Rok 2013 był dla niezwykle udany dla rozwoju Internetu w Rosji. Nie jest to oczywiście zaskoczenie, gdyż w ostatnich kilkunastu latach obserwowaliśmy stałą tendencję wzrostową. W tym czasie nie tylko rosła liczba osób korzystających z Internetu, ale również mocno zmieniał się sposób jego wykorzystania.
Co prawda 9% wzrost liczby internautów w ostatnim roku nie powala na kolana (jest to też najgorszy wynik w ostatnich 10 latach), ale kiedy spojrzymy na wartości bezwzględne okazuje się, że w Rosji przybyło aż 5 milionów nowych internautów!
Wraz z rosnącą liczbą internautów, wzrosła również liczba osób korzystających z Sieci codziennie, a nie tylko sporadycznie. Obecnie stanowią oni ponad 80% wszystkich dorosłych użytkowników w Rosji. Oznacza to, że spośród ponad 66 milionów ludzi, aż 53 miliony codziennie wykorzystują Sieć do wyszukiwania informacji, sklepów i towarów.
Zmienia się również wiek internautów. Coraz więcej starszych osób, powyżej 55 roku życia, korzysta w Rosji z Sieci.
Podobnie jak na całym świecie, na znaczeniu szybko zyskuje także grupa osób łączących się z Internetem za pomocą urządzeń mobilnych. W zeszłym roku aż 8,7 miliona osób więcej korzystało ze smartfonów, tabletów, bądź telefonów niż w roku 2012, co daje liczbę 25,5 miliona użytkowników mobilnych w Rosji.
W zależności od regionu i miasta, wzrost liczby użytkowników mobilnych wynosił nawet 64% (Moskwa), czy też 62% (Petersburg). Już wkrótce może okazać się, że liczba wyszukiwań z urządzeń przenośnych może przewyższyć liczbę wyszukiwań z komputerów stacjonarnych.
Jak więc widać rynek rosyjskiego internetu jest bardzo łakomym kąskiem dla każdej firmy, zainteresowanej rozwojem za granicą. Warto zauważyć, że internauci rosyjscy to już nie tylko młodzi ludzie do 35 roku życia, ale także osoby starsze, którzy korzystają z Internetu w innych celach niż ich młodsi koledzy i koleżanki.
Szczególnie ważny jest gwałtowny wzrost rynku mobilnego, co jest odzwierciedleniem globalnych trendów w tym zakresie. Stworzenie mobilnej wersji swojej strony internetowej oraz kierowanie oferty właśnie do tej grupy odbiorców będzie więc bardzo dobrym pomysłem, jeśli nie wręcz wymogiem skutecznej kampanii internetowej.
Źródło: Yandex Blog
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: