Ikona 02:30 min Ikona Sunrise System 31.01.2017

Pozycjonowanie ewoluuje. Nieustannie, od samego początku swojego istnienia. Kierunek tej ewolucji jest jasny i oparty o bardzo proste założenie: użytkownik jest najważniejszy!

Google o tym wie, specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem o tym wiedzą, marketingowcy o tym wiedzą… czy oby na pewno Ty, jako reklamodawca, też o tym wiesz?

 

Google zmienia: wygląd SERP

 

Wyszukiwarka nieustannie wprowadza zmiany w „layoucie”, mające na celu zwiększenie komfortu i użyteczności dla użytkowników – również tych korzystających z urządzeń mobilnych. Obecnie w wynikach wyszukiwania możemy powszechnie spotkać takie dodatkowe elementy, jak:

Polecane fragmenty – fragmenty stron internetowych najlepiej odpowiadające na wprowadzone zapytanie

Panel wiedzy – wyświetlający się nie tylko dla firm, ale również innych zapytań

Lokalny 3-pak – 3 najlepsze wyniki pochodzące z Map Google

wyniki „na żywo”

• Grafiki – kilka przykładowych grafik, które mogą być przydatne dla użytkownika

• Filmy wideo – filmy, które mogą zawierać odpowiedź na zapytanie

• Tweety i wiele więcej!

 

W rezultacie wyniki wyszukiwania to już od dawna nie tylko „10 niebieskich linków”. To zestaw gotowych odpowiedzi na potrzeby i pytania użytkownika.

 

Google zmienia: wygląd SERP

 

Kolejne aktualizacje, odświeżenia i wprowadzanie nowych algorytmów ma jeden cel: wyświetlenie najlepszych, najbardziej wartościowych wyników użytkownikowi – wyników, które najlepiej odpowiadają na wpisane przez niego zapytanie:

Panda – coraz skuteczniej eliminująca strony ze słabym jakościowo (a więc nieprzydatnym dla użytkowników) contentem z czołowych miejsc

Pingwin – świetnie radzący sobie m.in. ze stronami, do których prowadzą nienaturalne, spamerskie linki

Koliber – pozwalający wyszukiwarce ocenić m.in. tematyczność i kontekst, znaczenie całego tekstu a nie tylko jego pojedynczych słów, a w rezultacie jeszcze lepiej zadecydować, jak dobrze strona odpowiada na zapytanie użytkownika

Gołąb – porządkujący wyniki lokalne na Mapach Google w oparciu m.in. o czynniki z organicznych wyników wyszukiwania

 

Algorytmy zmieniają się również wraz z postępem technologicznym. Ciekawym przykładem jest np. wyszukiwanie głosowe i tzw. „conversational search”. W związku ze zmianą sposobu wyszukiwania (w tym wypadku głosem), algorytmy również muszą zmienić sposób odpowiedzi na oczekiwania odbiorców.

 

Google zmienia: wyniki lokalne… i personalizuje!

 

A propos wyników lokalnych, tych na Mapach Google. Coraz częściej i coraz chętniej wyszukujemy za pomocą naszych smartfonów. Coraz częściej też robimy to w biegu, np. szukając najbliższej restauracji KFC lub McDonald’s.

 

Google świetnie zdaje sobie sprawę z tego trendu, coraz większą wagę przykładając choćby do wizytówek na Mapach Google. Jednocześnie wyniki są coraz mocniej spersonalizowane, oparte o obecną lokalizację użytkownika oraz historię wyszukiwań.

 

Rezultat? Jeszcze lepsze, precyzyjniejsze i lepiej dopasowane wyniki do naszych potrzeb. To powoduje, że pozycjonowanie lokalne również nabiera znacznie większego znaczenia w promowaniu firm w Internecie.

 

Co z tego wszystkiego wynika?

 

O zmianach, jakie Google wprowadził w ciągu kilku ostatnich miesięcy można by napisać znacznie więcej i znacznie precyzyjniej. Natomiast niepodważalny jest fakt, że w 2017 roku to użytkownik jest kluczowy. Zrozumienie jego potrzeb i dostosowanie do nich swojego contentu, prawidłowa optymalizacja witryny pod kątem technicznym jak i poprawa User Experience to podstawy marketingu online, w tym również (a może przede wszystkim) pozycjonowania.

 

Spójrzmy więc na optymalizację i promocję witryny szerzej: odrzucając ograniczenia pozycjonowania opartego o przestarzałe schematy i krótką listę fraz kluczowych. Skupmy się na budowie widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania, na Mapach Google, odpowiadajmy na rzeczywiste potrzeby odbiorców. Twórzmy jeszcze lepsze, jeszcze ciekawsze treści i zajmijmy pozycję lidera, wyprzedzając naszą konkurencję o dwie i więcej długości listy fraz kluczowych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 03.03.2017 Już w 2015 roku internauci ze Stanów Zjednoczonych mogli korzystać z nowej funkcji w Google: "O co jeszcze pytają internauci?". Po wpisaniu zapytania, nie tylko otrzymujemy odpowiedź, ale i listę powiązanych pytań, ukazanych w postaci przejrzystej listy. Co więcej, po wybraniu interesujących nas kwestii, Google od razu rozwija gotową odpowiedź, w pełni zaspokajając ciekawość każdego internauty. Od lutego 2017 następuje to poprzez dynamiczne ładowanie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 27.04.2017 Fałszywe, nieprawdziwe informacje w Google (np. w autouzupełnianiu) były w ostatnim czasie małą plagą. W Stanach Zjednoczonych, wg niektórych obserwatorów, mogły nawet zmienić wynik ostatnich wyborów prezydenckich. Wyszukiwarka nie pozostała jednak bierna i przygotowała swoją odpowiedź: projekt o kryptonimie "Sowa", który ma zwalczać "fake newsy" w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:20 min 09.01.2017 Wykorzystywanie filmów z Youtube w polecanym fragmencie nie jest niczym nowym. Jednak od niedawna, zamiast transkrypcji z wideo, wyszukiwarka Google korzysta z przygotowanego przez twórcę opisu. Dlatego warto zadbać, aby jego treść była przejrzysta, wartościowa oraz zawierała hasła, które mogą wyszukać użytkownicy Google, czy też YouTube. Może to przyczynić się do zwiększenia jego widoczności w sieci. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700