Ikona 05:15 min Ikona Sunrise System 09.05.2017

Jeżeli uważasz, że nikt nie czyta strony „O nas”, grubo się mylisz. Badania wykazały, że do tej zakładki sięga nawet 52% odbiorców. To chyba wystarczająco duży powód na to, by poświęcić jej trochę czasu. A dodatkowo – taka strona pomaga w pozycjonowaniu!

 

Na samym początku warto zwrócić uwagę na to, że nieumiejętne przedstawienie swojego przedsiębiorstwa może przynieść wiele szkód wizerunkowych. Dlatego podczas tworzenia strony internetowej warto dopasować ton swoich tekstów do charakterystyki potencjalnego Klienta. W tym celu warto w głowie stworzyć sobie personę, czyli osobę, do której kierujemy nasze treści. Inny ton wypowiedzi znajdujemy bowiem na stronie sklepu internetowego z folkową odzieżą, a inny na witrynie, należącej do luksusowego biura zarządzania majątkiem.

 

Budowa zakładki  „O nas”

 

Tradycyjnie taka strona zawiera podstawowe informacje o firmie lub osobie, która prowadzi swoją działalność. Zazwyczaj w tekście uwzględnia się historię marki oraz jej najważniejsze cele. Jednak suche fakty raczej nie zdołają nikogo przekonać do Twojej firmy. Jeżeli chcesz skonstruować stronę „O nas” w taki sposób, by była ciekawa i czytelna, a przy okazji wspierała działania związane z pozycjonowaniem, oto kilka wskazówek.

 

1. Nie mów tylko o sobie

 

Rzadko zdarza się, by Klient na stronie „O nas” rzeczywiście szukał informacji o historii firmy. Raczej znalazł się tam, by utwierdzić się w przekonaniu, czy na pewno chce skorzystać z usług danego przedsiębiorstwa i czy ono na pewno jest najlepsze. Właśnie dlatego tak ważne jest stworzenie persony i dopilnowanie, by tekst na stronie nie był tylko opisem firmy, ale również zachęcał Klientów do współpracy.

 

Osoby, które zaglądają na stronę „O nas” to najpewniej nowi lub potencjalni Klienci, dlatego warto swoją uwagę skupić na nich. Należy wyobrazić sobie, jak taka typowa osoba może wyglądać, jaki jest jej wiek, wykształcenie, jakie ma upodobania. A następnie stworzyć tekst, który odpowie na jej potrzeby.

 

2. Opowiedz o misji firmy

 

W tym miejscu należy skupić się na przedstawieniu wartości, którymi kieruje się firma, ponieważ Klienci nie tylko spoglądają na listę produktów czy oferowanych usług, ale również chcą wspierać przedsiębiorstwa, które mają podobne przekonania.

 

Postaw się na miejscu Twojego Klienta i pomyśl, czego może poszukiwać, a następnie postaraj się, by w opisie Twojej firmy udowodnić, że to właśnie ona najlepiej odpowiada na potrzeby użytkownika. Przy okazji wzbudź jego emocje – to sprawi, że na pewno zostaniesz zapamiętany. Udowodnij, że jesteś w stanie pomóc Klientowi. Jeśli będziesz wystarczająco wiarygodny, na pewno chętnie skorzysta z Twoich usług.

 

3. Stwórz chwytliwy nagłówek

 

W dzisiejszych czasach ludzie tylko skanują treść, zanim tak naprawdę zaczną ją czytać. Jeżeli nagłówek ich nie przyciągnie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że na tekst poniżej nawet nie spojrzą. Właśnie dlatego tak ważne jest stworzenie chwytliwego nagłówka, który stanie się impulsem do dalszej eksploracji strony. Warto w tym miejscu uwidocznić już jedną z zalet firmy, która udowodni, że proponowana na stronie oferta odpowie na oczekiwania odbiorcy.

 

4. Bądź oryginalny

 

Większość stron „O nas” wygląda tak samo. Tak samo nieciekawie. Postaraj się, by Twoja witryna wyróżniła się na tle innych. Unikaj sloganów, które są wykorzystywane przez wszystkie firmy, ponieważ są na tyle uniwersalne, że pasują do każdej branży. Zamiast tego skup się na tym, co potrafisz najlepiej i przedstaw to w ciekawy sposób – możesz m.in. wykorzystać grafiki czy stworzyć oryginalny układ strony.

