Podstawą skuteczności każdej kampanii jest precyzyjny dobór grupy docelowej. Im lepiej poznamy naszych potencjalnych klientów – ich płeć, wiek, preferencje, zainteresowania – tym łatwiej będzie nam osiągnąć zamierzone cele marketingowe. Google wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom opracowało zupełnie nowy system reklamowy, umożliwiający emisję reklam graficznych w skrzynkach pocztowych Gmail.com. Szacunkowy zasięg GSP (Gmail Sponsored Promotion) to ok. 4 900 000. Potencjał jest zatem ogromny, ale co ze skutecznością? Czy w świetle tak powszechnego e-mail marketingu, jest szansa na zainteresowanie reklamą odbiorców? Otóż, tak. A wszystko dzięki bardzo precyzyjnym metodom kierowania, uwzględniającym m.in.:
– lokalizację i język, – wiek i płeć użytkownika, – typ urządzenia, – zainteresowania, – tematy, – słowa kluczowe.
Reklamy GSP są bardzo dobrze eksponowane, co znacznie zwiększa szanse na kliknięcia. Można je znaleźć zaraz nad odebranymi wiadomościami. Baner rozwija się po kliknięciu „zajawki”, natomiast kliknięcie w sam baner powoduje przeniesienie użytkownika bezpośrednio na stronę reklamodawcy.
W tym systemie wykorzystany jest model rozliczeń CPC, znany dobrze z klasycznych reklam Google AdWords. Jego dodatkową zaletą jest fakt, że sam baner można utworzyć za pomocą Galerii Reklam, a jego format będzie automatycznie dostosowany do wielkości rozmiaru ekranu, na którym wyświetla się reklama.
GSP to ciekawa alternatywa dla reklamodawców, którym zależy na precyzyjnej, spersonalizowanej reklamie, atrakcyjnie prezentującej się na każdym urządzeniu. W połączeniu z ciekawym przekazem, trafiającym wprost w nasze gusta – sukces marketingowy niemalże murowany.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: