron internetowych, które dobrze się pozycjonują, wcale nie pozyskuje linków prowadzących do swoich witryn w sposób nieuczciwy – czyli polegający np. na ich kupowaniu bądź proszeniu właścicieli innych stron o linkowanie. Ponadto nie podejmują one też aktywnych starań, związanych z budowaniem zaplecza linków. A mimo to cieszą się popularnością wśród użytkowników oraz dobrze się pozycjonują. Jak to robią?

Tworzą wartościowe i wyróżniające się treści!

Jeśli na naszej stronie internetowej znaleźć można świetne i użyteczne treści, użytkownicy chętnie będą je udostępniać i do nich linkować. To naturalny i niewymuszony sposób pozyskiwania odniesień do naszej witryny, który wspiera pozycjonowanie, jest zgodny z wytycznymi Google, a dodatkowo może pozytywnie przełożyć się na ranking strony.

 

 

Dobre treści = linki

 

Zapewne wiesz to z własnego doświadczenia – treści, które wyróżniają się dobrą jakością, wpływają na budowanie zasięgu naszej strony i pomagają w jej pozycjonowaniu. Chętniej do nich powracamy, przesyłamy je znajomym oraz udostępniamy w mediach społecznościowych lub na własnych stronach. Innymi słowy dobre treści umożliwiają nam pozyskanie darmowych linków do strony, a co z a tym idzie – wspierają podejmowane działania pozycjonerskie. Jednak czym charakteryzują się dobre treści oraz w jaki sposób je tworzyć?

Postaw na tzw. ”big content”!
Chodzi o zbiór różnych rodzajów treści – tekstów, ale także zdjęć, filmów, infografik, memów, gifów – które wyróżniają się tym, że są atrakcyjne oraz trudne to odtworzenia. Czyli takie treści, które trudno jest skopiować, gdyż wymagałoby to zbyt wiele pracy. Jeśli treść znajdująca się na naszej stronie odznacza się dużą wartością, ale jest trudna do skopiowania, to prawdopodobnie osoba, która chciałaby ją wykorzystać zdecyduje się na jej podlinkowanie.

 

Treści, na które warto postawić

 

Użytkownicy znacznie chętniej udostępniają treści wizualne, łatwe w odbiorze oraz takie, które dostarczają im przydatnych informacji.

Infografiki

Właściciele stron czy blogów często poszukują punktu odniesienia do własnych artykułów. Publikowanie infografik, które prezentują np. dane statystyczne i są atrakcyjne oraz łatwe w odbiorze dla użytkowników, to możliwość pozyskiwania wartościowych linków.

Wydarzenia

Tworzenie różnego rodzaju wydarzeń czy też akcji tematycznych (np. w mediach społecznościowych), wpływa na pozyskiwanie linków, a także na to, że nasza marka lub firma staje się bardziej rozpoznawalna.

Badania

Opracowywanie wyników różnego rodzaju badań, czy też publikowanie statystyk wymaga naszego sporego zaangażowania i poświęconego czasu. Jednak jeśli przeprowadzone przez nas badanie będzie ciekawym źródeł informacji, użytkownicy czy też właściciele innych stron chętnie będą do niego linkować.

Memy

Stworzenie ciekawego mema, który dobrze obrazuje jakąś sytuację lub jest po prostu zabawny, może nie tylko zainteresować użytkowników, ale także przełożyć się na udostępnianie naszej strony. Dobre memy są często źródłem rozrywki, a także rodzajem tzw. wirusowych treści, które szybko rozprzestrzeniają się po Internecie.

 

Prezentacje i slajdy

 

Możemy się z nimi spotkać już nie tylko na salach konferencyjnych czy wykładowych. Różnego rodzaju slajdy oraz prezentacje są okazją do przedstawienia oferty danej marki, a także do komunikacji z odbiorcami. Poza tym dobrze przygotowana prezentacja jest zrozumiała dla użytkowników, a co za tym idzie – chętnie przez nich udostępniana.

 

Podsumowanie

 

Oczywiście należy pamiętać o tym, że sam content nie zbuduje nam zaplecza linkowego – należy go uzupełnić o działania pozycjonerskie, które w pełnym stopniu zadbają o pozycje naszej witryny w wyszukiwarce. Natomiast content, który się wyróżnia i spotyka się z uznaniem odbiorców, jest naturalnym i popieranym przez Google sposobem na pozyskiwanie linków, prowadzących do naszej stromy internetowej.

Źródła: Search Engine Journal 1, 2, 3; Moz; Mobi Rank

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Przekierowania na przyjazne linki – jeden ze sposobów Ikona 01:35 min 28.05.2020 Stosowanie w witrynie przyjaznych linków jest dobrym pomysłem nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania. Co jednak zrobić, jeśli dopiero wdrażamy przyjazne adresy URL, a do zmiany są setki, a nawet tysiące URLi? W przypadku bazy danych proces przekierowywania na nowe adresy można uprościć i zautomatyzować, oszczędzając w ten sposób mnóstwo czasu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik Ikona 5:55 min 01.03.2023 Zakupy Google, czyli Google Shopping funkcjonują w Polsce od 10 lat, a mimo to świadomość na temat tej usługi wśród właścicieli firm jest wciąż niewielka. Czym właściwie są Zakupy Google i dlaczego warto z nich korzystać w ramach reklamowania sklepu w wyszukiwarce? Tego dowiesz się z mojego artykułu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kary ręczne za podlinkowane widgety Ikona 01:30 min 12.09.2016 Chcąc uprzyjemnić użytkownikom pobyt na naszej stronie, często korzystamy z różnych interaktywnych dodatków, np. z widgetów, które pokazują między innymi wykresy lub licznik odwiedzin. Choć są przydatne, mogą stanowić zagrożenie dla pozycjonowania naszej strony ze względu na linki, które są do nich dodawane, a za które Google może nałożyć karę ręczną. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700