Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 00:45 min Ikona Sunrise System 25.02.2016

Right content + Right person + Right time = Context Marketing

Detronizacja króla?

 

Zasadniczo content, jak i context marketing odnoszą się do pracy w takim kierunku, który uczyni stronę internetową wartościową, edukacyjną i atrakcyjną z punktu widzenia odbiorcy. Tym, co zasadniczo różni te dwie strategie jest zastosowanie w context marketingu indywidualnego podejścia w obszarze komunikacji. Jego zadanie jest bardziej skonkretyzowane, gdyż koncentruje się na dostarczeniu:

właściwej treści – właściwemu odbiorcy – we właściwym czasie.

Nie oznacza to detronizacji content marketingu. Jego celem jest bowiem realizowanie długofalowej strategii, która ma na celu budowanie zaufania. W moim przekonaniu context marketing stanowi wsparcie dla content marketingu, gdyż pozwala zwiększyć jego atrakcyjność w przypadku pojedynczych, indywidualnych odbiorców.

 

Jak wykorzystać kontekst?

 

Jak najlepiej! Context marketing wymaga poznania odbiorcy i zrozumienia jego potrzeb, a nawet przyzwyczajeń. Znajomość grupy docelowej oraz jej aktualnych potrzeb daje okazję do zwiększenia trafności przekazu.

Dla osiągnięcia takiego poziomu konieczne jest:

 – solidne opracowanie persony – a więc zbudowanie obrazu odbiorców na podstawie jak najbardziej szczegółowych informacji o zainteresowaniach, pasjach, potrzebach, zachowaniach.

 – analizowanie postępowania odbiorców na różnych portalach społecznościowych, forach, czy na firmowej stronie internetowej lub w sklepie internetowym.

To pozwoli sprawdzić np. w którym momencie zostaje podjęta inicjatywa zakupowa bądź czemu został przerwany proces zakupów.

Jednym z pierwszych i fundamentalnych działań, jakie można podjąć jest dopasowanie rodzaju treści (długość, słownictwo, itp.) do kanału transmisji. W context marketingu stosuje się często e-mailowe powiadomienia o pozostawionych w koszyku artykułach bądź wiadomości o dostępnych podobnych produktach w ofercie, opinie i rekomendacje innych Klientów o artykułach kupionych lub oglądanych przez Klientów, informacje o aktualnej nowej ofercie producentów wyrobów, których przedmioty Klienci już wcześniej kupili.

 

Czy context daje większe korzyści niż content?

 

Context i content marketing powinny iść ze sobą w parze. Poprzez skupianie się na znaczeniu oraz kontekście, poprzez przekazanie treści na każdym etapie procesu marketingowego, angażowanie uwagi i jej pielęgnowanie można dostarczyć odpowiednie treści. Daje to możliwość osiągnięcia celów biznesowych i zainteresowania potencjalnych Klientów ofertą.

W przeciwieństwie do reklamy kontekstowej, z którą często jest mylony, context marketing w odmienny sposób dopasowuje treść. Dany tekst jest dopasowany do użytkownika, zaś w przypadku reklamy kontekstowej przekaz dostosowany zostaje do kontekstu i treści na stronie internetowej. Dzięki takiemu podejściu context marketing lepiej trafia do odbiorców, którzy coraz częściej i z premedytacją ignorują reklamy. Spersonalizowany przekaz lepiej oddziałuje na indywidualnych użytkowników.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 26.02.2016 W obecnych czasach reklama ma być tylko bodźcem, który zachęci zainteresowanego do jeszcze głębszej eksploatacji danego zagadnienia i do szukania innych materiałów, które umożliwią poszerzenie wiedzy na temat danego produktu, usługi czy zjawiska. Właśnie ze względu na to każdy marketingowiec w swoich działaniach powinien zadbać o wartościowy i ciekawy content, ponieważ to właśnie on jest kluczem do rozbudzenia realnego zainteresowania. Warto zatem sięgnąć po sprawdzone narzędzia, które pozwolą odnieść sukces na polu reklamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 29.03.2016 Nic się nie dzieje. Nuda. Zastój. Hop hop! Czy jest tam kto? Czy ktoś w ogóle tu zagląda? Strona bez ruchu – to może prowadzić do frustracji. Tym bardziej, jeśli głęboko wierzysz, że już wszystkie asy z rękawa zostały wyjęte, a skutek twoich działań jest opłakany. A teraz szczerze! Czy zrobiliście wszystko? Wykorzystaliście content marketing do zwiększenia konwersji? Sprawdźcie proste rozwiązania o dużej sile oddziaływania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:50 min 16.02.2016 Jeszcze kilka lat temu autorki blogów o modzie nazywane były pogardliwie szafiarkami. Dziś te internetowe dzienniki działają prężnie jako rozbudowane serwisy o tematyce dobrego stylu, a na cześć samych autorek ukuto nawet profesjonalny termin: blogerka modowa. Jessika Mercedes, Julia Kuczyńska (znana bliżej jako Maffashion), Tamara Gonzalez Perea (Macademian Girl) czy Magda Samborska – między innymi te nazwiska poznaliśmy dzięki ich blogom. Co trzeba zrobić, aby pasję przekuć w dochodowy biznes? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700