System AdWords umożliwia obecnie stosowanie aż ośmiu różnych rodzajów rozszerzeń reklam. Do wykorzystywanych najczęściej bez wątpienia należą rozszerzenia połączeń (numer telefonu pod reklamą), rozszerzenia lokalizacji (adres firmy) i rozszerzenia linków do podstron.
Dzięki nim, reklama nie tylko zajmuje więcej miejsca na stronie wyników wyszukiwania, ale także daje użytkownikowi większą swobodę w podejmowaniu interakcji z promowaną firmą – np. korzystając ze smartfona może on kliknąć bezpośrednio w nr telefonu i w ten sposób od razu podjąć kontakt, pomijając przy tym odwiedziny na stronie.
Z kolei Dzięki rozszerzeniom linków możemy np. kierować użytkowników wyszukujących haseł ogólnych, do podstron podkategorii, które potencjalnie mogą być dla nich interesujące – np. użytkownik wpisuje „pompy przemysłowe”, my zaś wyświetlamy mu reklamę, która odnosi się wprawdzie do strony o wszystkich pompach, jednak w rozszerzeniach umieszczamy linki do konkretnych rodzajów tych urządzeń. Zwiększa to z pewnością trafność, z jaką kierujemy takiego użytkownika do naszego serwisu, co podnosi prawdopodobieństwo konwersji.
Ostatnia, wprowadzona przez Google zmiana dodatkowo zachęca do stosowania rozszerzeń. Ich uwzględnienie w kampanii wiązać się będzie już nie tylko z tym w jaki sposób może ukazać się użytkownikowi promowany przez nas link, ale także jaki zostanie mu przypisany Ranking Reklamy. Sprawi to z pewnością, że rozszerzenia stosowane będą przez reklamodawców znacznie chętniej i co za tym idzie – częściej.
Ranking reklamy, decydujący o jej pozycji, obliczany był do tej pory na podstawie dwóch zasadniczych czynników – przyjętej przez reklamodawcę stawki CPC, oraz Wyniku Jakości. Od teraz kolejnym elementem uwzględnionym w tym wzorze będzie oczekiwany wpływ rozszerzeń reklam. Oznacza to w praktyce, że kampanie wzbogacone o przemyślane rozszerzenia, będą miały większe szanse na uzyskanie lepszych wyników przy zachowaniu niższych kosztów, niż kampanie, w których nie zastosowano tego rozwiązania.
Zmiany działają również w drugą stronę – oznacza to, że reklamy o wyższym rankingu, będą z większym prawdopodobieństwem wyświetlały się z rozszerzeniami. Jeżeli zatem zauważymy, że nasze rozszerzenia się nie wyświetlają, uzasadnionym działaniem będzie podwyższenie stawki CPC i próba zwiększenia Wyniku Jakości (to ostatnie zawsze jest i będzie wskazane).
System będzie decydował za nas, które z wprowadzonych rozszerzeń reklam będą wyświetlane (jeśli wprowadzimy więcej niż jedno), dzięki czemu nie będzie potrzeby śledzenia ich efektywności (wyświetlane bowiem będą te najskuteczniejsze).
Więcej na temat nowej formuły rozszerzeń reklamy prazeczytać można na blogu Wszystko o AdWords.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: