Każdy z przedsiębiorców zastanawia się, na czym opierać swoją komunikację z klientami. Czym mamy się kierować, jak nie trendami w mediach społecznościowych, jakie prognozują nam specjaliści? Według nich na rynku social mediów dojdzie do znacznych przetasowań, które z pewnością będą miały wpływ na rodzaj przekazywanego komunikatu, ale przede wszystkim na dobór kanałów, za pomocą których chcemy dotrzeć do naszych klientów.
Wybór kanałów a ewolucja Mediów Społecznościowych
Według Forbesa znaczenia nabiorą portale takie jak Google+, LinkedIn czy MySpace, gdzie posiadanie kanału komunikacji danej marki stanie się jej obowiązkowym punktem. Google+, które na Zachodzie stało się w szybkim tempie miejscem, w którym skupione zostały najpotężniejsze marki nie zyskało tak szybkiej popularności w Polsce. To ma się zmienić. Google+ ma się stać istotnym elementem algorytmu Google, dzięki czemu firmy posiadające tam swój profil będą uzyskiwały lepsze wyniki w pozycjonowaniu.
W 2014 roku staniemy się także świadkami wzrostu znaczenia roli, jaką posiadają media, na których jedyną opcją nie jest tylko dodawanie zdjęć, ale także video. Dzięki odpowiednim aplikacjom, jak na przykład Vine na Twitterze możliwe będzie intuicyjne dodawanie filmów z urządzeń mobilnych.
Według specjalistów istotnym elementem w mediach społecznościowych będzie także wprowadzanie dodatkowych funkcjonalności, jak na przykład oferowana przez Facebook, Twitter czy Instagram funkcja geolokalizacji, która z kolei przyczyni się do spadku popularności Foursquare.
MySpace, dzięki połączeniu możliwości odsłuchiwania muzyki poprzez funkcje spersonalizowanego radia na iPhone’a również stanie się silnym konkurentem, a LinkedIn- głównym miejscem wirtualnych spotkań profesjonalistów.
Trendy w Mediach Społecznościowych na horyzoncie
Jak zatem owe media społecznościowe w swojej komunikacji może wykorzystać lokalna marka? Należy na początku zastanowić się, gdzie nasi potencjalni klienci spędzają czas, a następnie zbudować odpowiedni komunikat.
Z pewnością do lokalnej społeczności łatwiej będzie dotrzeć poprzez dodatkowe usługi, jakie świadczy np. Facebook. Istnieje w nim bowiem możliwość wykupowania reklam, które skierowane są do konkretnych osób zamieszkujących dany region. Mamy zatem pewność, że trafiamy ze swoim komunikatem do odpowiednich odbiorców, którzy przerodzić się mogą w naszych klientów.
Warto także wykorzystać możliwości, jakie daje nam Instagram, gdzie za pomocą funkcjonalnych tagów łatwo możemy kategoryzować dodane przez nas zdjęcia, dzięki czemu w szybszy sposób zostaną one odnalezione przez lokalną społeczność (np. #poznan).
Mimo iż Foursquare będzie w opinii specjalistów tracił na znaczeniu, dla lokalnych biznesów istotnym jest zaznaczenie swojej obecności w tym kanale. Można w nim bowiem nie tylko oznaczyć na mapce lokalizację naszej firmy, ale także informować potencjalnych klientów o licznych promocjach, jakie są u nas organizowane.
Korzystając natomiast z Google+ wykorzystujemy w prostej formie mechanizm, jakim jest marketing szeptany. Posiadając bowiem profil na Google+ Lokalnie możemy zachęcić naszych klientów do dzielenia się swoją opinią i wystawiania ocen na naszej firmowej stronie. Dzięki rekomendacjom możliwe jest zachęcenie kolejnych klientów do odwiedzenia, np. naszej restauracji, jaką polecają nasi zadowoleni klienci.
Warto zatem pomyśleć nad komunikatem, jaki mamy do przekazania naszym klientom i ruszyć do dzieła. Powodzenia!
Źródło: Marketing Przy Kawie
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: