Kierujemy się zasadą, że nie ma branż trudnych, są tylko wymagające… pomysłu, czasu i uwagi. W pozycjonowanie zaangażowaliśmy kreatywny zespół, który reagował na każdą zmianę w branży. W jaki sposób wspieraliśmy marketing sezonowy dla hurtowni rowerowej Aljot długofalowym pozycjonowaniem? Jak osiągnęliśmy tak dobre rezultaty?
ALJOT – hurtownia części rowerowych
Aljot działa na rynku krajowym od 1992 roku. Początkowo mała firma rodzinna – szybko stała się jedną z najlepiej zaopatrzonych hurtowni części rowerowych w Polsce. Sukcesywna rozbudowa asortymentu zaowocowała statusem przedstawiciela takich marek jak: BION, KENDA, RAVX, TOUR DE FRANCE czy TRIGON. Oprócz części wymiennych Aljot oferuje profesjonalne ogumienie, akcesoria oraz rowery z dowozem pod wskazany adres. Oferta hurtowni obejmuje zarówno produkty kultowe, które już zyskały grono zaufanych Klientów, jak też nowości w branży.
Jakie były oczekiwania?
Współpraca między firmą Aljot a Sunrise System trwa od 2012 roku i opiera się na dopasowanej usłudze pozycjonowania. Nasze działania miały wpłynąć na większą sprzedaż – szczególnie w sezonie, przy jednoczesnym pozostawieniu aktualnego charakteru strony internetowej. Serwis nie jest bowiem klasycznym sklepem online. Klient wykorzystuje go wizerunkowo oraz informacyjnie. Pozycjonowanie miało posłużyć również promocji marki Pro-X, która zapewnia najlepsze oświetlenie rowerowe dla wymagających Klientów oraz dostarcza profesjonalne akcesoria.
Jakie kroki podjęliśmy?
Pozycjonowanie rozpoczęliśmy od optymalizacji. Serwis stał się dzięki temu przystępniejszy dla potencjalnych odbiorców, jak też „przyjazny” dla algorytmów wyszukiwarki Google. Takie działanie wraz z fachowymi tekstami przyniosły efekty w postaci wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Ponadto, z uwagi na zmieniające się wymagania rynku, w trakcie długiego okresu współpracy zastosowaliśmy niemal całkowitą wymianę fraz kluczowych. Dopasowaliśmy nowe frazy do bieżących potrzeb i wymagań Klienta.
Od trzech miesięcy współpracujemy z firmą Aljot w ramach SEO Cloud. Te działania to nowość na polskim rynku usług pozycjonowania. Zrezygnowaliśmy z promowania witryny www.aljot.pl na krótką listę wyrażeń kluczowych i postawiliśmy na promocję całego serwisu przy wykorzystaniu szerszej listy fraz i potencjału tzw. długiego ogona. Jednocześnie wspieraliśmy Klienta w przebudowie strony – w kwestiach technicznych i merytorycznych
Wzrost zainteresowania w sezonie
Serwis firmy Aljot – z uwagi na specyfikę prezentowanych produktów – charakteryzują duże wahania zainteresowania między sezonem i okresem poza nim.
Na przykładzie ostatniego roku widać wyraźnie wysoki wzrost ruchu na stronie od kwietnia do czerwca. Podczas gdy między lutym 2016 a marcem 2016 roku różnica w liczbie wyświetleń wynosiła nieco ponad 100, to między marcem 2016 a kwietniem 2016 (początek sezonu rowerowego) była to różnica aż 3126 wyświetleń!
Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń na przestrzeni ostatnich 14 miesięcy współpracy. Na wykresie uwzględnione zostały także dane z ostatnich 3 miesięcy współpracy w ramach SEO Clouda. Źródło: Dane z Google Analytics
Podobnie wyglądała kwestia liczby kliknięć. Między lutym 2016 a marcem 2016 wzrost liczby kliknięć wyniósł 15%, natomiast między marcem 2016 a kwietniem 2016 – aż 81%.
Wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć na przestrzeni ostatnich 14 miesięcy współpracy. Na wykresie uwzględnione zostały także dane z ostatnich 3 miesięcy współppacy w ramach SEO Clouda. Źródło: Dane z Google Analytics
Większe zainteresowanie poza sezonem
Klient był zadowolony z owocnego sezonu w minionym roku. Jednak naszym zadaniem było zapewnienie większego zainteresowania ofertą Klienta także poza sezonem. Dzięki wdrożeniu od stycznia 2017 działań w ramach nowego sposobu pozycjonowania poprzez usługę SEO Cloud osiągnęliśmy bardzo obiecujące efekty. W marcu 2017 liczba kliknięć wzrosła o 19% w stosunku do marca 2016 roku.
Obecnie – na miesiąc przed rozpoczęciem sezonu rowerowego w 2017 roku – liczba kliknięć utrzymuje się na poziomie, który w 2016 roku serwis miał w szczycie sezonu. Jest to wynik wprowadzenia nowego podejścia do pozycjonowania dla serwisu. Dzięki temu w ciągu zaledwie trzech miesięcy witryna wyświetla się na 44 nowe wyrażenia kluczowe, a wskaźnik CTR wzrósł z 6,39% (w styczniu 2017) do 9,59% (w marcu 2017).
Wykres przedstawia liczbę kliknięć i wyświetleń na przestrzeni ostatnich 14 miesięcy współpracy z wyróżnieniem momentu wdrożenia nowej usługi SEO Cloud. Źródło: Źródło: Dane z Google Analytics
Gotowi na nowy sezon
Sezonowy charakter oferty oraz specyfika strony internetowej były dla nas dużym wyzwaniem w pozycjonowaniu serwisu www.aljot.pl. Dzięki optymalizacji oraz wprowadzeniu odpowiednich treści ruch na stronie wyraźnie wzrósł. Jednak prawdziwą rewolucją było przejście z tradycyjnego pozycjonowania z krótką listą fraz na SEO Clouda. Wyraźny wzrost zainteresowania ofertą potwierdza właściciel, Jacek Bartkowski:
„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Sunrise System. Firma wychodzi zawsze naprzeciw naszym oczekiwaniom – czy to oferując wymianę fraz kluczowych, czy proponując zupełnie nowy sposób działania. Wzrost odwiedzin naszej witryny przekłada się na większą liczbę zapytań od Klientów. Z niecierpliwością czekamy na nadchodzący sezon”.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: