Co wspólnego ma ze sobą copywriter i psycholog? Pewnie dla większości z Was jest to absurdalne porównanie i stwierdzicie, że nie mają oni ze sobą nic wspólnego. Bo co ma tworzenie treści do ludzkiej psychiki? Otóż, ma znacznie więcej niż się Wam wydaje… Dobry copywriter musi bowiem umieć postawić się w roli odbiorcy, wniknąć w jego psychikę, potrzeby i odczucia. Bez tego nie powstanie tekst, który przemówi do czytelnika.
Coraz więcej firm stawia na pozycjonowanie i coraz modniejszy content marketing, dla których copywriting ma ogromne znaczenie, ponieważ między innymi pomaga zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększyć ruch na stronie. Użytkownicy zazwyczaj klikają w linki, które wyświetlają się na pierwszych dwóch stronach wyników wyszukiwania – szukanie na dalszych stronach traktują jako stratę czasu. Ale o tym już pisaliśmy – jeśli jeszcze nie czytaliście naszego artykułu o anatomii wyników wyszukiwania, zapraszamy na artykuł: O storytellingu.
Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest sporym sukcesem, ale celem każdej firmy jest wymierny zysk. Może być nim dokonanie transakcji w sklepie internetowym, zarezerwowanie pobytu w hotelu czy też skorzystanie z innych oferowanych usług. Aby to osiągnąć, musimy wpłynąć na potencjalnego klienta – zatrzymać go na dłużej na naszej stronie, zainteresować go, sprawić, by poczuł „potrzebuję tego, chcę to mieć”. I tutaj właśnie pojawia się miejsce na psychologiczne sztuczki w treści.
Techniki psychologiczne są najczęściej używane w materiałach reklamowych (copywriting sprzedażowy), ale nie tylko. Spokojnie można je „przemycić” również w opisach firm, usług, produktów czy też we wpisach na blogu. Żeby osiągnąć zamierzony cel, warto skorzystać z pomocy profesjonalnego copywritera, który posiada umiejętność subtelnego wykorzystania technik perswazyjnych.
Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak umiejętnie stosować triki psychologiczne w copywritingu:
Psychika ludzka od dawna fascynuje. Dzięki wieloletnim badaniom udało nam się poznać i zrozumieć wiele mechanizmów, które wpływają na nasze odczucia oraz zachowania. Pozwoliło to na wypracowanie różnego rodzaju technik perswazyjnych i sztuczek psychologicznych, które pomogą wywołać określone emocje, potrzeby oraz skłonić do podjęcia konkretnych działań. Dlatego dobry copywriter wie, że najpierw należy poznać grupę docelową swoich tekstów, a potem… Potem pozostaje już tylko jedna dewiza: „Myśl jak klient!”.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: