Media społecznościowe powoli przestają kojarzyć się nam już tylko z Facebookiem. Twitter, Google +, Instagram, LinkedIn – to tylko niektóre portale zyskujące popularność wśród kolejnych pokoleń użytkowników Internetu. Specjaliści od marketingu w sieci coraz częściej zastanawiają się nad tym, ile jeszcze potrwa dominacja Facebooka. Pojawiają się opinie, że portal Marka Zuckerberga wkrótce czeka upadek.
Właściciele serwisu zdają się nie przejmować negatywnymi głosami. Nieustannie pracują nad wdrażaniem nowych rozwiązań, które mają pokazać, że Facebook radzi sobie świetnie i jest niewyczerpalną kopalnią pomysłów. W ostatnich dniach zaprezentowane zostały dwie kolejne funkcje będące potwierdzeniem tej tezy.
Tylko dla VIP-ów
Aktorzy, muzycy, sportowcy, politycy, dziennikarze – to właśnie z myślą o nich utworzona została aplikacja Facebook Mentions. Dzięki niej celebryci (i tylko oni) mogą sprawdzić, kto o nich mówi i nawiązać rozmowę ze swoimi fanami a także dzielić się z nimi postami, zdjęciami czy filmikami za pośrednictwem telefonów komórkowych. Ciekawym pomysłem jest możliwość przeprowadzania Q&As, czyli cykli pytań i odpowiedzi. Aplikacja dostępna jest wyłącznie dla użytkowników systemu IOS i wymaga weryfikacji konta. Jej głównym celem jest pomoc w zbudowaniu pozytywnego wizerunku, co z pewnością przyniesie jej wielu zwolenników.
Zakupy z Facebookiem
Nowy przycisk „Kup” to rozwiązanie umożliwiające dokonywanie zakupów bez konieczności opuszczania strony Facebooka. Jak na razie aplikacja ma być bezpłatna dla małych i średnich przedsiębiorców ze Stanów Zjednoczonych, którzy skorzystają z niej w ramach testu. Co ważne, portal chce zagwarantować użytkownikom pełną prywatność i zapowiada, że nie będzie udostępniał ich danych.
Powyższe udogodnienia to z pewnością nie jedyne argumenty przemawiające za tym, aby korzystać z Facebooka. Mashable przygotował zestaw powodów, dla których nie zrezygnujemy z obecności na tym portalu. Jego zdaniem serwis Marka Zuckerberga to przede wszystkim miejsce, dzięki któremu możemy pozostać w kontakcie ze swoimi znajomymi, dzielić się z nimi naszymi przeżyciami oraz obserwować ich aktywność. Pozwala nam być na bieżąco z różnymi wydarzeniami, obserwować, jacy ludzie się na nich znajdą oraz organizować własne imprezy. To także sposób na pokazanie swojej wyjątkowości – oryginalnego poczucia humoru czy przynależności do ciekawej społeczności. I przede wszystkim – jeżeli nie mamy konta na Facebooku, jesteśmy po prostu postrzegani jako osoby… dziwne, nie wzbudzające zaufania. Pełne zestawienie przygotowane przez Mashable znajdziecie tutaj.
Źródła: Facebook, Mobile Trends, Mashable.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: