Wchodzisz rano do pracy, siadasz za biurkiem, włączasz komputer, a tam… masa zaległych tekstów. Zaspany idziesz przygotować kawę, a w głowie dźwięczy jedno słowo: DEADLINE.
Wracasz na miejsce, mijając po drodze plakat z napisem „Content is king!”.
Myślisz sobie: „Czy zdążę stworzyć świetne teksty w tak krótkim czasie?”
Chyba każdy SEO copywriter podczas swojej pracy miał chwile zawahania, czy uda mu się szybko stworzyć teksty, które będą wyróżniać się wysoką jakością i atrakcyjną formą. Dodatkowo muszą być zgodne z zasadami pozycjonowania. W pierwszej chwili niezwykle trudno połączyć te cechy, ale cytując klasyka: TRENING CZYNI MISTRZA!
Jeśli więc chcesz pisać szybciej, zapoznaj się z radami ekspertów i wprowadź je do swojego planu dnia.
Jak pisać szybko i fachowo?
1. Rób przerwy podczas pisania
Pisząc kilka godzin bez odpoczynku w pewnym momencie zdasz sobie sprawę, że Twoja wydajność spadła do minimum i właściwie to nawet nie wiesz, o czym piszesz. Krótkie przerwy podczas pisania pomagają nabrać nowych sił i jasności umysłu. Optymalną zależnością w pracy jest 25 minut pisania i pięciominutowy odpoczynek.
2. Jeśli jest to możliwe, co jakiś czas zmieniaj tematy
W pracy copywritera różnorodność dziedzin jest niewątpliwym atutem. Pozwala nie tylko poszerzyć swoje horyzonty i wiedzę, ale także uniknąć monotonii. Świadomość kolejnych kilku godzin pisania na jeden temat już na samym początku zniechęca. Lepiej rozplanować swoją pracę w taki sposób, aby na liście zadań przeplatały się różne branże.
3. Organizuj sobie czas pracy
Jeśli zaczniesz dzień pracy od stworzenia konkretnego planu, będziesz wiedział, ile czasu poświęcić na konkretne zadanie. Zwiększy to koncentrację na danym tekście i pozwoli szybciej wykonywać kolejne zamówienia na pozycjonowanie. Jednocześnie unikniesz przedłużania realizacji jednego zlecenia, co mogłoby spowodować falę zaległych tekstów pod koniec dnia.
4. Podziel sobie pracę na fragmenty
Znaną metodą motywacji podczas nauki z podręcznika jest umieszczanie w pewnych odstępach tekstu żelków czy cukierków. Taka zasada przydaje się też w pracy SEO copywritera. Podział długiego tekstu na mniejsze części czy sekcje jest świetną metodą, która przyspiesza realizację kolejnych zamówień. Chyba każdy zgodzi się, że perspektywa napisania trzech tekstów po 1000 znaków brzmi dużo lepiej, niż jeden na 3000…
5. Wypracuj własne rytuały
Mówi się, że stworzenie własnych rytuałów zwiększa motywację i chęć do działania. Są one również świetnym sposobem na poprawę nastroju. W takim przypadku stwierdzenie „wszystko… ale najpierw kawa” nabiera nowego znaczenia.
6. Spiesz się powoli…
Nie próbuj na siłę pisać szybko. W takich wypadkach Twoje teksty szybko stracą na wartości, a przecież to wysoka jakość treści jest w naszej pracy najważniejsza. A możesz być pewny, że stosując się do naszych rad, z biegiem czasu zaczniesz pisać sprawniej, a Twoje teksty dalej będą rzeczowe i ciekawe.
Powyższe porady są tylko propozycją metod na polepszenie wydajności pisania. Możesz też
zlecić pozycjonowanie i pisanie contentu specjalistom. Z pewnością każdy doświadczony copywriter mógłby podać długą listę metod na szybkie tworzenie ciekawych treści. Warto więc skorzystać z wszelkich dostępnych sugestii zarówno starszych kolegów po fachu, jak i naukowców. Nigdy nie wiemy bowiem, jaka technika pracy pomoże ją usprawnić.