Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 17.03.2016

Jeśli prowadzisz bloga, na którym demonstrujesz różne produkty – w tym te podarowane przez sponsorów, koniecznie zapoznaj się z panującymi w tym obszarze zasadami. Wbrew pozorom, Google zwraca uwagę na kilka kluczowych kwestii i jeśli nie będziemy postępować zgodnie z regułami, nasza strona może spotkać się z bolesnymi konsekwencjami wynikającymi z nieodpowiedniego postępowania.

 

Etyka i skuteczność wpisów sponsorowanych na blogach

 

Przeciętny użytkownik odwiedzający różne strony internetowe z wpisami sponsorowanymi może spotkać się wyjątkowo często. Współpraca z blogerami, których strony mają wielu aktywnych i zaangażowanych czytelników jest doskonałym medium, pozwalającym dotrzeć sklepom, producentom i dystrybutorom do potencjalnego klienta. Dodatkowym atutem jest tutaj fakt, że obiekt przedstawiony przez pewien autorytet zdecydowanie zyskuje w oczach czytelników.

 

Bez względu na to, czy mówimy o wpisach dotyczących nowej pomadki do ust, czajnika elektrycznego lub elektronarzędzi, jeśli dany produkt otrzymaliśmy za darmo i celem napisanego artykułu będzie, przede wszystkim, podkreślenie jego atutów (czyli zareklamowanie w ramach wdzięczności za otrzymany prezent) – koniecznie pamiętajmy o:

•    stosowaniu linków z tagami nofollow (neutralnymi z punktu widzenia pozycjonowania),

•    poinformowaniu czytelników, że jest to artykuł sponsorowany, •    stworzeniu unikalnego, przyciągającego uwagę contentu.

 

Wpisy sponsorowane: Jak zachować transparentność i pozycjonować profesjonalnie

 

W pierwszym przypadku, jeśli zamieścimy linki bez tagu nofollow do strony internetowej sponsora, witryny w mediach społecznościowych, strony internetowego dystrybutora, do aplikacji mobilnej sklepu, a nawet do strony z recenzjami produktu – naruszymy stworzony przez Google regulamin określający metody wymiany linków. Trzeba pamiętać, że linki tego typu nie są organiczne, ponieważ gdyby nie podarowany produkt, nigdy nie pojawiłyby się w naszym artykule.

 

Google zwraca również uwagę na to, czy zamieściliśmy jasną informację o tym, że opisywany produkt otrzymaliśmy za darmo. Może ona pojawić się w dowolnym miejscu, jednak poleca się zawarcie jej na początku wpisu. Taka informacja jest przede wszystkim przejawem naszej uczciwości i profesjonalnego podejścia do czytelników.

 

Tworząc zaś unikalną i rzetelną treść, zachęcającą czytelników do regularnego odwiedzania naszego bloga i nierzadko traktowania go jako skarbnicy wiedzy, tworzymy własną markę i zyskujemy miano specjalisty. To zaś może przełożyć się na duży sukces i dostarczyć zarówno korzyści, jak i satysfakcji z prowadzenia bloga.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Spam na Mapach Google Ikona 02:00 min 13.06.2016 Mapy Google są obecnie na szeroką skalę wykorzystywane przez przedsiębiorców – świetnie sprawdzają się jako narzędzie ułatwiające dotarcie firmom do potencjalnych Klientów. Przez ostatnie lata bardzo się rozwinęły, a ilość zweryfikowanych wizytówek jest olbrzymia. Ta swoista dżungla rozrosła się na tyle, że niejednokrotnie Google nie wyłapuje działań niezgodnych z wytycznymi, co jest bardzo chętnie wykorzystywane przez spamerów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kary ręczne za podlinkowane widgety Ikona 01:30 min 12.09.2016 Chcąc uprzyjemnić użytkownikom pobyt na naszej stronie, często korzystamy z różnych interaktywnych dodatków, np. z widgetów, które pokazują między innymi wykresy lub licznik odwiedzin. Choć są przydatne, mogą stanowić zagrożenie dla pozycjonowania naszej strony ze względu na linki, które są do nich dodawane, a za które Google może nałożyć karę ręczną. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wpis firmy w Mapach Google: FAQ Ikona 02:00 min 25.03.2015 Kto stworzył wpis mojej firmy w Mapach Google? Jak połączyć stronę Google+ z wpisem w Mapach Google? Jak usunąć wpis mojej firmy? Czy mogę ukryć dokładny adres firmy? Pomimo wysiłków Google, zmierzających do uproszczenia sposobu tworzenia i optymalizacji wpisu swojej firmy, wciąż pojawia się mnóstwo pytań związanych z tym procesem. Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące tworzenia i zarządzania wpisem firmy w Mapach Google oraz Google Moja Firma. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700