Ikona 01:40 min Ikona Sunrise System 15.10.2015

Upload snapa zwiększa sprzedaż?

Dotarcie do młodego odbiorcy standardowymi środkami reklamy nie jest łatwe. Nastolatki nie oglądają telewizji, a ich starsi zapracowani koledzy również coraz rzadziej oglądają spoty na srebrnym ekranie. W momencie gdy smartfony zaczęły być produktem „must have”, musiało się zmienić podejście do marketingu. Dlatego przedstawiciele mediów społecznościowych poszukują rozwiązań, które przykują uwagę młodzieży.

 

Chwilowe treści

 

Ciekawe rozwiązania zaproponował Snapchat, aplikacja używana na systemach Android i iOS. Jej użytkownikami są głównie osoby między 16, a 34 rokiem życia (ponad 80%). Treści przez nie wrzucane, standardowo widoczne są na telefonach znajomych od 1 do 10 sekund. Potem na trwale znikają z urządzeń (chyba, że zostanie użyta funkcja „zrzutu”, do której zresztą zachęcają marki korzystające ze Snapchata). Wszystkie publikowane zdjęcia mają za zadanie zaskoczyć, rozśmieszyć, przybliżyć codzienne życie tym, którzy śledzą profil. Taka sama zasada dotyczy zatem firm, które chciałyby zachęcić użytkowników do korzystania z ich usług lub produktów.

 

Narzędzie dla firm

 

Tak jak w przypadku Instagrama, reklamodawcy mają obowiązek tworzyć oryginalne kampanie promocyjne. Marki, które realizują swoje projekty na Snapchacie, publikując tzw. snapy, to między innymi Taco Bell, McDonald’s, Mountain Dew i Samsung. Aby zaistnieć wśród użytkowników aplikacji, robią ciekawe kadry, korzystają z nowych trendów (choćby tzw. selfie, czyli autoportrety), próbują zaangażować odbiorcę. Od kilku miesięcy mogą to robić również za pomocą narzędzia 3V (w angielskim: vertical video views), czyli publikowania krótkich filmików. Według twórcy pomysłu, nastolatki poświęcają na oglądanie reklam niewiele czasu i tylko tych krótkich, mających oryginalną treść i pojawiających się w… Internecie. Dodatkowym walorem narzędzia 3V, jest wyświetlanie nagranych filmików w pozycji pionowej co oznacza, że aby zapoznać się z treścią, użytkownik nie musi ciągle obracać smartfona.

 

 

Snapchat to zatem kolejna aplikacja, z której ogromnego potencjału mogą korzystać marketingowcy. Pytanie, na które tylko czas odpowie, to czy jego twórcy są w stanie na trwałe zachować wysoką jakość reklam jakie będą wstawiać firmy.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co nowego u Snapchata? Ikona 02:00 min 02.02.2016 To nic dziwnego, że portale społecznościowe oraz aplikacje pozwalające nam korzystać z bogactwa social mediów stale się zmieniają. Niekiedy zmiany te polegają na drobnych modyfikacjach szaty graficznej, layoutu, innym razem – całkowitej modyfikacji dotychczasowych funkcji oraz dodaniu nowych, np. zwiększających interakcję pomiędzy użytkownikami. Niekiedy jednak mamy do czynienia z sytuacją, w której z pozoru drobna transformacja aplikacji całkowicie zmienia jej zakres oddziaływania – znacząco rozszerza grupę docelowych użytkowników. Tak też stało się ze Snapchatem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Instagram w Polsce i na świecie Ikona 03:10 min 24.02.2016 W naszej ekshibicjonistycznej kulturze, gdzie każde bardziej lub mniej istotne wydarzenie musi zostać udokumentowane w myśl zasady „pics or it didn’t happen”, taki produkt nie mógł się nie sprzedać. Instagram istnieje od 2010 roku, a obecnie korzysta z niego miesięcznie ok. 400 milionów użytkowników na całym świecie. W Polsce jest ich ponad 2 miliony. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na początku było #zdjęcie, a później #reklama Ikona 03:50 min 18.09.2015 Znane marki mogą od niedawna korzystać z nowej opcji sprzedawania produktów na Instagramie. Do tej pory „lajkowanie” umieszczanych przez nie zdjęć nie miało przełożenia na wskaźniki sprzedaży. Dzięki narzędziom Like-2-Buy oraz LikeAndBuy.It marki takie jak Nike, Sephora czy Nordstom cieszą się wymiernymi rezultatami z foto-reklamy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700