Do tej pory duże agencje i firmy, którym zależało na wykorzystywaniu zaawansowanych narzędzi marketingowych na Facebooku, mogły w tym celu posługiwać się programem Preffered Marketing Developer (w skrócie PMD). Jego założeniem jest wyróżnienie najlepszych deweloperów – twórców aplikacji, którzy zdaniem Facebooka tworzą najlepsze i najbardziej przydatne rozwiązania reklamowe. Teraz portal postanowił wprowadzić własną aplikację, która ma na celu pomóc agencjom i przedsiębiorstwom w zarządzaniu poszczególnymi stornami, aplikacjami oraz kontami. Testowany od marca Business Manager właśnie rozpoczyna podbój reklamodawców.
Wszystko ma przebiegać łatwo, szybko i, co ważne – całkowicie darmowo. Business Manager daje przede wszystkim trzy główne korzyści – możliwość sterowania wszystkimi modułami z jednego miejsca, szybką i bardziej efektywną pracę (czasami wystarczy jedno kliknięcie, aby wykonać daną czynność) oraz pełną kontrolę nad dostępem do danych dla poszczególnych osób. Pozwala przypisać tym osobom odpowiednie role związane z konkretnymi stronami, aplikacjami i kontami a także dokonywać niezbędnych zmian personalnych – w razie potrzeby usuwać lub dodawać nowych zarządców. Dzięki temu agencje oraz ich klienci mogą ze sobą swobodnie i bezpiecznie współpracować, np. dzieląc się materiałami promocyjnymi.
Aplikacja dostosowana jest zarówno do przedstawicieli firm i marek działających w ich obrębie, jak również zewnętrznych podmiotów – np. agencji zajmujących się ich promocją w sieci. Do tego grona należą także osoby posiadające status PMD. W przypadku tych pierwszych użytkownik ma możliwość obejrzenia:
• stron, kont i aplikacji powiązanych z daną marką
• osób ze swojego zespołu, które posiadają dostęp do tych danych
• zewnętrznych podmiotów – agencji oraz firm PMD, powiązanych ze stronami, kontami i aplikacjami.
Osoby pracujące na zlecenie innych firm (zatrudnione w agencjach oraz korzystające z PMD), będą mogły zobaczyć wszystkie profile i strony, do których ma dostęp dana agencja a także innych użytkowników posiadających uprawnienia do zarządzania nimi.
W zamyśle twórców Business Managera ma on rozdzielić kontakty prywatne od zawodowych. Co to oznacza w praktyce? Aby wybrana osoba zyskała uprawnienia do zarządzania stroną czy aplikacją, nie musi być wcześniej dodana do znajomych.
Na razie aplikacja ma być dostępna dla niektórych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, ale Facebook zapowiada, że w ciągu kilku tygodni możliwość korzystania z niej będą mieli także mieszkańcy innych krajów.
Źródła: Facebook, Business Facebook, Social Press, Mashable
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: