Wyszukiwarka Google już od wielu lat pomaga internautom z całego świata znaleźć odpowiedź na każde pytanie. Zarówno te banalne, np. „W którym roku była Bitwa pod Grunwaldem?”, jak i te nawet najbardziej nietypowe, których po prostu nie wypada powiedzieć na głos. Niektóre z tych pytań bardzo często się powtarzają, co udowadnia infografika stworzona przez Digitaloft.
„Czy pingwiny mają kolana?”, „Czy mężczyźni mogą zajść w ciążę?” oraz „Kiedy umrę?” to tylko kilka z wielu nieoczekiwanych pytań, na które odpowiedzi tak interesują użytkowników każdego miesiąca.
Google postanowiło pójść o krok dalej i ułatwić tym najbardziej ciekawskim internautom poszerzenie swojej wiedzy w zakresie danego tematu. Do tej pory wpisując w wyszukiwarce zapytanie, Google starało się znaleźć odpowiedź, umieszczając ją nad wynikami wyszukiwania.
Od 2015 roku Google testowało dodatkową funkcję „O co jeszcze pytają internauci”, która zgodnie z wpisem Satyajeeta Salgara na Twitterze, na początku lutego zyskała nowe oblicze – wyniki ładują się dynamicznie. Póki co jest ona dostępna w tej postaci tylko dla użytkowników mieszkających w Stanach Zjednoczonych, a efekty można zauważyć pod odpowiedzią nad wyszukiwanym zapytanie.
Satyajeet Salgar wrzucił GIF, na którym pokazał na przykładzie „Czy nietoperze są ślepe?”, jakie powiązane pytania interesowały innych internautów w obrębie tego tematu:
• Czy nietoperze mogą ugryźć?
• Czy światło przyciąga nietoperze?
• Czy nietoperz może zabić człowieka?
Oznacza to, że gdy już dowiesz się kiedy była ta Bitwa pod Grunwaldem, Google pokaże również listę pytań dotyczących samej walki. W tym, które państwa uczestniczyły w bitwie, ile osób zginęło po każdej stronie, czy też nazwiska wszystkich dowódców.
Ta funkcja posiada dodatkową zaletę. Po wybraniu interesującego nas powiązanego pytania, internauta nie zostaje przeniesiony do następnej strony. Google od razu rozwija odpowiedź, pochodzącą ze sprawdzonego źródła. Pozwala to zgromadzić całkiem pokaźne kompendium wiedzy dotyczące interesującego nas tematu.
Skoro dzięki Google już wiadomo o co pytają inni internauci, warto przetestować nowo nabytą wiedzę w rzeczywistym teście. Google Feud to prosta gra bazująca na danych API Google. Polega na wybraniu jednej z czterech kategorii i uzupełnieniu zdań.
Jednak szukając właściwej odpowiedzi nie należy kierować się własnymi upodobaniami, ale zamiast tego spróbować wczuć się w setki tysięcy internautów, którzy już wcześniej zadali to pytanie. Przykładowo dla poszczególnych kategorii mogą pojawić się takie zapytania, jak:
• kultura – „Nie wińcie mnie, że głosowałem na….”,
• ludzie – „Jak narysować…”,
• nazwiska – „Eric…”,
• pytania – „Czy mogę zjeść mój…”.
Właściwa odpowiedź musi należeć do top 10 najczęściej wyszukiwanych zapytań. Możesz pomylić się tylko 3 razy. Powodzenia!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: