Jeśli prowadzisz bloga, na którym demonstrujesz różne produkty – w tym te podarowane przez sponsorów, koniecznie zapoznaj się z panującymi w tym obszarze zasadami. Wbrew pozorom, Google zwraca uwagę na kilka kluczowych kwestii i jeśli nie będziemy postępować zgodnie z regułami, nasza strona może spotkać się z bolesnymi konsekwencjami wynikającymi z nieodpowiedniego postępowania.
Przeciętny użytkownik odwiedzający różne strony internetowe z wpisami sponsorowanymi może spotkać się wyjątkowo często. Współpraca z blogerami, których strony mają wielu aktywnych i zaangażowanych czytelników jest doskonałym medium, pozwalającym dotrzeć sklepom, producentom i dystrybutorom do potencjalnego klienta. Dodatkowym atutem jest tutaj fakt, że obiekt przedstawiony przez pewien autorytet zdecydowanie zyskuje w oczach czytelników.
Bez względu na to, czy mówimy o wpisach dotyczących nowej pomadki do ust, czajnika elektrycznego lub elektronarzędzi, jeśli dany produkt otrzymaliśmy za darmo i celem napisanego artykułu będzie, przede wszystkim, podkreślenie jego atutów (czyli zareklamowanie w ramach wdzięczności za otrzymany prezent) – koniecznie pamiętajmy o:
• stosowaniu linków z tagami nofollow (neutralnymi z punktu widzenia pozycjonowania),
• poinformowaniu czytelników, że jest to artykuł sponsorowany, • stworzeniu unikalnego, przyciągającego uwagę contentu.
W pierwszym przypadku, jeśli zamieścimy linki bez tagu nofollow do strony internetowej sponsora, witryny w mediach społecznościowych, strony internetowego dystrybutora, do aplikacji mobilnej sklepu, a nawet do strony z recenzjami produktu – naruszymy stworzony przez Google regulamin określający metody wymiany linków. Trzeba pamiętać, że linki tego typu nie są organiczne, ponieważ gdyby nie podarowany produkt, nigdy nie pojawiłyby się w naszym artykule.
Google zwraca również uwagę na to, czy zamieściliśmy jasną informację o tym, że opisywany produkt otrzymaliśmy za darmo. Może ona pojawić się w dowolnym miejscu, jednak poleca się zawarcie jej na początku wpisu. Taka informacja jest przede wszystkim przejawem naszej uczciwości i profesjonalnego podejścia do czytelników.
Tworząc zaś unikalną i rzetelną treść, zachęcającą czytelników do regularnego odwiedzania naszego bloga i nierzadko traktowania go jako skarbnicy wiedzy, tworzymy własną markę i zyskujemy miano specjalisty. To zaś może przełożyć się na duży sukces i dostarczyć zarówno korzyści, jak i satysfakcji z prowadzenia bloga.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: