Twitter to aktualnie jeden z najważniejszych portali społecznościowych. Umożliwia on szybką komunikację i komentowanie najważniejszych wydarzeń. Jest to również miejsce w sieci, w którym wokół najróżniejszych osób, instytucji czy firm skupiają się grupy użytkowników zainteresowanych daną tematyką. Okazuje się jednak, że coraz częściej 140 znaków możliwego komentarza to za mało dla stałych użytkowników tego portalu. Dlatego też od kilku lat na świecie, a ostatnimi czasy również w Polsce coraz większą popularność zdobywają spotkania nazywane tweetupami.
Z założenia jest to nieformalne spotkanie osób, które dotychczas znały się wyłącznie z Twittera. Określenie to pochodzi oczywiście od nazwy portalu – Twitter – oraz od angielskiego wyrażenia meet up. Często są to spotkania ludzi, których nie łączy nic prócz zamiłowania do „ćwierkania”, przychodzą na nie zarówno ci, którzy już od lat komentują najnowsze wydarzenia na Twitterze, jak i osoby, które założyły konto stosunkowo niedawno. Ma być to przede wszystkim sposób na zawarcie nowych znajomości i okazja do rozmowy przy użyciu ilości znaków większej niż 140.
W Polsce został zorganizowany już w 2013 roku i okazał się dużym sukcesem. Również w wielu innych miastach na terenie kraju tworzone są tego typu eventy. Okazuje się jednak, że takie nieformalne spotkania mogą być również doskonałym narzędziem marketingu. Rozwiązanie to zaczęli doceniać politycy, a nawet Episkopat, który w kwietniu zorganizował tweetup z kardynałem Dziwiszem. Taki zlot może być również ciekawym sposobem na promocję działań instytucji czy firmy. Jego zorganizowanie również nie jest skomplikowane – wystarczy kierować się kilkoma podstawowymi zasadami.
Przede wszystkim warto jest określić cel takiego spotkania. Spytaj samego siebie, po co w ogóle je organizujesz, czy chcesz podzielić się informacjami z danej dziedziny czy też po prostu zbliżyć się do użytkowników Twittera. Tutaj warto zaznaczyć, że dany tweetup wcale nie musi dotyczyć konkretnie działalności twojego przedsiębiorstwa – czasami warto jest zorganizować spotkanie związane z tematem, jaki klientów po prostu zainteresuje (nawet jeżeli będą to najlepsze sposoby na smaczne dania z grilla 🙂 ). Poza tym nie ograniczaj się tylko do Twittera. Wypromuj tweetup na Facebooku, poprzez newsletter czy inne media – im więcej informacji o spotkaniu, tym lepiej!
Organizując takie spotkanie, warto być przygotowanym na większą ilość osób, niż zapraszamy. Dodatkowo, należy również zadbać o to, aby pojawiło się na nim kilku specjalistów z danej dziedziny, z którymi goście na pewno chętnie porozmawiają. Warto również upewnić się u chociażby połowy zaproszonych, że zjawią się na spotkaniu.
Przede wszystkim jednak warto pamiętać o tym, że organizator również musi pojawić się na spotkaniu! Paradoksalnie, właśnie o tym często się zapomina. Powinien ponadto być aktywnym uczestnikiem tweetupu – choćby poprzez krótkie wstępne przemówienie.
Wielu osobom tweetup może wydawać się niepotrzebną stratą czasu. Nic bardziej mylnego! Jest to przede wszystkim świetny sposób na budowanie więzi z daną firmą czy osobą. Stanowi ono również dodatkowe narzędzie do marketingu online – nie tylko poprzez Twittera, ale również inne portale społecznościowe. Przede wszystkim jednak jest to idealny sposób na to, żeby po prostu się wzajemnie się poznać i przekonać, że za każdym wpisem stoi żywa osoba.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: