Sprawdźmy, jak wygląda to w praktyce na następującym przykładzie – chcesz wiedzieć na bieżąco co dzieje się u Twoich konkurentów – u firmy Krzak Sp. z o.o. z Poznania.
Aby na bieżąco poznawać poczynania poznańskiego Krzaka wystarczy:
1. wejść na stronę usługi Google Alerts (https://www.google.pl/alerts),
2. zalogować się na swoje konto Google lub korzystając z menu w prawym górnym rogu dodać nowe konto mailowe,
3. w głównym polu wyszukiwania dodać interesujące nas hasło lub hasła (należy tutaj pamiętać o wybieraniu fraz szczegółowych aby były one związane rzeczywiście z firmą Krzak, a nie z np. tematem ogrodnictwa).
Po wpisaniu wybranej frazy Google wskaże Ci ostatnio znalezione materiały powiązane z Twoim hasłem.
Wyszukuj kolejne frazy do momentu aż rezultat będzie zadowalający. Sugestia – próbuj haseł typu: krzak, krzak Poznań, „Krzak sp. z o.o.” itp.
Zanim zatwierdzisz Alert warto także doprecyzować formę i źródła dostarczanych Ci powiadomień. W tym celu rozwiń menu Pokaż opcje i wybrać tam najodpowiedniejsze opcje.
Kiedy wszystko zostało już właściwie ustawione, kliknij na niebieski przycisk Utwórz Alert.
W ramach potwierdzenia, fraza znajdzie się na Twojej liście alertów. Utworzony w ten sposób Alert można potem dowolnie zmieniać zarówno pod kątem wybranej frazy jak i ustawień powiadamiania. Od tej pory Google będzie wysyłać do Ciebie specjalną wiadomość za każdym razem kiedy znajdzie coś ciekawego (zgodnie z wybranym wcześniej harmonogramem przesyłania wiadomości).
Źródło: Google
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: