Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 07.04.2016

O eye-trackingu, a przede wszystkim o wnioskach, jakie nasuwają się po przeprowadzeniu tego typu badań już trochę pisaliśmy. Okazuje się jednak, że w związku ze zmianami wprowadzonymi przez Google w wyświetlaniu wyników wyszukiwania (również na urządzenia mobilne), przekształcił się również sposób, w jaki nasz wzrok je przeszukuje.

 

Google Golden Triangle – dlaczego już nie działa?

 

Około dziesięć lat temu przeprowadzono badania na podstawie których określono, jaki obszar w wynikach wyszukiwania ma największą oglądalność. Określono go mianem Złotego Trójkąta Google (ang. Google Golden Triangle). Wywnioskowano na jego podstawie, że najważniejsza jest lewa górna część pola wyszukiwarki – czyli tak naprawdę trzy pierwsze wyniki wyszukiwania. To właśnie na nich miał się skupiać się wzrok człowieka.

 

Dziesięć lat temu tego typu myślenie miało jak najbardziej sens. Jednakże w ciągu ostatnich paru lat sporo zmieniło się w samym sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania. Obok zwykłych, organicznych wyników wyszukiwania, pojawiły się reklamy sponsorowane, wyniki dla Map Google czy choćby Knowledge Graph. To wprowadziło spore zmiany w sposobie oglądania wyników zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

 

To w jaki sposób teraz widzimy wyniki?

 

W 2014 roku przeprowadzono badania, na podstawie których okazało się, że Trójkąt Google stracił na znaczeniu. Udowodniono, że, szczególnie na urządzeniach mobilnych, wyniki w SERP oglądamy w sposób wertykalny, czyli z góry na dół. W efekcie coraz częstszego używania smartfonów oraz tabletów, ekran, choć pozornie, ale w pewnym sensie wydłużył się – a to spowodowało, że więcej wyników wyszukiwania jest oglądanych przez użytkowników. Według badań, pozycje od drugiej do czwartej mają już więcej kliknięć niż jeszcze parę lat temu.

 

Co zrobić, by oko klienta dojrzało nas w wynikach?

 

Przede wszystkim – działać na wielu płaszczyznach! Inwestuj zarówno w SEO, jak i reklamy sponsorowane. To właśnie reklamy AdWords często są najbardziej widoczne. Stwórz stronę Google+ swojej firmy i zadbaj o to, aby umieścić ją w Mapach Google (szczególnie jeśli działasz na rynku lokalnym). Staraj się również o pozytywne opinie użytkowników. A przede wszystkim – dostosuj swoją stronę do urządzeń mobilnych – w ten sposób będziesz miał szansę na wyższą pozycję również w mobilnych SERP.

 

Podsumowując

 

Badania eye-trackingowe udowodniły, że sposób, w jaki odczytujemy wyniki wyszukiwania cały czas się zmienia. Dzieje się to wraz ze zmianami w wynikach wyszukiwania Google oraz ewolucją stylu, w jaki przeglądamy strony (używanie tabletów oraz smartfonów).

 

To wszystko wymusza na firmach jeszcze szerzej zakrojone działania z zakresu marketingu online, a więc wykorzystanie efektu synergii pozycjonowania, AdWords, Map Google i innych elementów pojawiających się w SERP. Tylko w ten sposób można skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców.

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 19.04.2016 Lokowanie produktu jest dzisiaj niezwykle popularnym narzędziem marketingowym, którym promuje się wszystko – począwszy od przypraw, przez telefony i samochody, a skończywszy na olejach silnikowych. Każdy z nas, podczas oglądania filmu czy serialu, wielokrotnie zwrócił uwagę na wyeksponowaną nazwę znanego producenta czy nachalne reklamowanie produktu przez jednego z bohaterów. I pewnie na twarzy każdego z nas choć raz pojawił się w takiej sytuacji delikatny grymas, który był wyrazem niezadowolenia albo zażenowania. Bo product placement to narzędzie doskonałe, ale tylko w dobrych rękach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 20.04.2016 Po pracy umówiłam się z mężem na obiad na mieście. Jak zwykle upewniam się, że mówimy o tej samej restauracji. Godzina, miejsce i kilka ciepłych słów, a na końcu wiadomości, a jakżeby inaczej buźka ułożona w całusa. Po prostu nie mogłam się oprzeć. Nie zastępuję naturalnego języka obrazkowym pismem, ale przetykanie zdań emotikonami weszło mi w krew. Właściwie czemu? Czy słowa to za dużo, a może za mało, by  coś pokazać? Czy za pomocą niewielkich twarzyczek, ikonek gwiazd, chmur lub czegokolwiek innego łatwiej nam przekazać obecnie komunikat? Jak to jest z językiem emoji? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 06.04.2016 Przez wysokie ceny okularów takich jak chociażby gogle Oculus Rift czy hełm HTC Vive technologia VR (ang. virtual reality) nie zwojowała jeszcze światowych rynków. Wirtualna rzeczywistość kusi jednak wielu z nas. Kto nie chciałby przecież samemu doświadczyć symulacji komputerowych przenoszących w światy, które wielu osobom wciąż kojarzą się raczej z science fiction? Jak być na bieżąco z nowinkami technologicznymi bez uszczerbku dla portfela? Google mówi: Zrób to sam! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700