Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 09.07.2015

Kampania na urządzenia mobilne jest aktywna na koncie – i co teraz?

 

1. Ustawienie stawki w licytacji na urządzenia mobilne

 

To element często pomijany, a bardzo ważny w kontekście przyszłych wyświetleń reklam i kliknięć. Na urządzenia mobilnych u góry strony widoczne są dwie reklamy, konkurencja zatem jest poważna. Google nie wyświetla reklam z prawej strony wyników wyszukiwania. Musimy zatem dostosowaniem stawki na urządzenia mobilne wylicytować jedno z dwóch pierwszych miejsc w wyszukiwarce lub/i liczyć na pozycje u dołu strony – poniżej wyników Google.

Stawki na urządzenia mobilne ustawia się na poziomie kampanii – dla wszystkich wyrażeń kluczowych.

 

2. Stworzenie reklam na urządzenia mobilne

 

W każdej z grup reklam warto dodać wersję mobilną reklam. Co prawda bez dodania tego typu reklam – nasze standardowe reklamy również będą widoczne na smartfonach, jednak linki sponsorowane w wersji „mobilne” mogą mieć nieco inną postać w wynikach Google. Przede wszystkim możemy eksponować numer telefonów w reklamie (reklamy typu: „tylko połączenia”).

Warto również w tego typu reklamach wyeksponować call2action zachęcający do wykonania połączenia bezpośrednio z firmą. Zwroty: „zadzwoń teraz”, „czekam na Twój telefon”, „połącz się z konsultantem”, „Nie zadzwonisz? „Inni dzwonią – a Ty?” – skutecznie zachęcają do szybkiego kontaktu z reklamodawcą.

 

3. Dodanie numeru telefonu do reklam – trzy metody.

 

a) rozszerzenia reklam

Pierwszy sposób dołączenia numeru telefonu do reklam opiera się na dodaniu rozszerzeń numerów telefonu, które w wersji mobilnej reklamy są eksponowane pod postacią przycisku „zadzwoń”. Po kliknięciu „zadzwoń” zostaniemy połączeni z numerem telefonu, który został dodany w rozszerzeniu reklam. Warto również zwrócić uwagę na możliwość określenia, w których godzinach wyświetlany jest numer w postaci rozszerzenia i przycisku „zadzwoń”. Jeśli życzymy sobie telefonu jedynie w godzinach pracy biura, to ustawiamy godziny wyświetleń np. na czas między 8.00 a 16.00 od poniedziałku do piątku. Jeśli po godzinach pracy również odbieramy telefon, ale np. już służbowy (mobilny), to również możemy ustawić, że po 16.00 można się do nas dodzwonić.

b) numer telefonu w treści reklam AdWords kierowanych na wyszukiwarkę

W reklamach na komputery nie ma możliwości dodawania numerów telefonów w treści linku sponsorowanego. W przypadku reklam mobilnych: „tylko połączenie” umieszczenie numeru telefonu jest  wręcz wskazane i konieczne do zatwierdzenia reklam. Numer telefonu widoczny jest w nagłówku reklamy i po kliknięciu w reklamę łączymy się z firmą czy infolinią.

O dodaniu reklam kierowanych na urządzenia mobilne musi pamiętać właściwie każdy reklamodawca. Użytkownicy coraz częściej – po wyświetleniu reklamy – nie wchodzą na stronę docelową, ale od razu dzwonią na wskazany numer. Liczy się szybkość kontaktu i łatwość zdobycia poszukiwanej informacji.

 

c) reklama mobilna w sieci reklamowej (GDN).

 

Również do reklam mobilnych kierowanych na sieć reklamową możemy dodawać numeru telefonu poprzez rozszerzenia dla kampanii. Internauta widzący reklamę na stronie partnerskiej Google – może połączyć się bezpośrednio z firmą.

 

4. Kampania mobilna zbudowana – co dalej?

 

 O śledzeniu skuteczności kampanii mobilnej napiszę następnym razem.

O czym jeszcze:

– darmowym numerze 0 800 udostępnionym przez Google dla wszystkich reklamodawców – sposobach śledzeniu połączeń z reklam mobilnych – metodach optymalizacji kampanii kierowanych na urządzenia mobilne

 

Na koniec jeszcze ważna informacja na temat skuteczności reklam mobilnych:

 

Już 70% internautów szukających na smartfonach skorzystało z z przycisku dzwonienia umieszczonego w reklamie (dane statystyczne pochodzące z Google).

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pięć sposobów na nieudaną kampanię AdWords Ikona 02:00 min 04.08.2015 Przeprowadzenie nieskutecznych działań w AdWords jest stosunkowo proste. Czytając ten wpis dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować konto i zoptymalizować swoją kampanię tak, by nie przyniosła ona dobrych rezultatów. Sposobów na to, by AdWords ze skutecznego narzędzia do pozyskiwania klientów stał się niszczarką do pieniędzy przeznaczonych na reklamę jest oczywiście znacznie więcej, nż udało nam się zebrać w jednym poście ;-) Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dynamiczne rozszerzenia reklam AdWords Ikona 02:00 min 07.10.2015 Rozszerzenia reklam nie są niczym nowym. To jeden ze sposobów zwiększenia ich widoczności oraz przekazania internautom wielu dodatkowych informacji na temat firmy czy usług. Teraz oprócz standardowych rozszerzeń - linków do podstron, objaśnień, adresowych i połączeń - dostępne są rozszerzenia dynamiczne. Są one automatycznie generowane przez system i odpowiadają kategoriom treści w promowanej witrynie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

GSP – czyli personalizowana reklama na Twojej skrzynce mailowej Ikona 01:00 min 03.03.2015 Podstawą skuteczności każdej kampanii jest precyzyjny dobór grupy docelowej. Im lepiej poznamy naszych potencjalnych klientów – ich płeć, wiek, preferencje, zainteresowania – tym łatwiej będzie nam osiągnąć zamierzone cele marketingowe. Google wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom opracowało zupełnie nowy system reklamowy. Kampanie GSP kierowane są na konta pocztowe Gmail. Stanowią one zupełnie nową formę promocji i są szansą na dotarcie do sprecyzowanego grona odbiorców w oparciu o kilka metod kierowania, w tym między innymi słowa kluczowe, wiek, płeć, czy zainteresowania.  Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700