Ikona 01:25 min Ikona Sunrise System 16.03.2015

Zmiana polityki Google dotycząca wyszukiwania na urządzeniach mobilnych

21 kwietnia 2015 roku, jak podało Google, nastąpi zmiana w algorytmie ustalającym wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce, która będzie dotyczyć mobilnych wersji serwisów internetowych.

Jeśli można wprost wierzyć słowom Google, to strony, które nie posiadają mobilnych wersji swoich serwisów, stracą swoje dotychczasowe pozycje na rzecz stron, które takie wersje posiadają. Zmiana odbija się szerokim echem w środowisku pozycjonowania i wzbudza wiele domysłów i obaw.

 

Przybliżona skala zmian

 

Analizując sytuację na szybko, można mniej więcej określić skalę zmian, jakie mogą nastąpić 21 kwietnia.

Udział urządzeń mobilnych w ruchu w Polsce za obecny kwartał wynosi ok.13,54%, a ruch z PC 86,46% (źródło: Gemius). Co za tym idzie, jeśli strona nie posiada wersji mobilnej,  szacunkowo może stracić około 13 procent ruchu generowanego z urządzeń mobilnych. Sytuacja ta jest oczywiście zależna od branży, w jakiej działa dana firma i te wartości mogą być większe bądź mniejsze.

Aby sprawdzić, czy nasza strona w chwili obecnej jest dostosowana do urządzeń mobilnych, możemy skorzystać z bezpłatnego narzędzia, które Google udostępnia na stronie Google .

Za jego pomocą dowiemy się, jak nasza witryna wygląda na urządzeniach przenośnych oraz czy spełnia wymagania Google, dzięki którym po 21 kwietnia nie spadnie w wynikach wyszukiwania.

Właściciele witryn powinni uwzględniać w swoich działaniach marketingowych w Internecie, obejmujących również pozycjonowanie, również użytkowników mobilnych, gdyż jest to rynek, który z roku na rok rośnie coraz szybciej.

Warto poświęcić kilka minut na przeanalizowanie swojej strony internetowej pod kątem poprawności wyświetlania na urządzeniach mobilnych i w sytuacji, gdy nasza witryna nie spełnia wymagań Google – dostosować ją we własnym zakresie, lub też korzystając z pomocy odpowiednich firm świadczących takie usługi.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:20 min 09.02.2016 Bez paniki! Zespół ekspertów Sunrise System czuwa i wyjaśnia co to tak właściwie oznacza – zarówno dla specjalistów z branży SEO w Polsce i na całym świecie, właścicieli stron internetowych, jak i zwykłych użytkowników największej wyszukiwarki internetowej na świecie. Czy coś się zmienia w pozycjonowaniu? Czy to rewolucja? A może zupełnie nie ma się czym przejmować? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:40 min 08.07.2016 Google od dłuższego już czasu bawi się pomysłem stworzenia osobnego indeksu mobilnego. Zapewne obecnie nie jest to jeden z priorytetów firmy, choć tak naprawdę niczego nie można wykluczyć. Jeśli jednak taki indeks powstanie, jakich zmian możemy się spodziewać? I czy w ogóle stworzenie indeksu mobilnego, zupełnie odrębnego od zwykłego indeksu stron Google, ma sens? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:05 min 07.07.2014 Kolejna iteracja algorytmu Panda wymusza na firmach, prowadzących działalność e-commerce co rusz nowe zmiany. Odpowiednie dostosowanie serwisów przez właścicieli może pozytywnie wpłynąć na ich pozycjonowanie organiczne, a co za tym idzie zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Unikalne treści, a także właściwa zawartość podnosi jakość naszej strony. Co należy zrobić, by górować w rankingu wyszukiwania? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700