 

Pomyśl również o zamieszczeniu swoich zdjęć lub fotografii pracowników. Tego typu działania podwyższają wiarygodność przedsiębiorstwa. Z drugiej strony miej świadomość, że możesz stracić wiarygodność w oczach Klientów (i Google – co zaszkodzi pozycjonowaniu), jeżeli użyjesz zdjęć przypadkowych osób, zwłaszcza tych udostępnianych na portalach z grafikami, takimi jak np. iStock.

 

5. Zadbaj o odpowiedni styl

 

Pamiętaj, by styl swoich wypowiedzi dopasować do charakterystyki Klienta. Warto mieć zawsze na uwadze, że teksty pisane zrozumiałym, nieco luźniejszym językiem zazwyczaj są chętniej czytane przez odbiorców. Właśnie dlatego tak istotne jest postaranie się, by tekst na stronie „O nas” nie był zbyt sztywny. Pomoże w tym zastosowanie prostego języka, pozbawionego zbyt specjalistycznych wyrażeń, który będzie przystępny dla każdego. Klienci lubią, gdy firmy są bardziej „ludzkie” – wtedy uznają je za godne zaufania.

 

6. Wykorzystaj storytelling

 

Ciekawa opowieść to to, czego potrzebujesz. Historia firmy przedstawiona z pomysłem będzie znacznie skuteczniejsza w odbiorze niż suche fakty. Ta zasada okazuje się szczególnie ważna w przypadku tworzenia strony „O nas”. Garść przydatnych informacji o sile storytellingu w marketingu i pozycjonowaniu znajdziesz w innym poście na naszym blogu.

 

Podsumowując

 

Wbrew pozorom oraz nazwie, strona „O nas” nie dotyczy tylko firmy. Podczas jej tworzenia oprócz przedstawiania faktów o przedsiębiorstwie, warto wziąć pod uwagę charakterystykę potencjalnych Klientów oraz ich potrzeby. Następnie można przystąpić do tworzenia treści, która przekona ich, że Twoja firma ma wszystko to, czego potrzebują. Nie warto przy tym skupiać się tylko na suchych faktach, które z pewnością nie przyciągną uwagi. Zamiast tego polecamy wykorzystać storytelling oraz skupić się na dobrym nagłówku. Jeżeli skorzystasz z tych rad, Twoje działania mają szansę pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie witryny.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Magiczne sztuczki w SEO – czy istnieją i działają? Ikona 04:10 min 01.09.2017 Taka już chyba nasza ludzka natura, że lubimy drogi na skróty. I nie chodzi tutaj tylko o ścieżkę do sklepu, ale również o działania z zakresu SEO. Wciąż wiele osób wierzy, że istnieją magiczne sztuczki, które w krótkim czasie i bez wielkiego wysiłku pozwolą wypromować daną witrynę na jedne z najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzisiaj opowiemy o tym, dlaczego takie zbytnie upraszczanie SEO nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wyszukiwanie semantyczne – zapytaj Google! Ikona 05:10 min 18.09.2017 Jeśli wydaje Ci się, że Google o Tobie nie myśli jesteś w błędzie! Gigant z Mountain View myśli o każdym Internaucie i właśnie dlatego wprowadza szereg algorytmów, które mają poprawić wyniki wyszukiwania na wielu płaszczyznach. Od pewnego czasu buduje też solidne podstawy pod wyszukiwanie semantyczne. Myślisz, że to Cię nie dotyczy? Przekonaj się jak bardzo zależy to od Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Atrybut hreflang a promocja za granicą Ikona 02:00 min 13.03.2017 Prawidłowa implementacja atrybutu hreflang ma duże znaczenie dla międzynarodowej strategii SEO. Wskazuje bowiem robotom wyszukiwarek, którą wersję językową strony należy wyświetlić użytkownikowi jako prawidłową, w zależności od tego, w jakim kraju się znajduje. Jednak często podczas wdrażania zmian pojawiają się błędy. Przeprowadzone niedawno badania naświetlają ogromną skalę tego problemu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700